![]() |
afgang
Wie vind het een afgang en een grote teleurstelling om van VWO naar HAVO te moeten gaan. Niet dat ik dat zelf ooit heb meegemaakt.
|
wie vindt het nodig om onzinnige topics zonder ook maar enige toelichting over het waarom van het topic te posten ?
ik niet, in elk geval. |
Niks afgang, er kunnen zoveel redenen zijn om die stap te maken. Ik heb het gedaan, en ik ben echt nog steeds genoeg overtuigd van mijn kunnen ;).
|
Ik ben van VWO naar Mavo gegaan, hoop dat dat je beter doet voelen :o
|
Ik wel man! Als je op de havo zit dan ben je namelijk echt superdom enzo...
|
Natuurlijk is dat geen afgang. Zoals hierboven al gezegd is, er kunnen talloze redenen zijn voor die overstap. Bovendien wil lang niet iedereen naar het WO, dus dan is HAVO net zo praktisch als je tussen HAVO- en VWO-niveau in zweeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zit er totaal niet mee eigelijk, duurt alleen wat langer om toch op het hbo te komen.... |
Citaat:
ik weet vrijwel zeker dat dit sarcastisch bedoelt was. jij zit op t vwo ? met zo'n tekstbegrip en zo'n spelling ? (damn, ik had ook vwo moeten doen) |
Citaat:
sommige kindjes snappen dat nog niet {hij is nog maar 14 hè} |
Citaat:
|
Ik heb die overstap gemaakt. Ik vond het niet pijnlijk of een afgang ofzo. Eerder een opluchting. :)
Helaas was het niet de goede keuze (achteraf). :s (n) |
Citaat:
Ik heb het gedaan en het voelde niet als een afgang. Ook bij mij was de keuze achteraf niet de beste die ik kon maken. |
Citaat:
Volgens mij is het Vwo niet veel beter dan het Vmbo of de Havo. |
Voor mezelf zou ik het een afgang vinden ja. Niet omdat het VMBO of Havo lager is dan VWO, maar meer omdat het me een gevoel van falen zou geven.
Ik doe nu 5vwo, maar er is een tijdje sprake van geweest dat ik havo 4 zou doen. Ik schaamde me nogal daarvoor, omdat ik wist dat ik beter kon. Maar als je zelf weet dat je te hoog gegrepen hebt, is er natuurlijk niets mis mee om naar de havo te gaan. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
daarnaast vind ik het serieus erg dom als je niet in staat bent om sarcasme van letterlijk bedoelde opmerkingen te onderscheiden; misschien is het handig als je leest wat mensen typen, dan had je dat ook al kunnen begrijpen. (overigens, ik ga er maar even vanuit dat je niet in staat bent geweest even op te zoeken wat vavo inhoudt; vavo staat voor volwassenen algemeen vormend onderwijs, in mijn geval voor een onlangs behaald havo-diploma. dat ik in het volwassenonderwijs een havo-diploma gehaald heeft komt omdat ik weinig zin had mn baan op te geven en tussen kinderen van 14 in de klas te zitten. bedankt je me bevestigd hebt in mijn keuze, overigens.) |
Citaat:
tenzij iedereen hier serieus denkt dat je superdom bent als je op de havo zit (neeeee, niet weer happen, alsjeblieft ;)) |
Ik ben van vwo naar havo gegaan en dat was de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. Kut-vwo.
|
Citaat:
|
Ik ben van gym naar atheneum gegaan :) Kut-Latijn
|
Wie vindt is met dt. Wie teveel van zulke fouten maakt moet naar mijn mening naar het VMBO verbannen worden.
Maar goed, ontopic: ik zou het voor mezelf wel een grote afgang vinden, maar als er goede redenen voor zijn is dat het natuurlijk niet. Sowieso zijn mensen die havo doen niet minder dan mensen die vwo doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Afgang? Wat een flauwekul. |
Citaat:
|
Ik vond het wel een afgang, kennelijk mag dat niet gevonden worden omdat HAVO mensen ook heeeeel slim zijn, maar voor mij voelde het gewoon als falen en ik heb er nog steeds spijt van dat ik het VWO niet af heb kunnen maken.
|
Citaat:
|
ik vond het jammer dat ik geen VWO kon gaan doen, HAVO was het beste wat ik kon. Qua talen dan, ben zelf meer een beta. Maarja, ik moest dan op VWO duits en frans leren, en dat lukte me niet. Dus ben ik HAVO gaan doen. En nu zit ik op MBO en vreemd genoeg voel ik me er perfect thuis. :)
|
Citaat:
|
voor mij zou het een afgang zijn ja
|
Citaat:
|
Hangt ervanaf waarom, maar als het echt komt omdat iemand gewoon lui is vind ik het een afgang. Als die gene het VWO gewoon echt niet aankan lijkt me er niks mis mee.
Voor mezelf had ik het een verschrikkelijke afgang gevonden. Mijn docenten hebben altijd geroepen dat ik maar naar de HAVO moest omdat ik het VWO echt niet zo kunnen. Dat wilde ik persee niet en heb het VWO gewoon in een keer gehaald. |
Ik zat in een tweede klas VWO met Latijn en ik moest door mijn eigen luiheid naar 3 HAVO. Dat beschouwde ik wel als een vernedering, ja.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Het hoeft geen afgang te zijn. Wél als de leraren erop tegen waren en betreffende persoon van zichzelf overtuigd was dat hij/zij het VWO aan kon. En achteraf blijkt van niet. Dat zou ik wel als een afgang zien. :o
|
Citaat:
Het is gewoon zo dat er een verschil zit tussen de respectievelijke schooltypes, en of je het nu beter noemt of niet, op het VWO leer je gewoon veel meer. Tja, dus in zeker zin is zeker 'beter' dan het VMBO. |
heb 't zelf ook gedaan (van 3 vwo naar 4 havo), was de beste beslissing ooit!
|
Zat op HAVO, nu terug gezakt naar VMBO GT :bloos:, wel klote, tuurlijk, maar geen afgang.
|
Citaat:
Verder hecht ik ook heel weinig waarde aan het oordeel van leraren. Kan je zelf toch beter inschatten. Verder als je het toch wil proberen tegen de leraren in lijkt me er ook niks mis mee. Als blijkt dat het dan toch niet kan is het vervelend voor de persoon in kwestie, maar geen afgang imo. Iets kan nu eenmaal tegenvallen. Neeleggen bij het oordeel van de leraren terwijl je zelf denk dat je het wel kan is juist een afgang imo. |
Citaat:
|
Citaat:
Want hoeveel mensen heb ik niet horen vertellen dat ze mákkelijk vwo hadden kunnen doen, maar er gewoon geen zin in hadden en daarom de mavo hebben gedaan. |
Ik heb in één keer m'n vwo gehaald dus het is me niet overkomen, maar ik denk wel dat ik het als een afgang zou zien, ja. Puur omdat ik zou weten dat ik het vwo best aan kon. Bovendien probeer ik altijd het hoogst mogelijke niveau te bereiken en me zoveel mogelijk te ontwikkelen en ik zou het heel zonde hebben gevonden als ik al op de middelbare school een stapje terug had moeten doen.
|
Waarom een afgang?
Wil je dan op je tenen blijven lopen om net aan vwo niveau te halen? Als je daar gelukkig van wordt moet je dat zeker doen, maar ik ken eigenlijk niemand die daar gelukkig mee is. Je moet gewoon doen wat bij je past, waar je je lekker bij voelt en waar je ook nog tijd hebt voor een sociaal leven. Als dat voor jou nou VMBO, HAVO of VWO is, wat heeft een ander daar dan mee te maken? |
Achteraf schaam ik me er wel voor, ik schaam me er ook een beetje voor dat ik zelfs erna nog een jaar langer heb gedaan over de HAVO, maarja toen lag ik zelf ook helemaal overhoop met mijn thuissituatie en mezelf, dus daar is iig ene goede verklaring voor...
|
Wat dacht je van VWO naar VMBO?
Of van VMBO naar Gymnasium? Of van Gymnasium naar HAVO? Ik heb heel wat gewisseld en je leert het wel om het niet als een afgang te zien. Het is wel lullig, maar zodra je weer aan het werk gaat/naar school gaat moet je gewoon verder. |
das waar. gewoon lekker doorleren op een andere school, of dat nu een hoger of een lager niveau is dan je deed. tuurlijk 'voelt' t een beetje lullig, maar hey, je hebt t in elk geval geprobeert. (dat lijkt me beter voelen dan op de mavo beginnen en niet hoger gaan terwijl je denkt dat wel te kunnen).
|
Ik ben begonnen op het niveau MAVO/HAVO (7jaar geleden), na één lesjaar wegens omstandigheden en een tiende tekort afgestroomd naar het niveau VBO/MAVO wat ik op men sloffen deed en uiteindelijk heb ik drie jaar geleden men MAVO diploma gehaald...............nu ga ik naar het HBO en dat geeft toch wel voldoening!
Ik vindt het geen schande dat je afstroomt, het is mezelf ook gebeurt je moet ook kijken naar de omstandigheden..... Als je nooit iets doet moet je zelf niet verbaast staan dat je afstroomt!!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |