![]() |
[Poll] Welke browser
Naar aanleiding van dat ik er net achter kom dat het toch al shittie MS IE geen flipping PNG alphachannels ondersteund, ben ik benieuwd hoeveel mensen hier eigenlijk wel IE gebruiken.
Hele rits transparante images gemaakt voor website, hebben ze allemaal een witte achtergrond in IE (n) , dus welke browser gebruik jij en voor het geval dat je IE aanvinkt klik hier maar even. http://www.mozilla.org/products/firefox/ |
Pro Firefox topic? (n)
|
Jij bent het er niet mee eens blijkbaar.
Gelieve u mening te onderbouwen. Tis helemaal geen pro FF topic btw, meer een anti IE topic. Opera of maxthon mogen ook nog wel. En omdat ik toch die transparante pngs ga gebruiken ben ik nieuwschierig hoe goed IE gaat scoren. |
Anders:
Firefox als je geen reclame en redelijk weinig geheugengebruik wilt. Opera als je niet geeft om wat extra geheugengebruik, maar wel geeft om de vele functies (oa mouse-gestures) en goede enige voor CSS en die opmaakshit. Ikzelf gebruik nu Opera. Ben van IE naar Firefox gegaan, en toen omdat er gratis Opera-serials weg werden gegeven (zodat je geen reclame meer hebt) ben ik overgestapt naar Opera. |
"Opera mag ook...."
bedankt voor je toestemming :p opera dus, vooral omdat het tabbed browsing en mouse gestures ondersteunt, en er mooier uitziet dan ff. |
Ik gebruik firefox omdat je het beter kan aanpassen en configureren dan de andere browsers.
|
Opera 8 uiteraard.
MDI interface, mouse gestures, zoom, user style sheets, sessions, pop-up blocking, password manager, (instelbare!) intergrated search, volledig aan te passen, volledig te besturen met het toestenbord... teveel om op te noemen! |
Safari is oké olé olé.
|
Opera is ook zeer mooi, gebruikte het hiervoor altijd, maar ben op een gegeven moment toch naar FF overgestapt, reden weet ik niet meer.
Mn FF heb ik momenteel ook al helemaal customized met mouse gestures, rss feeds en whatnot dus ik zit hier nog wel even goed mee. Lees trouwens net dat MS eindelijk png gaat ondersteunen in IE7, ben benieuwd. |
Citaat:
Offtopic: Citaat:
Ennuh zullen we aub verder praten over de dingen wat onze geliefde webbrowsers allemaal niet kunnen in de centrale topic??? |
Citaat:
|
Man zit niet zo te miepen alsof de wereld er van afhangt, als je gelezen had ging het me meer om wie welke browser gebruikt en welke in de opiniepeiling als meestgebruikte naar voren kwam.
Dat ik IE af zat te zeiken kwam door het feit dat deze geen transparancy in png ondersteund wat eigenlijk absoluut belachelijk is. |
Je topic is wel wat suggestief. ;)
Maar: Firefox. |
Citaat:
ag, nevermind |
gtk-webcore,
aka 'flower' |
Firefox, op aanraden van dit forum eigenlijk :o En t bevalt me wel.
|
Firefox
(y) |
firefox, maar helaas ben ik er zo op ingewerkt dat ik zelfs de hele tijd op school zit te ctrl+t en :(
|
Als ik zelf kan kiezen gebruik ik Firefox, maar als sites het daar niet goed doen of links uit msn of op onze beneden pc gebruik ik IE.
|
Ik gebruik nu al een tijdje Firefox, maar ik heb niet echt het idee dat het erop vooruit gaat kwa performance, de reden waarom ik er op over ben gestapt. Het geheugengebruik is veel te hoog, vaak heeft firefox rond de 100 mb in gebruik bij mij en dan schiet het niet echt meer op. Ik zit al wel allang te wachten op die update waarin die memory leak niet meer voorkomt, maar het duurt maar langer en langer, dus ik zit toch te twijfelen of ik een nieuwere beta zal gaan installeren...
|
Citaat:
Ik gebruik trouwens ook Firefox, al is de beta van 1.5 me denk ik nog iets te beta voor het moment. |
Firefox natuurlijk
|
Voor de nieuwe Firefox 1.5 Beta:
http://www.mozilla.org/projects/firefox/ |
Citaat:
|
er zijn wel hacks om die PNG's toch goed te laten renderen in IE...
