![]() |
Als je ziek bent...
.. wat kan jij dan nog naar binnen krijgen?
Als je misselijk bent/ migraine hebt / of iets anders? Of eten jullie dan gewoon niet? Ik bedoel, ik voel me veel slapper als ik niets eet, maar eten staat me gewoon niet aan... |
Dan heb ik echt geen trek, maar ik probeer wel altijd wat boullion (of zo'n "opkikkertje") te eten.
Daar knap je vaak ook echt wel van op. Als je helemaal geen zout binnenkrijgt, wordt je alleen maar slapper. |
Als ik niets eet wordt ik ziek, en dan kan k ook niet eten en wordt ik dus nog zieker... Blij gewoon goed eten en voorkom deze vizueuze(?) cirkel ;)
Bye Kakashi |
Ehm pff even denken...
De laatste keer dat ik ziek was, was ik duizelig en erg misselijk maar zonder over te geven; ik at toen gewoon wat ik altijd at, omdat de misselijkheid anders alleen maar meer werd. De keer daarvoor sliep ik 24/7 zo'n beetje, was ik niet misselijk en at ik wel avondeten maar verder niets omdat ik sliep. De keer daarvoor was ik ontzettend misselijk en moest ik voortdurend overgeven, ik at toen de eerste dagen eigenlijk niets omdat het er toch meteen weer uit kwam, ben daarna beschuitjes en fruit en soep gaan eten en de laatste dag dat ik nog een beetje ziek was al weer min-of-meer normaal, maar geen moeilijk te verteren dingen. Verder ben ik wel eens gewoon even misselijk maar dat is dan meestal 's ochtends van de honger dus dan eet ik ontbijt en dan gaat het over :P |
Citaat:
|
Appel gaat bij mij altijd goed, en droge crackers ook.
|
Als ik echt ziek ben/migraine heb eet ik meestal niets (ik wil heel soms nog wel eens trek krijgen in 'rare' dingen...bv. dingen die ik normaal nooit eet (sinasappel) of dingen als kaasuienbroodjes en cola).
Ik bedenk me gewoon waar ik wel trek in heb en dat eet ik, of het nou ongezond of raar is of niet, dan krijg ik iig iets binnen. (Ik ben alleen niet echt vaak ziek, iig niet ziek op de manier dat ik echt niets binnen krijg ed.) |
Als ik ziek ben (wat ik bijna nooit ben) dan krijg ik ook bijna geen hap door mijn keel. Probeer altijd wel wat bouillonsoep te eten, dat zou je kracht moeten geven. Maar het blijft vooral bij slokjes water.
|
Beschuitjes.
|
beschuit en boullion, en ik drink dan veel. Water en water met zo'n smaakje.
|
Als ik misselijk ben komt alles er meteen weer uit.. Ik drink dan thee met melk maar voor mijn glas leeg is is t er alweer uit :( Als t iets minder erg is probeer ik witbrood te eten met jam ofzo, iets makkelijk verteerbaars. Avondeten komt meestal pas als ik écht bijna beter ben, ik hou sowieso niet zo van standaard avondeten.. En als er iemand ziek is in huis gaan we niet iets eten wat speciaal is of diegene erg lekker vindt, zoals spaghetti ofzo, want dat is zielig voor de zieke.. Dus eet ik helemaal niks :P
|
Meestal val ik dan terug op soep en droog brood, gelukkig voor mezelf ben ik quasi nooit ziek op die manier :)
|
Niet, en op een gegeven moment krijg ik vanzelf weer trek, meestal in koekjes enzo, en die eet ik dan :p
|
Niet tot ik vanzelf weer zin in iets krijg. Meestal zijn het dan wel vette dingen!
|
Beschuit en Boullion.
|
Als ik ziek ben, dan vreet ik me suf :)
Niet als ik enorm misselijk ben, maar met koorts ofzo.. Nou dan kan ik niet genoeg eten :D |
Limonadesiroop met ijsklontjes. (y)
En bouillon, beschuit met jam (als t niet te erg is), mandarijn. Maar ik ben bijna nooit erg ziek. |
Als ik ziek ben, krijg ik altijd zin in de meest vreemde dingen :|
Meestal houd ik het bij droog brood met soep of zoiets, maar dan moet ik wel flink ziek zijn, anders kan ik nog wel 'gewoon' eten |
De kippensoep van m'n oma :D
Als ik echt ziek ben maakt ze die ook altijd wel voor mij :o Verder krijg ik eigenlijk alles wel naar binnen... soms met wat moeite... heb wel eens gehad dat ik helemaal niets meer at omdat het gewoon teveel pijn deed, toen dronk ik alleen maar :o |
Als ik echt over moet geven, dan eet ik niks, omdat het er toch weer uitkomt.
