![]() |
Wat doe jij met een dood huisdier?
Begraven? Weggooien?
Ik heb net ontdenkt dat mn konijn dood is (van de schrik door een kat) :( . |
Zelf begraaf ik mijn huisdieren altijd als ze dood zijn gegaan (al mag dit niet bij alle dieren). Je kan ook de dierenambulance je dier laten ophalen en zij cremeren hem dan, maar daar moet je wel voor betalen.
|
Citaat:
|
Ligt eraan wat voor dier het zou zijn.
Mijn 5 hamsters liggen allemaal ergens in de tuin. Bij een konijn zou ik dan denk ik ook wel doen, maar een hond of kat zou ik denk ik toch wel laten cremeren |
Opeten.
Een hond kun je prima begraven, als je tenminste een grote tuin hebt en een diepe kuil graaft. |
Citaat:
|
Wij hebben hier in de buurt een dierencrematorium. Als de hond komt te overlijden wordt ie gecremeerd, evenals we dat bij onze vorige hond en bij de kat hebben laten doen. Dode vissen en vogels gaan in een goed dichtgeknoopt boterhamzakje de container in, we begraven eigenlijk nooit wat, maar onze achtertuin is ook voornamelijk van hout en steen dus valt ook weinig in te graven.
|
Vissen gaan idd in de container, kleine beestjes (Cavia's, konijnen) worden in de tuin begraven, onze vorige hond is bij de dierenarts gebleven maar ik denk dat deze iets persoonlijker gecremeerd wordt ofzo, als 'ie dood gaat.
|
begraven
|
katten liggen in de tuin.
denk dat mn cavia ook in de tuin komt te liggen als ze dood is |
zelfde konijn en kat als in je andere topic? wat sneu:( wij begraven huisdieren in de tuin, al mag dat eigenlijk niet meer.
|
K'nijnen begraaf ik en vissen spoel ik meestal door de wc, verder is er nog niks dood gegaan bij ons. :o
|
Citaat:
|
Konijnen, hamsters, cavia's, fretjes, katten en vogels etc. Heb ik tot nu toe gewoon altijd netjes begraven. In een kartonnen doosje doen, en vervolgens gewoon ergens in de tuin een mooi plekje vinden. Vissen werden eigelijk altijd door het toilet gespoelt als ze waren overleden. En hond/paard zal worden gecremeerd. :)
|
Mijn hond is nog niet dood, maar als dit wel het geval is hoop ik dat we hem begraven op een dierenbegraafplaats in onze buurt.
Maar voorlopig, brrr ik moet er niet aan denken.. |
Wij hebben 6 jaar geleden onze hond begraven in de tuin. Die tuin was 1 hectare groot. Toen zijn wij verhuisd, en hebben de bewoners de hele tuin omgeploegd. Nu maar hopen dat ze al verteerd was hè. :(
|
Citaat:
|
Achterlaten bij de dierenarts in Piombino en met zijn allen hopen dat hij hem echt naar het crematorium brengt :/
|
kleine dieren kan je wel begraven, grote dieren zou ik in de natuur ergens begraven.
|
kampvuurtje maken :)
|
Kat en vissen zijn begraven in de achtertuin bij mijn ouders.
De katten die ik nu heb mogen hopelijk nog lang leven...moet er niet aan denken dat ze dood zouden gaan... :o (Ze zijn ook nog jong, dus theoretisch gezien is de kans niet zo heel groot dat ze snel overlijden.) |
Onze vorige hond is in het asiel gestorven, en k weet niet eens wat me daar mee gedaan hebben... Mijn konijn is begraven in de kippenren, en de kippen gaan meestal in een vuilniszak in de container geloof ik... Zeker weten doe ik dat niet eens...
|
Citaat:
Ik heb al mijn hamsters en cavia's en ratten begraven in de tuin van ons oude huis (ik hoop niet dat de nieuwe bewoners ooit nog gaan graven). Wat ik me nu trouwens wel afvraag: welke dieren mag je niet begraven? Gaat dat om diersoort, gewicht, iets anders? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geloof dat tot de grootte van een kat je het op eigen terrein mag begraven, mits het diep genoeg is. Grotere dieren dacht ik niet...
Niet dat de volgende bewoner van je huis en tuin een boom in de tuin wil zetten maar eerst door 26 deense dog skeleten moet graven ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hebben onze kitten Nona in de tuin van mijn ouders begraven, die is namelijk prachtig. Mooi plekje onder een boompje.
Toen ik bij de dierenarts stond werd er gebeld door een vrouwtje wiens hond was overleden. Hoorde ik de dierenarts zeggen: "Als u de dierenambulance belt, halen zij hem op en wordt hij tegelijk met de andere dieren verwerkt..." Nee, ben dan toch wel blij dat ze gewoon in de tuin ligt. |
Citaat:
|
Begraven.
|
Citaat:
|
Mijn hond hebben we laten cremeren...
Mijn opa en oma hebben een paardenfokkerij (of hoe je dat ook noemt :P) en zij brengen paarden naar de slachterij. Mijn moeder heeft een keer, achteraf, haar eigen paard opgegeten :| Mijn opa had toen niets gezegd. Ook paarden van een manege worden overigens geslacht. Mijn zusje moest een keer "afscheid" nemen van zo'n pony en daar hadden ze gezegd dat ie naar een bejaardenhuis voor paarden zijn gaan oid... Bleek dat ie dus naar mijn opa ging om vervolgens geslacht te worden. |
laten cremeren
|
Citaat:
|
Citaat:
bij laten inslapen moet je het aan de weg doen want dan moet ie opgehaald worden of jemoet m slepen en dan krijg je van die vervelende laatste zuchten en zakken ze in elkaar. Bij slachten is het ineens pats boem endood. Tis sowieso niet leuk als er een paard niet meer te redden is (heb t zelf ook meegemaakt) maar ik ben dan persoonlijk toch voor slachten. |
Ik heb een hele hamsterfamilie in de tuin liggen
|
Thuis werden ze meestal ergens in de tuin begraven. Een dode geit hebben we ooit laten ophalen. Een aangereden hert hebben we gewoon opgegeten.
Ikzelf heb geen tuin, en mijn huisdiertjes zijn allemaal klein, dus als die sterven doe ik die in de groenbak. Een vogeltje, vis of hamster naar een dierencrematorium brengen zie ik echt niet zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat trouwens om aangereden wild, en niet om overreden wild. Daarmee kan je vaak niks meer mee doen. |
Ik heb mijn konijntje pas begraven in het park...
|
Katten, ratten en een konijntje liggen in de tuin.
Als onze honden komen te overlijden worden ze in Roermond individueel gecremeerd en begraven wij de as (zonder urn) ook in de tuin. |
Allebij de goudvissel liggen in de tuin Als we hem door zouden spoelen zouden we denken dat ie verstopt raakt.
Als mijn konijn doodgaat gaan we hem denk ik gewoon in de tuin begraven. ik weet namelijk niret of er een dieren-uitvaarts-centrum in de buurt is, maa rik d8 van niet. |
Ik begraaf ze gewoon bij ons in de tuin. Alleen bij een groter dier zoals een paard of zo mag dat niet. Dan moet hij naar de destructor.
en Goudvissen natuurlijk door de plee |
we hebben onze kat vorige week in de tuin begraven.
|
Al mijn katten, cavia's en weet ik het wat zijn bij de dierenarts achter gebleven dus ik ga er even vanuit dat ze gecremeerd zijn... Mijn oma heeft een kat in de tuin liggen en dat was het wel zo'n beetje.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26. |