![]() |
Oslo
Afgelopen week ben ik in Olso geweest. Ik vond het echt een ontzettend mooie stad! Vooral het havengebied en het gebied rondom het paleis. http://biologi.uio.no/bot/ascomycete...slo@night2.jpg
Heb de nationale galerie gezien, natuurlijk met de Schreeuw van Munch. http://allesoversterrenkunde.nl/fotos/nieuws92a.jpg Verder het Vikingmuseum en het oorlogsmuseum. We zijn ook naar het vigelandpark geweest. Vond de verschillende levensfases die in de beelden werden uitgebeeld wel wat hebben. Maar voor de rest viel het park me wat tegen. http://www.travron.com/Images/Vigeland_ParkOslo1.jpg Vond het winkelen in Oslo erg leuk. Natuurlijk is Noorwegen een duur land, maar je hebt er ook zat goedkopere winkels waar je toch leuke dingen kunt kopen:). Al met al gewoon een ontzettend leuke stad om eens gezien te hebben. Niet heel erg groot maar wel een stad om je te vermaken! Zijn jullie er wel eens geweest? en wat vonden jullie ervan? |
Ik wil ooit nog een keer gaan rondreizen door Noorwegen, en dan wil ik ook zeker naar Oslo :)
|
Citaat:
Noorwegen is uberhaupt gewoon een geweldig land<3.. omg ik wil terug :( |
Citaat:
en vandaag kwam het bij yorin (uh, rtl) travel, noorwegen, maar ik ben vergeten te kijken :| |
Citaat:
Maar echt als je gaat moet je zeker naar Oslo gaan, en een wandeling maken langs de zuidkust, ook ontzettend mooi. <3 |
Ben 2x in Oslo geweest. Prachtige stad. En net als je zei, de haven en het paleis zijn erg mooi. Verder ben ik ook in dat Norsk-museum geweest, erg leuk. En we hebben een rondvaart gemaakt met een boot rond al die eilanden. Ook erg gaaf en zo zie je Oslo ook vanaf het water (zagen we ook vanaf de boot naar Denemarken :p )
|
Ben deze zomer in Noorwegen geweest, we hadden een low-budget vakantie. Oslo was te duur voor een overnachting, zelf het parkeren kosten 6 euro per uur. we zijn er maar anderhalf tot 2 uur geweest.
Mooie stad, leuke mensen, belachelijk duur. Aanrader als je geld genoeg hebt ( wat voor heel Noorwegen toepasselijk is :P ). |
Citaat:
Maar lowbudged in Noorwegen lijkt me moeilijk te doen, zeker als je in Oslo overnacht idd:p. |
Citaat:
Ik mail nou nog steeds met iemand uit Noorwegen, leuk om ervaringen uit te wisselen, ze hebben echt een blik op Nederland als het land waar alles mag. En ze komt als het doorgaat binnenkort nog naar Nederland :bloos: :cool: |
Citaat:
Nederland als het land waar alles mag is mij ook opgevallen. We zaten namelijk in gastgezinnen en echt hele gesprekken gehad of we drugs gebruikten, hoe het in Nederland met drank is etc. |
Citaat:
Ik heb ook wel iets speciaals met Noorwegen, mijn vader woont en werkt er voor een Nederlands bedrijf, dus ik kom er relatief vaak ( min. 1 x per jaar). |
Citaat:
Wel gaaf hoor, alleen minder dat je je vader dan weinig ziet:p. Het is echt een super mooi land, wil nog een keertje naar de westkust met de hoge fjorden, lijkt me zooo gaaf! |
Citaat:
Citaat:
|
hehe ik wil ook weer naar noorwegen :(
en zoals ik het hier een beetje gelezen heb is dat men vooral rond Oslo rond reist. je zou eens meer naar mid-norge en naar het nordland moeten gaan zoals Trondheim of Bodø. dit ziet er (naar mijn mening) allemaal gebergter uit en de natuur is ietsje mooier. ook heb je daar een lange winter maar dat heeft wel wat. ikzelf heb ook aan een uitwisselingsproject meegedaan. idd ook meegelopen met een school maar dan voor 2 weken. en heb zo ook gekampeert in een Lavo tent ergens boven op een berg in de sneeuw (het koudste wat ik ooit heb meegemaakt tho). ik heb er veel vrienden gemaakt. en 1 goede vriendin die ik nog wel bezoek en zij mij. noorwegen is echt zeker de moeite waard. ook al is alles zo prijzig... |
Trondheim wilde ik deze zomer ook nog bezoeken, maar omdat we vrij weinig tijd hadden zijn we niet hoger dan Odda, Geilo en Lillehammer geweest ( zou niet weten welke het noordelijkst ligt :o ).
Een nichtje van mijn woont samen met haar vriend in Trondheim, de volgende keer als ik in Noorwegen kom zal ik haar eens opzoeken en gelijk de omgeving daar eens verkennen. Ik heb redenen zat om nog eens terug te gaan :cool: |
Heb zo ongeveer heel Noorwegen gezien van noord tot zuid, op Oost-Noorwegen (ten oosten van Lillehammer) en de omgeving Stavanger na. Mooiste delen vond ik de Noordkaap, omdat het gewoon een bijzondere plaats is en de ondergaande zon natuurlijk. En verder vooral de Geiranger en Nordfjord. Verder is Oslo natuurlijk een prachtige stad :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21. |