![]() |
bijbaantje
Ze hebben het er op van die infosites er altijd over van dat 13 jarige ook al bepaald werk mogen doen. Maar ik kan dat echt nergens vinden:confused: aan vacatures behalve krantenwijken en dat wil ik liever niet. Weten jullie vacaturesites ook voor jongeren of weten jullie bepaalde bedrijven of zo?
BVD :D |
Als je dertien of veertien bent, mag je alleen werken op dagen dat er geen school is, mag je maximaal twee uur per dag werken met een maximum van twaalf uur per week. Er bestaat geen minimumloon voor deze leeftijdsgroep en je mag alleen klusjes doen uit de categorie "in en om het huis". Je mag alleen tussen 8.00 en 19.00 uur werken.
Dat houdt dus in dat je het zult moeten houden bij krantenwijken, uien pellen, auto's wassen, oppassen etc. |
Citaat:
Op een schooldag mag je niet meer dan 2 uur werken. Op zaterdag mag je niet meer dan 6 uur per dag werken. Op zondag mag je niet werken. Per week mag je niet meer dan 12 uur werken. In de vakantie mag je niet meer dan 7 uur per dag werken, en niet meer dan 35 uur per week). Je mag alleen werken tussen 8 uur (in de vakantie 7 uur) ´s morgens en 19 uur ´s avonds. Tot en met je 14-de mag je alleen klusjes in je eigen omgeving te doen. Dus bijvoorbeeld folders rondbrengen, oppassen en auto’s wassen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jammer dat ik niet gewoon een baantje met licht werk mag/kan dan houd ik eht maar bij autoswassen en het kantoor van me vader opruimen :rolleyes: erg bedankt:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij mijn werk (c1000) werken er nu op zaterdag middag een aantal 13 jarige vakkenvullers :s
|
je kunt oppassen! Dan wel op kinderen van vrienden van je ouders, want ik denk dat vreemden niet gauw iemand van 13 aannemen... maar als mensen jou kennen en weten dat je betrouwbaar bent, doen ze dat vast wel :). Je kunt aan je ouders vragen of zij hun vrienden met jonge kinderen willen vertellen dat je wel wil oppassen, en bij de mensen in je straat aanbellen :). Ik denk dat je dan zo'n 2,50 per uur kunt vragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is ook niet echt fijn voor de klanten. Klantgerichtheid is minder |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01. |