![]() |
Intelligent Life
Intelligent Life
Can you imagine, there's a planet called Earth where 1/6 of the people doesn't have enough money to live on? Can you imagine, there's a planet called Earth where people destroy their own environment? Can you imagine, there's a planet called Earth where they think they are the only intelligent life? Intelligent life? It doesn't exist. Not in this universe. ************************************************** De inspiratie komt van Mr Boonstra, mijn leraar engels. Die was in een Deze-wereld-is-zo-oneerlijk-wat-moeten-we-doen-bui. ;) |
1/6 maar?
|
Citaat:
en het lijkt me niet echt verstandig om op je 13de al engels te gaan dichten maar dat mag de dichter zelf uitmaken :) |
Citaat:
Citaat:
|
Zeg maar tegen meneer boondingens dat ie fout is. Het lijkt me meer dan absurd dat 5/6 dan wel over de nodige weelde en rijkdom zou beschikken om goed te kunnen leven (n)
|
Het is eerder de helft van de wereldbevolking. Denk je maar eens in hoeveel mensen er alleen al in Afrika of Zuid-Amerika wonen die arm zijn.
|
ik dacht ooit gehoord te hebben dat 1/4 van de wereldbevolking 3/4 van de welvaart 'bezit'; met als gevolg dat die overige 3/4 feitelijk tekortkomt.
1/6 maar, was dat maar waar, t zou een hele verbetering zijn. maar goed, ik vind dit geen gedicht, geen poezie, alleen maar een stukje tekst dat greenpeace niet zou misstaan (nee das niet echt een compliment) |
Ik vind het wel mooi, alleen zou het iets meer in gedichtvorm gegoten moeten worden.
|
Altijd goed als hier aandacht aan wordt besteed, ook al is het geen gedicht.
Maak er een liedje van en geef de opbrengst aan een goed doel :o |
Citaat:
|
Hm, ik denk dat je op dit thema best een aardig gedicht kunt maken, maar ik vind het hier niet helemaal uit de verf komen. De herhaling wordt op een gegeven moment wat storend; die zwakt het gedicht wat af. Bovendien vind ik '1/6' altijd zo'n rare term, en vooral wanneer je een gedicht in het engels schrijft, mensen gaan dan juist 'één zesde' lezen en dat leest nogal raar, ik denk dat je dat beter anders kunt verwoorden.
Verder is het natuurlijk niet geheel de bedoeling dat we hier een discussie gaan voeren over wereldproblematiek. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05. |