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zien er nu nogal vreemd uit, niet meer standaard Windows-look... |
Citaat:
|
Dat is inderdaad een functie die ik ook altijd al miste.
|
Firefox 1.5 Beta nu. Jammer dat Tab Mix (Plus) nog niet werkt, maar mijn favoriete theme (Whitehart) al wel, dus ik kan ermee leven ;)
Hij is wel merkbaar sneller geworden, altijd leuk. Nu moeten ze het geheugengebruik nog eens binnen de perken zien te houden :p Maar ach, ik heb 1GB intern, wat boeit mij het ook. |
De volgende versie van IE zal het wel ondersteunen.
En met Firefox kun je ook mouse gestures, maar dan via een plug in. Ik vind 't wel prettig dat Firefox zo kaal is, wat je er zelf bijwil kun je gewoon downloaden en erbij prikken. |
Firefox, duh. (y)
|
Citaat:
firefox, en ik heb je probleem ook opgemerkt bij het maken van een site, als je iframes gebruikt, krijgen die een witte achtergrond ipv de achtergrond van de pagina (zoals in firefox) |
Citaat:
|
dames,
begrijp het verschil tussen virtueel geheugengebruik en reeel geheugengebruik, want dat bestaat wel :) GNOME gebruikt aan virtueel gehuegen plusminus 400 MB. Aan reeel geheugen is dat iets van 50 mb :) Bij mij gebruikt FF eigenlijk nooit veel meer als 50 meg met veel tabs open. |
Firefox 1.0.6. Ik durf de 1.5 beta niet aan, ik wacht wel tot de final er is. Tabs verplaatsen is inderdaad iets dat ik mis, ik kijk er naar uit (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja, Opera heeft dan ook MDI en is veruit superieur aan elke andere browser... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelf gebruik ik hier FF omdat ik dat nu zo gewoon ben (ctrl-T is ook de meestgebruikte toetsencombo hierzo, ook in IE en Opera elke keer weer dezelfde fout). Enige tijd geleden ook Opera er legaal bijgegooid omdat ik van Opera meer het imago heb dat ze nog stricter de normen volgen en nieuwigheden blijven opvolgen (SVG enzo, terwijl het bij andere browsers middels plugins moet gaan; nieuwe versies van CSS, ...). In volgorde van belangrijkheid: Firefox (nu en grootste deel van de tijd) IE (als FF wat traag is of de pagina niet gerenderd krijgt) Opera (af en toe, als ik me eens Opera voel) |
Citaat:
|
Citaat:
in IE en FF kun je gewoon "opera" in de adresbalk ingeven en Ctrl+Enter drukken en je gaat naar www.opera.com. Hoe je dat kunt instellen heb ik nog niet gevonden. Ook om Ctrl+klikken op een link hem laat openen in een nieuwe pagina heb ik nog niet kunnen instellen. Als je dus toevallig weet hoe ik dat kan instellen, hoor ik het graag (of als er ergens een bestand te halen valt dat in Opera de FF-shortcuts zet). |
Citaat:
Citaat:
Verder zit er een uitgebreide help bij Opera. Enniewees, zoiets hoort in het Centrale Browser Topic. |
ik gebruik maxtorn, wil FireFox, maar ik kand die tabbladne nergens vinden....
als ik zekan vinden neem ik meteen firefox |
edit: ctrl+t :D
dag maxtron |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fast back/forward in FF 1.5 beta werkt super trouwens. :cool: |
Ik ben altijd heilig op FireFox geweest, maar na een paar chrashes van m'n bak op school waardoor ik toch een wat PHP ben verloren gebruik ik nu Maxthon. Hoewel deze post van FF af komt, mja, het is toch gewenning om op die fox te klikken :p
Alleen heel erg jammer dat Maxthon de renderengine van IE gebruikt. Als ze dat nou eens zouden veranderen in de renderengine van FF ofzo... |
Citaat:
Citaat:
Maar crashes hoor je niet te krijgen, misschien heb je geen schoon profiel of zijn plugins/extensies de oorzaak. Allemaal dingen die je dient uit te sluiten voor de browser de schuld te geven. :p |
Citaat:
Nee muts, in Dreamweaver, maar ik test toch in m'n browser :p Citaat:
Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik was aan het coden, testen, en m'n geheugen liep langzaam vol. (Door de memleak van FF). Plotsklaps werd het systeem instabiel en hing 'ie. Ja, heel leuk, jammer dat ik m'n laatste functie niet op had geslagen. (+/- 30 regels met een heleboel reg-exps ;) ). You do the math, ik was vrij pissed off. :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18. |