![]() |
Elektrische Netwerken
Ik moet om antwoorden te controleren een programma gebruiken genaamd Microcap. Die geeft de stroom aan uitgedrukt in u.
dus bijv.166.667u wat is de stroomsterkte dan eigenlijk? of wat is u? |
dan niet:D
|
De eenheid u wordt voor zover ik het gezien heb alleen gebruikt als elementaire massaeenheid en is dus geen maatstaf voor stroom. Ik kan je dus helaas niet helpen.
|
Als jij het hebt over "u" en elektriciteit, dan kan ik eigenlijk ook alleen maar denken aan "U" (hoofdletter dus), het symbool voor spanning. De eenheid daarvan is Volt (V).
|
Omdat het over stroom gaat weet je dat de eenheid Ampere is, dit achtervoegsel is weggelaten, u staat natuurlijk voor micro (u wordt vaak gebruikt ipv de griekse letter mu) en is 10^-6
|
Citaat:
Een fatsoenlijk natuurkundig programma hoort de officiele notiaties enzo toch te kunnen gebruiken :rolleyes: |
Citaat:
@ supersuri amerikanen he ;) |
Citaat:
De reden zal waarschijnlijk gewoon zijn dat het vele makkelijker is een u neer te zetten ipv een mu, bij wiskunde wordt toch ook vaak een a ipv alpha gebruikt (zoals je hier al ziet, de meeste mensen kenne het symbool maar niet de ascii code). Ik heb zo'n 2 jaar elektrotechniek achter de rug en ook daar werd (zelfs op het bord) ontzettend vaak een u ipv een mu gebruikt en het is ook veel makkelijker achter de ingevoerde waarde een u te plaatsen ipv een mu. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17. |