![]() |
[CPU] nieuwe pc, advies iemand??
hey ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen. nu was ik wat aant rondkijken en zag toevallig in de sp!ts een advertentie staan van een gratis pc die je bij een telefoon abbonement krijgt. nu vraag ik me af is dit eigelijk wel wat of krijg je dan zo'n systeem dat totaal niet werkt met allemaal bagger spul eringepropt en dat dan na 2 maanden al stukgaat???
dit zijn de specs: QMOTION SILVERLINE Bijzonderheden: Qmotion black/silverline casing, INTEL D315 processor, Memory 256 MB DDR400, 40 GB Harddisk, Samsung Combo DVD-player / CD-ReWriter, cardreader 6-iin-1, Operating system: Windows XP Home NL, Recording software ,Norman anti virus, soundcard on board, lan on board, keyboard, muis, 2 jaar IT helpdesk carry-in. ik ben van plan er niet extreem veel mee te doen, beetje online gamen, internetten en stuff voor school. ik doe een grafische opleiding dus het moet ook wel de nodige grafische programmas kunnen draaien. advies iemand??? alvast bedankt ps. ik heb hier bijzonder weinig verstand van dus ga nu niet met moeilijk termen rondslingeren :D |
Gewoon een nieuwe PC kopen, deze is niet erg goed.
|
Nodige grafische programma's?
Kies dan niet voor een celeron, en ook nog gamen, tjonge jonge. Ga voor: - Intel Pentium 4 met HT - Athlon 64 Venice of Sandiego dus met SSE3 (=meer performance in photoshop, e.d) of een dual core, mits het budget mee valt :P, maja je bent een student, dus dat kan je shaken :P. -1024 geheugen is geen overbodige luxe -om een beetje te gamen is een 6600GT wel leuk (ik heb er nog een in de aanbieding, zie vraag en aanbod) |
Online games vergen meestal niet zo erg veel van de videokaart, dus een GeForce 6800 LE is ook al veel meer dan voldoende.
Ik denk zelfs nog teveel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar hebben wij wat aan. |
Citaat:
|
mja heb niet echt een budget zolang het maar niet te gruwelijk duur word.
monitor, muis en toetsebord heb ik zelf nog. wil in princiepe alleen een nieuw systeem en nieuwe speakerset |
|
Even wachten, de prijs etc doet het niet.
|
Citaat:
Hoeveel wil je precies besteden, of kan je besteden?€500?€600. Dat is wel belangrijk eigenlijk. @ Hierboven, Celeron D niet doen, zowel voor Photoshop, e.d als gamen geen goede optie. |
Citaat:
|
Naja, Celeron is leuk voor office werk. Maar veel meer ook niet, budget = budget.
Daarnaast waarom een geluidskaart?Onboard sound is goed genoeg, mits je niet professioneel aan de slag gaat, geheugen merkloos of van een onbekend merk hou ik niet van. Liever een met levenslange garantie, je weet niet wat er kan gaan gebeuren. Dus geluidskaart weg, zet er een Intel Pentium 4 in met Hypertreading (liefst S755, i.v.m futureproof) en merk geheugen (Corsair, Kingston, Geil, etc) |
Citaat:
En dat geheugen is waarschijnlijk van Twinmos. @ onboard geluid: dat maakt de processor waarschijnlijk langzamer, maar ik weet het niet zeker. Ik heb een Asus P4P800-E DeLuxe en nu met een geluidskaart (Audigy) merk ik toch dat mijn pc iets sneller loopt (y) |
MEMMAX is geen Twinmos ;).
Prestatie verlies is te verwaarlozen, maar met een Celeron is het wel weer fijn.Daarom liever een beter CPU, dan een geluidskaart en een slechte CPU. |
Citaat:
Morgen probeer ik nog eens ;) |
Als je het weer probeert, denk dan aub iets meer na voordat je gewoon wat aanklikt, want zeg nu zelf; je kiest budget geheugen, ene budget precessor en je plaats een witte dvd-drive in een zwarte kast. :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik begin er steeds meer verstand van te krijgen hoor :o En een Celeron + Geluidskaart is niet zo duur maar toch van redelijk goede kwaliteit :o |
Citaat:
De processor is gewoon budget en blijft budget, de geluidskaart ontlast de processor niet tot nauwelijk..... PC3200 geheugen, leuk, maar hoe zit het met de timings & levensduur? waarom denk je dat het goedkoper is? |
Citaat:
|
En je daar ook veel meer winst uithaalt, zowel in de toekomst, als nu.
|
Zonder echt een budget te posten is het wel erg moeilijk iets zinnigs te zeggen.
als je het niet te duur wilt maken kun je voor iets van 350 euro best een leuk doosje in elkaar schroeven :) maarja als je wilt gamen, zou ik zoals hier al was gezegd wel een beetje een redelijke videokaart nemen en niet zo'n onboard ding met shared geheugen. Het is ook wel handig een beetje dingen op de toekomst te kopen zodat je later nog kunt upgraden en niet meteen weer alles nieuw hoeft te kopen. Tenzij dit echt veel meer gaat kosten, want in computerland gaan "nieuwe" dingen meestal niet lang mee. Zo is dus ook een moederbord met een "nieuw" slot misschien over 2 jaar al niet meer echt meer te gebruiken met een nieuwe CPU. Persoonlijk vind ik trouwens dat 1024 MB geheugen ook wel best nodig is (maar ik ben verwend :p ) |
1024 mb is geen overbodige luxe meer, 2048 word nu ook al zeer fijn :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Weet je Doom III of Far Cry nog met 512 vs 1024? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |