![]() |
Muggenbeten
Ik ben helemaal lekgeprikt door muggen, ongelooflijk irritant! Wat kan ik doen tegen die pijlijke jeuk?
Iemand een tip? |
kruisje in drukken met je nagels helpt bij mij altijd wel, en proberen er niet aan te denken. :)
|
Je kunt zo'n afterbite stick kopen. Alleen als een muggebult open is gekrabt, prikt dat nogal.
|
misschien staan hier nog wat dingen in voor je:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1251885 |
Prikweg erop smeren :o
|
Citaat:
*jeuk die bijna weg was komt weer nasty terug :eek:* *kruisje verdwijnt weer* *jeuk word ook weer minder* :s. En dan nu mijn vraag: Hoe kan het dat kruisjes op muggenbulten zetten schijnt te werken tegen de jeuk en waarom word het bij mij alleen maar erger? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat bedoelen jullie met een kruisje zetten?
|
Citaat:
|
Azijn er op smeren, helpt soms.
Ik ben ook helemaal lek geprikt, echt heel vervelend ja. Ik krab ze ook altijd open (gaat vanzelf als je aan het krabben bent) |
AZIJN!
Dat kan je op bijna alle beten/steken gebruiken :) -kwallen -muggen -wespen/bijen (bij bijen wel EERST de angel verwijderen) etc. :) |
Ik plak er altijd een stukje plakband overheen, en als ik het er een dag later afhaal dan heb ik er helemaal geen last meer van.
Werkt ook bij vrienden van me, dus mischien ook wel bij jouw :) ~*Nik |
Nestosyl, het spul ruikt verschrikkelijk en het is vet maar de jeuk verdwijnt binnen no time! :)
|
Heb er nu ook ontzettend last van, heb er een stuk of 20 :S
vannacht niet kunnen slapen door de jeuk. azijn helpt ja, alleen het stinkt zo :P ik moet in huis ergens azaron hebben liggen, maar ja.. als ik iets nodig heb kan ik het nooit vinden |
Ik zal het ook eens proberen met azijn. Het is echt raar, normaalgezien heb ik nooit een beet en nu heb ik er een stuk of zeven (of wat meer zelfs) in één nacht.
|
Citaat:
|
[edit] wat wel werkt is after-bite of azijn op muggenbult smeren[/edit]
|
Kruisje zetten is zeker geen onzin! Je drukt het gif naar een andere huidlaag, waar minder of zelfs geen zenuwuiteinden zitten. Las ik laatst in een boekje :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan moet je met de richting van de haartjes meegaan, weet alleen niet of dat nou van onder naar boven was of van boven naar onder, volgens mij van onder naar boven :P |
Citaat:
|
Citaat:
als iemand ff wil testen dan weten we het strax zeker :P |
Ik vraag het hier maar even:
Is er ook een manier om de zwelling zelf te verminderen? Ik ben vannacht namelijk gestoken op mijn ooglid. Kwaad zal het niet kunnen maar het is verschrikkelijk irritant omdat nu mijn hele oog opgzezwollen is en ie half dicht zit. Maar er zal wel geen maniertje voor zijn, anders was dat vast al wereldwijd bekend geweest. |
Citaat:
|
speeksel, een paar keer doen en hij verdwijndt!!!
|
Citaat:
|
Ik krab altijd muggebulten open en knijp het spul van de mug er gewoon uit (of je zuigt het eruit en tuft het daarna uit), werkt prima voor mij. Misschien is het gewoon placebo-effect, maar je ziet ook echt vocht eruit komen.. (y)
|
je hebt van die pompjes waarmee je het gif na een beet eruit kan zuigen. Dit soort pompjes zijn vooral bedoeld voor wespenbeten, maar helpen ook tegen muggenbeten.
Helaas is het wel redelijk duur (17 euro). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53. |