Voel ik me ziek, maar zonder over te geven, dan eet ik toastjes en bouillon. en als drinken appelsap of water. |
toastjes, bouillon, beschuit, fruit, thee, zoiets
|
Mijn moeder maakt als mijn zusje en ik ziek zijn altijd rijstepap met kaneel en bruine basterdsuiker. Gaat er altijd wel goed in. Aan ander eten moet ik meestal niet denken als ik ziek ben.
|
babyvoer :bloos:
|
Drinkontbijt en yoghurt enzo.
|
Mijn moeder maakt dan altijd bakjes met stukjes fruit :o Appel, sinaasappel, kiwi, banaan (al vind ik dat ranzig als het lang staat al :D) etc etc.. En daar doe ik dan altijd even over. Daarnaast ook van die sapjes en gewoon water geloof ik :)
|
Bouillon, soepstengels en af en toe een boterham oid.
|
als ik hoofdpijn/buikpijn heb kan ik echt niks eten.
|
Ik eet dan eigenlijk alleen nog maar pap en thee.
|
Gewoon wat brood, maar in mindere mate, omdat ik dan zoveel slaap.
Ziek dat ik moet overgeven e.d. ben ik nooit. |
Als ik misselijk ben eet ik niets, veel te bang dat het er weer uit komt.
Als ik griep heb dan eet ik veel (kippen-)soep (met veel sambal!) |
Als ik griep heb eet ik nix behalve droge crackers en slappe thee.
Als ik moet overgeven enzo eet ik al helemaal nix. Maar een droog beschuit helpt tegen misselijkheid. Het beste is gwn een droog beschuitje erin gooien als je overgegeven hebt. Dat helpt echt *praktijkervaring* |
soep eten en beschuit. en veel drinken
|
Eigenlijk alleen water.
En vitaminepilletjes. |
Cool best strawberry hill (dat drik ik gewoonlijk ook veel)
Ik eet chocoladevla (als t in huis is)... En k probeer meestal wat fruit weg te krijgen en dat is altijd meloen. Als k ziek ben kan k zo misselijk zijn als k weet niet wat en bijna alles eten... Alleen de een na laatste keer (de laatste keer was op oudejaarsdag) waren we op een weekeindje weg in centerparcs en toen heb k waarschijnlijk een voedselvergiftiging opgelopen... Toen heb k de halve dag liggen kotsen (helemaal omdat k 's morgends zo stom was om nog een chocoladebroodje te willen eten... |
beschuitjes
slappe thee water geraspte appel rijstwafels roerei op geroosterd witbrood |
Ik ben nu ziek in de zin dat ik totaal geen eetlust heb, begin 's ochtends met een beker goedemorgen drinkontbijt, dat gaat wat makkelijker dan 'vast voedsel'. Verder bananen (ook lekker makkelijk weg te krijgen :p) en een beetje kwark :)
|
hmm ik heb ontdekt dat eierkoeken en beschuitbollen misselijkheid-remmend werken :P
|
Ik probeer altijd een haring te eten.
|
als k gwoon misselijk ben, helpt (bij mij tenmnste) rooibos-honing-thee heel goed...lkkr!! :rolleyes:
|
Gewoon fruitdrink met yoghurt. Dat neem ik ook altijd voor ontbijt, omdat ik brood 's ochtends gewoon niet door m'n keel krijg.
|
yoghurt, en qua drinken ranja/aanmaakzooi
|
ongeveer alles :bloos: (op dit moment heb ik wel trek in taart :bloos: )
|
Als je ziek bent.... ben je ziek!
|
Ik eet dan eigenlijk alleen pap en wat thee. Voor de rest heb ik echt nergens trek in of krijg ik het niet eens door mijn mond heen.
|
Als ik ziek ben drink ik liever gewoon vruchtensap of water en wil ik verder niets anders.. en heb ik ook geen honger..
Ligt er ook aan waar je last van hebt.. Bij hoofdpijn is het liggen en veel drinken en heb ik last van een verkoudheid dan eet ik wel gewoon :) |
Beschuit met suiker. (y)
|
beschuit met smeerkaas
jus de orange water en veeeeeeeeeeeeeeeeeel fruit |
bouillon, beschuit, crackers... iig geen melk want dan ga ik echt kotsen
|
Citaat:
Meestal eet ik fruit en crackers ofzo, en drink ik sapjes of water. |
Als ik echt goed ziek ben eet ik niks. Dan wordt ik misselijk van geuren en kan ik zeker niet het opgedrongen bouillontje naar binnen krijgen. Als het een fractie minder is eet ik alleen droge boterhammen, dat doe ik toch al graag.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56. |