![]() |
Wat is jouw favoriete Vino ?
De mijne is een Barolo. De jouwe?
|
Wijn? Eh, een rode gaat er wel in.
|
We hebben het nu natuurlijk niet over de kleur, maar over de soort, de druif, de herkomst, de NAAM. Snapje?
|
Ik ken te weinig verschillende wijnen om daar antwoord op te geven. :)
En van de wijnen die ik wel geproefd heb, kan ik me alleen de naam "chianti" herinneren. (die ik overigens erg lekker vind) De rest van de namen ben ik al weer vergeten. Maar in principe drink ik liever rood dan wit. :p |
Zolang er maar alcohol inzit. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En verder ben ik een groot rose fan hehe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
C1000 Huiswijn. |
Alexandre
|
Citaat:
|
Zuid Afrikaanse wijn vind ik altijd wel goed, maarja, die aldi wijn smaakt ook prima :cool:
Ik ben niet zo'n wijn drinker.. |
Citaat:
ik doe niet aan namen onthouden, ik lust alleen zoete witte, dat dan weer wel. |
Die ene goedkope witte in Frankrijk op de camping (y)
|
Kan volgens mij prima op Eten en Drinken. Verplaatst.
|
Topic krijgt een kans, offtopic reply's zijn verwijderd, hou dat zo.
|
goeie wijn is nog geen bier....
|
Zelf houd ik van afwisseling, heb een tijdje veel witte wijn gedronken nu weer wat meer rosé maar rode wijn lust ik ook wel op zijn tijd (ik denk vooral bij warm-tuin weer...)
Laatst dronk ik Nouaison - Syrah Rosé en Nouaison - Chardonnay en vooral de rosé beviel me! Chenin Blanc is ook wel lekker en de huiswijnen van AH zijn ook lekker! |
mas de daumas gassac o.a.
maar een merlot is bijna altijd wel goed |
Wijn is vies.
|
Maakt niet uit, als t witte wijn is moet het gewoon zoet zijn, die van de aldi is heerlijk, rosé isgewoon rosé..
|
rosé is zeker geen rosé, goedkope rosé smaakt vaak naar slootwater, huismerk wit en rood is vaak prima, maar rosé echt niet..
hoewel ik nog nooit een aldi wijn geproefd heb. |
Ik drink meestal hele goedkope Languedoc van de Super de Boer.
|
ik drink altijd rose van AH huismerk of witte halfzoette wijn van C1000 huismerk. Deels vanwege mn budget, deels omdat ik wijn toch niet drink omdat het zo lekker is (ik kan lekkerder dingen verzinnen) maar vanwege het effect.
|
Citaat:
Neem bijvoorbeeld: Stroh rum (80%) Goldstrike (50%) Jack Daniels black label (49%?) Maarja, om terug te komen op die wijn, ik drink meestal relatief goedkope wijnen, gewoon omdat ik toch het verschil niet proef tussen een wijn van 100 euro en een wijn van 5 euro :) Als ik wijn drink (vrij zeldzaam) pak ik het liefst een zuid afrikaanse(rood of wit maakt me niet zoveel uit) lekker fruitig, betaalbaar en een goede nasmaak. :) |
Een Médoc is altijd wel lekker en een Swartland gaat er ook altijd wel in.
|
Witte:) en dan het liefste zoete droge wijn.
Maar Sangria blijft het allerlekkerste<3 |
Ernest Gallio heet mijn favoriete wijn volgens mij, ook een geweldige wijn is mede, dat is honingwijn - vanwege het gistingsproces niet geheel officieel een wijn, maar toch kan je het gerust zo noemen -.
|
^
Ernest&Julio Gallo ? Het liefst de rosé daarvan. Of d'Anjou <3 |
heineken
en schultenbrau |
lekker slobber merlotje gaat er altijd wel in
|
Geen. Nee, ik drink geen wijn, bah wat vies. (n) Ik ben een biermenneke. :cool:
|
Aldi. Wit. Zoet. :)
|
Lindeman Chardonnay <3
|
Hmm lekkere Pinot Gris, tegen de tijd dat je zat bent ben je ook arm... Beter wat anders drinken
|
Citaat:
ikben familie van de lindemans wijnboeren uit australie :cool: maar ik vind die wijn niet zo heel lekker eigenlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb zelf nooit wijn in huis, dus wat voor merk (zoete witte) wijn ik bij vrienden/in de horeca drink, geen idee.
Citaat:
|
Citaat:
|
Meestal prefereer ik gewoon een eenvoudige Chianti. Toch een beetje de "arbeiders"-wijn, eenvoudig en lekker weg te drinken. De normale Chianti (dus niet de Classico) van Cecchi bevalt me uitstekend.
Maar zo heel af en toe is een "zware" Bordeaux (Merlot/Cabernet Sauvignon) ook lekker. Op zijn tijd. Cordier vind ik wel lekker. |
Die hele zoete witte dessertwijn. Muscatel of iets dergelijks.
|
Ik houd van chardonnay of een chablis (spel ik dit goed?), dus liefst wit droog, vooral niet zoet.
Ik weet niet zoveel over wijn (n) |
Eh ik weet niet hoe die heet :s
Dan maar witte Lambrusco. |
Als ik bij m'n ouders ben dan drink ik goede wijnen (m'n vader is een echte wijnliefhebber) dus bijv. Chablis, Chardonnay, Rioja, Languedoc of een Beaujolais.
Op de soos drink ik wat ze me daar verschaffen. En zelf koop ik meestal AH huiswijn. Ik ben nog niet zo selectief als m'n vader en dat wil ik nog even zo houden tijdens m'n studententijd:) |
Ken geen namen maar Zuid-Afrikaanse, Chileense, Italiaanse en California wijnen gaan er altijd wel in.
|
Citaat:
|
een goeie merlot gaat er bij mij meestal wel in. niet dat ik dr verder veel vanaf weet overigens.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34. |