![]() |
Astma
Zijn er hier veel mensen welke last hebben van astma ?
Al heel mijn leven ben ik astmatisch, maar het blijft stomvervelend. Ook heb ik er de laatste tijd redelijk last van :mad: Anyway, ben benieuwd naar andere ervaringen hier. Had al wel eens een forum erover gezien (www.astmaforum.nl) maar denk dat hier meer reacties komen :D Althans, dat hoop ik. Wat gebruiken jullie trouwens ? Ik alleen Salamol en Becotide. |
ik heb mijn hele leven er ook al last van..
het is met pieken en dalen.. de ene keer wat erger de andere keer gaat t goed.. nu heb ik weer vaak heel weinig lucht ik gebruik ventolin en flixotide maar ben dr al een heel eind overheen gegrooit :) |
Citaat:
|
nee medicijnen gebruik ik eigenlijk amper...
gewoon omdat t zonder ook gaat...alleen als het heel ernstig is... :o |
Citaat:
Zelf gebruik ik alleen Ventolin als ik benauwd ben maar ik moet wel dagelijks (2 maal daags) onderhoudsmedicijnen inhaleren :| |
ik gebruik ventolin en flixotide, sowieso 2maal daags en ik moet het ook voor ik ga sporten.
eerst deed ik dat niet zorgvuldig en toen was ik om de paar weken ziek , maar nu weet ik wel beter. |
Citaat:
|
ik heb ook al m'n hele leven astma. Gebruik seretide (2x daags, maar die bouw ik af :cool: ) Qvar (inhalatieding, 2x daags) en singulair (pilletjes).
Bij sporten heb ik nergens last van. Ik heb rare astma. Ligt aan de luchtvochtigheid en allemaal rare dingen. Maar daar heb ik ventolin voor. Ik heb er weinig last van. Alleen de afgelopen paar dagen weer een stuk meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Thanks voor je antwoorden steeds :cool: Ik zal mijn vragen ook eens stellen op het Astma Forum (www.astmaforum.nl) denk ik. Ben wel benieuwd naar meer reacties namelijk. |
Citaat:
Zijn Salamol en Becotide inhalers trouwens? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb er soms last van...maar op zich niet zo heel erg... Ik heb wel ventolin (spray - veel handiger dan zo'n poederding...die kreeg ik nooit naar binnen in een paar keer inhaleren), maar dat gebruik ik eigenlijk alleen als ik ga sporten. Onderhoudsdosis van weet-niet-meer-hoe-het-heet ('t was iig een paars dingentje) gebruik ik niet meer.
|
Citaat:
|
Ik heb ook astma, maar ik gebruik niet dagelijks medicijn. Alleen als ik heb gesport en er daarna last van krijg of als ik ga slapen en last ervan heb.
Zo'n ronde disk werkt bij mij niet echt (het wordt er niet beter van), zo'n spray vind ik ook niet altijd geweldig maar in combinatie met zo'n toeter (weet nie hoe het heet, maar ik noem het toeter :p ) werkt het wel goed. Weet niet zeker of Leonoor dit bedoelt, maar dit kan je aan zo'n toeter vast maken: http://www.getpharma.com/Product/73/ventolin.jpg Ventolin werkt ook niet altijd goed, omdat er geen ontstekingsremmer inzit. Het medicijn waar wel ventolin + een ontstekingsremmer inzit heet symbicort. Dit werkt niet als je bijna geen lucht meer krijgt omdat het het spul niet naar binnen 'spuit' je moet dus diep inhaleren. Daarna nog je mond spoelen anders kan je een schimmel krijgen (in je mond). http://www.astmainfo.no/sites/89/ima...Turbuhaler.jpg Vond even geen beter plaatje maar dit is dus zo'n toeter/puffer: http://www.astmakids.nl/astmakids/ki...mer_uitleg.jpg Deze vind ik het fijnste |
Citaat:
Ventolin werkt toch goed waar het voor bedoeld is? Het is niet bedoeld als ontstekingsremmer, maar als luchtwegverwijder. Als ontstekingsremmer moet je iets anders gebruiken. :) |
Zo'n toeter (voorzetkamer of Volumatic) heb ik ook :cool:
De Salamol welke ik gebruik (zeg maar Ventolin) is van Ivax. Deze gaat alleen af als je (zachtjes al) inademt. Een plaatje ervan: http://www.asthma4all.com/assets/cross_animsymsmall.gif Klik even op F5 als het plaatje niet beweegt ! |
Bij mij werken die ronde schuifgevallen dus wel. Zo'n Volumatic geval had ik toen ik klein was. Maar ik gebruik nu vooral zo'n ding als Stuart ook gebruikt. Alleen dan met andere medicijnen erin.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |