![]() |
vriendschap
wat is echte vriendschap?
|
God is liefde.
|
maar wat is dan vriendschap?
|
Echte vriendschap is ....altijd naar de ander luisteren.
Goede vraag eigenlijk :confused: |
Als je het hebt, weet je het. Als je het niet hebt, dan mis je iets, maar weet je niet goed wat... Dat dnek ik wel....
|
Vriendschap is god.
|
Vriendschap is uitwisseling :p .
|
vriendschap is god?? Leg uit??
|
echte vriendschap betekent een deel van jezelf op te offeren en deel van jezelf kwetsbaar durven op te stellen. Het betekent vooral oprechtheid en eerlijkheid naar elkander toe , zonder dit naar elkaar te hoeven communiceren. ;)
|
vriendschap is
naar elkaar luisteren elkaar niet neerslaan elkaar niet vermoorden elkaar niet verraden .... ...... etc etc... |
Citaat:
|
vriend·schap (de ~ (v.), ~pen)
1 betrekking van personen tot elkaar als vrienden => camaraderie, kameraadschap; <=> vijandschap |
Citaat:
|
dat is idd een omschrijven van niks voor het woord vriendschap...
|
Het is een prima definitie aangezien:
vriend (de ~ (m.), ~en) 1 iem. aan wie men door genegenheid en persoonlijke voorkeur verbonden is => compagnon, gabber, gezel, kameraad, kompaan, kornuit, maat, makker, vrind 2 jongen, man met wie iem. een liefdesrelatie onderhoudt => kloris, vrijer |
Citaat:
Het blijft natuurlijk knullig begrippen te defineren met andere begrippen. :p Hoewel natuurlijk onvermijdbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
God is liefde Therefore, God exists. |
Citaat:
|
Huh:S liefde is god en vriendschap is liefde en daardoor is god vriendschap:S HUH dat zeg je eigenlijk of snap ik het nou helemaal verkeerd?
|
Nou ja, als je stelt dat alle vriendschap liefde moet zijn, vervolgens dat God liefde is, hoeft God niet te bestaan (conclusie) omdat vriendschap bestaat.
Tenminste, ik denk dat hij op die manier aan zijn conclusie komt. |
Citaat:
Vriendschap is liefde. God is liefde Therefore, God exists. |
Citaat:
als liefde niet bestond zou er geen vrendschap zijn maar vriendschap bestaat, dus god bestaat ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik bedoel, dat zou toch pas zo zijn als liefde God is, want zoals het er nu staat, dus dat God liefde is, hoeft de verzameling 'liefde' toch niet alleen maar 'God' te bevatten? :p |
:d
|
sjonge jonge wat een vraag eigelijk! :confused:
Vriendschap heb je als een speciale band met iemand hebt wat je met anderen niet hebt. -Dat je weet dat je dat persoon kan vertrouwen. -Dat je die persoon dingen kan vertellen die je niet iedereen verteld. -Dat je dingen van elkaar weet. -Dat je voor elkaar om komt en voor elkaar klaar staat. vul maar aan zou ik zeggen! en over god: Als je gods bestaan ontkent en hij dus niet tot je zal komen kan je dan geen vrienden hebben met mensen die er ook zo over denken? :o |
Echte vriendschap bestaat niet. Het is gewoon een reeks van toevalligheden waardoor je met bepaalde mensen (je vrienden) omgaat. Want als jij in bijv. Tokio zou zijn geboren zou jij niet bevriend zijn met je huidige vrienden. Het hoeft ook niet eens zo ver weg te zijn, als jij toevallig in een andere klas terecht bent gekomen heb je waarschijnlijk ook andere vrienden. Vriendschap is gewoon het vormen van een groep om te competeren met andere groepen. Dus vriendschap bestaat gewoon niet, alleen het groepsvormen bestaat maar dat heeft niks met vriendschap te maken maar alleen met toevalligheden.
Hetzelfde geldt voor liefde, er is niet 1 ware, en niemand is uniek. |
Citaat:
|
Citaat:
als haat niet bestond , zouden er geen(=minder) moorden gepleegd worden. Maar moorden worden gepleegd , dus God bestaat. Niet echt overtuigend toch? ;) |
Citaat:
|
Citaat:
ik zit met 15 mensen in een klas, ga met ze allemaal wel om, tussen mij en een paar mensen klikt het beter, dan bouw je toch een vriendschap op? terwijl ik met de rest gewoon om ga... Tuurlijk heeft dit met toevalligheden te maken want je weet nooit wie je tegen gaat komen en met wie je een vriendschap op bouwt maar daarom bestaat vriendschap nog wel. |
Citaat:
Dus échte vriendschap is een emotionele band tussen 2 mensen die uniek is en niet nagebootst kan worden tussen 1 van die 2 personen en een ander(=nieuw) persoon? Tenminste dat haal ik uit je verhaal. Dus je zegt eigenlijk , dat échte vriendschap enkel kan bestaan tussen 2 unieke personen , en dat als dit het geval is , dat het dan tevens onmogelijk is voor 1 van die personen om échte vriendschap met derden op te bouwen. vind je dit aannemelijk? échte vrienschap kan pas ontstaan , als het wel uitmaakt met wie je een band opbouwt. échte vriendschap ontstaat niet door contact met willekeurige mensen , maar door contact met geselecteerde mensen , lijkt mij. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49. |