![]() |
soa?..
volgens ons hebben mn vriend en ik een soa maar we waren allebei zeker weten soavrij.. dus kan je ook besmet worden zonder dat je met iemand neukt zeg maar?.. :confused:
|
of je vriend is vreemdgegaan :evil:
|
Als jullie allebei eerst geen soa hebben, kan je dat natuurlijk niet opeens wel krijgen.
Tenzij iemand is vreemdgegaan inderdaad. |
Citaat:
|
Citaat:
Fabels over soa: * Door (tong)zoenen kun je soa oplopen. (wel een koortslip) * Via de toiletbril, kopjes, bestek en andere gebruiksvoorwerpen kun je soa oplopen. * Door adem, hoesten en niezen kun je soa oplopen. * Via zwemwater en in de sauna kun je soa oplopen. Bron Laten testen kan je ten alle tijde gratis bij de GGD. In plaats van "het schijnt dat" of "ik heb gehoord dat" dingen te posten kan men misschien gebruikmaken van een bronvermelding.... we hebben het hier over lichaam en de gezondheid daarvan, te belangrijk om met heresay te gaan gooien denk je niet? |
Ik heb anders juist gehoord dat dat toiletverhaal onzin was hoor.
|
Citaat:
En bovendien, hoe zit jij op een toilet dat je als meisje besmet wilt raken? |
je kon het toch ook krijgen van de deurklink :rolleyes:
(sorry :o ) |
Ja, maar moet je eerst je tuinslang in het sleutelgat hangen :D
|
Hebben jullie niet alletwee een schimmelinfectie? :)
|
Citaat:
|
Deurklink en toiletverhalen zijn onzin, soa's overleven niet in de buitenlucht :)
Kan je iets specifieker zijn over wat je klachten zijn? Misschien heb je geen soa maar iets anders. |
mn vriend gaat maandag naar de huisarts dus dan weten we wel wat het is.. maar t ging mij er meer om om te weten hoe we eraan gekomen zijn hij zegt dat-tie niet is vreemd gegaan :P
|
het kan mss wel een schimmelinfectie zijn maar dit lijkt wel heel erg op wat we hebben : -->
Herpes genitalis Blaasjes op of rond de geslachtsdelen wijzen op herpes genitalis. De blaasjes worden wondjes, die langzaam indrogen. Het virus wordt verspreid via de slijmvliezen, maar ook van huid tot huid. Het is geen gevaarlijke aandoening, maar hij kan wel pijnlijk zijn. |
Heeft in dat geval een van jullie twee dan geen koortslip gehad? Van oraal contact met een koortslip blaasje kun je herpes gentialis krijgen.
|
Citaat:
(daar kramen ze wel meer onzin uit) en ik ben ook nog maar 13, ik heb dr nog geen verstand van... |
Citaat:
|
Als je beide soa-vrij was en je hebt nu symptomen van herpes, dan klopt er toch iets niet denk ik :s Wie had het het eerst?
Herpes kan je volgens mij echt niet zomaar krijgen... |
Ga nou maar gewoon naar de huisarts of een soatest doen (is gratis in grote steden).
En maak je daarna maar druk over hoe je aan die soa komt (als je een soa hebt). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En als het geen schimmelinfectie is: doe een test. Als jullie inderdaad een soa hebben is het sowieso goed om te weten maar bovendien zijn een heel aantal soa's te behandelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Huiswerk: vind een bekend citaat van de bovengetoonde persoon. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44. |