![]() |
Opeens ziek, en vrijdag al dag vrij...
Ik heb vrijkaarten gewonnen voor de Formule1 om bij de vrije trainingen op vrijdag te zijn.
Nu heb ik dus gisteren vrij gekregen voor aanstaande vrijdag. Nu werd ik vanmorgen misselijk wakker, en heb ook een aantal keer overgegeven vandaag... Nu ben ik dus bang dat ik morgen niet kan werken, oftewel; een dag rustig aan doen en uitzieken, zodat ik vrijdag naar Belgie kan. Die dag heb ik tenslotte al vrij. Stel; ik ben morgen nog niet lekker genoeg om te werken, kan ik me dan zomaar ziekmelden?? Dat vinden ze toch raar neem ik aan? Heb jij al weleens zoiets meegemaakt? Dat je op de dag voor je vrije dag ziek wordt? |
Dat zou ik echt niet durven :o Misschien toch gaan en dan halverwege de dag (zichtbaar) ziek weggaan. Maar dan nog is het verdacht :D
|
Nouja zeg. Als je ziek bent ben je toch gewoon ziek? Als je werkgever je serieus neemt en jij je werkgever, dan is er niets aan de hand lijkt mij. En als hij/zij dat wel denkt, stuurt hij/zij maar een arbo-arts. Lijkt me niet echt een probleem om je ziek te melden. Je kunt moeilijk gaan werken als je moet overgeven :S.
|
Je kan je toch gewoon ziekmelden, en dan vrijdagochtend weer beter melden? :confused:
|
Ziek is ziek, ook als je bijna een dag vrij hebt. Als je de hele dag moet overgeven kun je echt niet werken, dat snapt je werkgever ook wel.
|
Je kan wel misschien je vrije dag terug krijgen.
|
Heb ik wel eens gehad, de werkgever verdacht met toen van dronkenschap , heb het telefonisch duidelijk uitgelegd en toen nooit meer wat van gehoord.
|
moet gewoon kunnen. het wordt pas een ander verhaal als je je elke maand wel een keer ziekmeldt, maar normaal gesproken moet dit gewoon kunnen.
|
Het lijkt mij niet zo heel raar. Vrij is vrij en ziek is ziek. Als je maar gewoon thuis bent, is het geen probleem. :)
|
Citaat:
Nu voel ik me sinds vanochtend beroerd. |
Citaat:
|
Citaat:
maar je mag gewoon ziek zijn hoor, de dag voordat je vrij krijgt. |
Dan meld je je vandaag gewoon ziek. En als je morgen nog steeds ziek bent, dan ga je niet naar dat Formule 1 gedoe en blijf je dus nog op ziek staan. Ben je morgen wél beter, dan meld je je morgenochtend weer beter.
Gewoon eerlijk zijn hoor. |
Citaat:
|
Hmm ik zit een beetje met eenzelfde probleem.. Ben net terug van een kamp wat ik met wat studiegenoten heb moeten organiseren voor een groep 7. In drie dagen tijd ben ik gewoon helemaal op..dik 50 km gewandeld, warmte, kinderen, slaapgebrek...
Wil liever morgen ook niet werken om even bij te kunnen tanken, want dat heb ik wel nodig. Anders loop ik er morgen ook maar als een lijk bij. Dus voor morgen wil ik me ook ziek melden maar we zitten dan met een roosterprobleem. Zou betekenen dat mijn bazin van 9 tot 12 alleen zou komen te staan (werken altijd met minimaal 2 mensen). KAn ik dus niet maken om af te bellen zullen de meesten van jullie zeggen. Maar nu komt ook nog het volgende... Bazin ligt niet lekker tussen de rest van de collegas en mij. Bovendien belde me ze dinsdagmorgen om half 8 uit bed om te vragen of ik die dag voor haar kon werken omdat zij oververmoeid was omdat het de vorige nacht errrrrug laat was geworden..Niet voor haar, maar voor mijn collega die anders alleen stond ben ik toen gaan werken. wAnt zij ligt dus echt niet lekker binnen de rest van dfe groep. Nu kan ik dus morgen wel bellen dat ik ook ziek/oververmoeid ben.. maar dan zal ze dat waarschijnlijk opvatten als dat ik haar als het ware wil 'terugpakken'. Maar da's het dus nie helemaal.. ik denk dat ik morgen gewoon nodig heb om goed uit te rusten .. ook voor mijn voeten want die willen echt niet meer. Wat zouden jullie doen? Toch het lef hebben en opbellen dat het echt niet gaat of toch maar gaan? |
Laat haar nu even iemand proberen te regelen, dat heeft ze toen blijkbaar ook gedaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien vinden ze het verdacht, maar jij kan er ook niks aan doen dat je ziek bent. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |