![]() |
tips gevraagd om studentenkamer in te richten
Hallo,
binnen een drietal weken begint het academiejaar weer, en dit jaar ga ik op kamers... Vandaag heb ik mijn kamer geschilderd, in het groen. Het is behoorlijk fel groen (iets feller dan dit). Dit komt tot op ongeveer 1m20, de rest van de muren en het plafond (zo'n 3m hoog) is wit. Elke muur is 'onderbroken' door iets: een ingebouwd rek, een schouw, ramen en een radiator. Ik vind het best wel mooi, maar ik ben bang dat als ik er geconcentreerd moet studeren, dat het groen misschien net iets té fel is uitgevallen, zeker in combinatie met het wit. Nu vroeg ik mij af of jullie (goedkope) tips hebben om de kamer toch iets zachter te maken. Liefst ook iets minder 'drastisch' dan het wit herschilderen, omdat dit toch redelijk wat werk is. Zou het helpen als ik bijvoorbeeld hier en daar op het wit wat zachte (misschien zwart-wit of sepia) posters hang of toch maar kleur? Als je het wit zou herschilderen, welk kleur zou dan best zijn? Op mijn bed zouden ook wat grote kussens komen, om het overdag dienst te laten doen als zetel. Welk(e) kleur(en) zouden jullie hiervoor aanraden om het toch iets rustiger te houden? Alvast bedankt! |
Studeren :D
tip: neem een poster van de EO. |
anders schilder je alleen de muur waar je bureau tegenaan staat, of hang je daar een groot doek tegenaan.
|
Die verf komt toch maar tot 1 meter 20? Als je dan aan je bureau (tegen de muur) zit te werken, zie je dat groen nauwelijks. Ervan uitgaande dat je bureau tegen de muur aan staat.
Verder zou ik 't een beetje in de groen + wit tinten houden. Je kamer wordt pas echt druk als je nu nog geel, oranje of rose gaat invoeren ofzo. |
Gewoon chillen.
|
vrienden, bier en geld
|
Gewoon een paar op hol geslagen gemotoriseerde zagen de kamer in smijten.
|
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
sluit het topic dan maar... Veel zinnige reacties komen er toch niet.
|
van dat groen heb je niet veel last, ik heb een felgroen bureau en daar heb ik totaal geen last van
|
Groen : kalmerend en verfrissend
Groen werkt ontspannend en verzachtend en geeft kracht en energie. Groen kan, in zachte nuances, voor elke kamer. Tip : Groen is de kleur bij uitstek voor werkkamers aangezien het de concentratie bevordert. zz |
Voor de muren zou ik posters doen en geen muurschilderingen of zo iets. Posters kun je vervangen als je er zat van ben.
|
het wordt vaker gezegd, maar dit vind ik nu echt het schoolvoorbeeld van een kuttopic.
|
ik had vandaag zilvervisje's in mn tekenmap, dat is ook wel slecht voor de concentratie.
|
je kunt ook gewoon een hele wand groen maken.
en voor die kussens op je bed:als je veel groen hebt koop dan gee hele rode kussens, dat paarsige bordeaux aubergine kan wel. of koop een potje goudverf bij de hema. leef je uit, maar maak het niet te gek. als e met verschillende kleuren werkt hou ze dan het liefst in en kleurtoon. met heier en daar een onderbreking. |
Citaat:
|
kijk eens naar pimp my room
|
Citaat:
|
onderpoepen (y)
|
fel groen?
mint groen zal je bedoelen(y). |
appeltjes groen dude :eek:
|