![]() |
titelloos gedicht
En vertel wat vinden jullie ervan geef dan aub wel een goeie tip al vind je het niet goed om het te verbeteren en weet iemand misschien een goeie titel?
te druk zijn mensen bezig met vergelijken van zichzelf met anderen het leven ontglipt ze lopend door het park kijkend van mens naar mens iedereen is toch wel anders kijk ook is naar de andere kant weinig tijd heb je perfect word je te toch niet wees jezelf en ben er blij mee wees niet bang niemand is perfect |
zelf vind ik het slot niet lekker lopen iemand tips?
en perfect word je te toch niet moet natuurlijk zijn: en perfect word je toch niet |
Haha, ik weet niet of je het expres hebt gedaan, die Perfect Word, maar ik vind het grappig:D.
lopend door het park kijkend van mens naar mens iedereen is toch wel anders kijk ook EENS naar de andere kant Ik vind het gedicht niet zo, maar het is leuk dat je over deze dingen nadenkt en erover schrijft. Je bent ook nog jong, dus kijkend naar je leeftijd kan ik het wel waarderen. Ik heb je nooit eerder op DoP gezien, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal van je, zodoende weet ik niet zo goed hoe ik dit moet beoordelen:). Let op spellingsfouten. |
Een goed idee, een beetje typisch maar zeker met potentie. Ik vind alleen de laatste zin niet goed lopen.
Misschien; en ben er blij mee wees niet bang niemand is perfect i.p.v. en ben er blij mee wees niet bang niemand is perfect |
Heey ja dat klopt eigenlijk wel Positive tension met dat einde tnx:D
|
No problem
|
ben er blij mee is ook een beetje dialect. Het is een wens dus gebruik dan ook die fantastische coniunctief-vorm van het werkwoord "zijn" die het Nederlands gelukkig nog rijk is.
"wees er blij mee" zou beter zijn :) |
Ja ik zat daar nog een beetje over te twijfelen ik kon niet helemaal kiezen...
|
"Wees er blij mee" is ook meteen wat subtieler, "Ben" klinkt vrij hard ineens.
|
maar dan word het wel 3 keer wees
wees jezelf en wees er blij mee wees niet bang niemand is perfect |
ik heb hem aangepast
te druk zijn mensen bezig met vergelijken van zichzelf met anderen het leven ontglipt ze lopend door het park kijkend van mens naar mens iedereen is toch wel anders kijk ook is naar de andere kant weinig tijd heb je perfect word je toch niet wees jezelf weer er blij mee niemand is perfect wees niet bang dus waarom zou je hopen het zal nooit lukken want niets is perfect |
nog beter gemaakt:P
te druk zijn mensen bezig met vergelijken van zichzelf met anderen het leven ontglipt ze lopend door het park kijkend van mens naar mens iedereen is toch wel anders kijk ook is naar de andere kant weinig tijd heb je perfect word je toch niet wees jezelf weer er blij mee niemand is perfect wees niet bang hopen is niet nodig je bent goed van jezelf en niets is perfect |
Ok je slot is definitely beter bij je tweede versie, maar de vorm zou ik meer laten zoals die was; ik vind het nu een beetje een standaard vorm hebben gekregen, je zinslengten waren op zich niet heel storend en dat vond ik persoonlijk mooier qua lay-out, maar dat is slechts subjectief.
Ik zou wat meer interpunctie gebruiken, dat staat altijd wat netter en leest ook makkelijker. Verder verwoord je je idee wel heel 'primair'; wat je denkt schrijf je op zonder echt goed na te denken over een eventueel interessantere verwoording, even heel kort door de bocht gezegd natuurlijk. Ik zou proberen je gedachten op een specialere manier te verwoorden; gebruik eens woordspelingen of een beeldspraak, zonder dat het vaag of onduidelijk wordt. Het wordt er waarschijnlijk wel interessanter op maar meer nog; als je verwoordingen vanuit jezelf bedenkt ipv algemeen geldende verwoordingen te gebruiken, dan is je gedicht meer van jezelf en krijgt de lezer dus ook meer inzicht over jou. Het wordt er specialer en meer eigen door. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00. |