![]() |
[wiskunde] onderw. voor werkstuk?
Hoi op het einde van dit schooljaar moeten wij een werkje afgeven ivm een bepaald onderwerp uit het vak wiskunde. Er werd ons gevraagd om al eens na te denken over leuke, niet al te eenvoudige onderwerpen, bvb. de gulden snede, het getal phi, de geschiedenis van pythagoras.. deze onderwerpen (evenals PI) zijn echter reeds aan bod geweest en we zoeken iets origineler. Liefst niet té ingewikkeld, maar er mag wat denkwerk achter zitten ;) Hebben jullie zo enkele leuke ideetjes?
|
Degene die je noemt zijn natuurlijk erg popular, de rij van Fibonacci is er nog zo een (+verband met de gulden snede!) maar ook dat is natuurlijk niet echt origineel...
Is er iets in het bijzonder dat jullie interessant vinden? En welk niveau is het (wat hebben jullie zoal gezien?) |
Citaat:
Staan 100den onderwerpen, is voor mij naast google toch een van de meest informatieve bronnen :rolleyes: |
Ik heb mijn profielwerkstuk ooit gemaakt over het getal i = (sqrt(-1))
Moet je ook maar is zoeken na fractels, dat is ook wel interesant. ERedelijk mo |
Ik vind de technische, toegepaste kant van wiskunde wel leuk. Optimalisatie en zo, bouwwerken, de natuurkundige kant van de wiskunde. Je zou bijvoorbeeld een model kunnen maken voor een grote koepel om orkaanslachtoffers op te slaan, om maar eens iets te noemen. En dan op een solide maar niet al te zware en dure manier, makkelijk op te zetten en zo.
|
Hehe snees jouw idee lijkt me erg leuk en bovendien origineel!
De andere voorstellen zijn ook goed natuurlijk, wij konden er althans niet opkomen ;) Wij wonen wel in belgië & ik vermoed de meeste van jullie niet?! of vergis ik me.. dus ons niveau: ASO (algemeen secundair onderwijs), 6e jaar, richting: 8u wiskunde per week. Wij hebben al een heleboel gezien om maar even op te noemen 'matrices, meetkunde -hyperbolen ellipsen en zo- , rijen, exp./log. functies, 'tja zo een beetje vanalles...... OK dan zal ik maar wat aan wikipedia-opzoeking gaan doen, bedankt!!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wauw dat wist ik echt helemaal niet van dat verschil tussen Nederlands & Belgisch onderwijs. Ik ga van deze voorstellen zeker dingen opzoeken, die functionaalanalyse lijkt me ook wel wat. Al zou ik ook wel graag iets met meetkunde bespreken. Maar OK er wordt over nagedacht, hehe. & bedankt hoor!!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.