Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Never Winter Nights 2 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1263560)

Zylverstar 11-09-2005 11:01

Never Winter Nights 2
 
Jaa! Hij komt eraan. Eindelijk! :D

Dé RPG game van 2006? Ik denk van wel.

"In tegenstelling tot het origineel zal Neverwinter Nights 2 ontwikkeld worden door Obsidian Entertainment, dat ook Knights of the Old Republic II: Revenge of the Sith voor haar rekening nam.

Neverwinter Nights 2 zal net als zijn voorganger gebruik maken van een aangepaste versie van de Dungeon & Dragons spelregels. Je kunt dus weer rekenen op een enorm scala aan mogelijkheden om je personages tot in de fijne details te ontwerpen. Volgens de ontwikkelaar kunnen we in ieder geval meer opties verwachten om je personages aan te passen dan in het origineel het geval was.

Het verhaal zal wederom in en rondom de stad Neverwinter plaatsvinden, maar zal volledig los staan van het verhaal van het origineel. Wel kunnen spelers die de voorganger gespeeld hebben een aantal bekende gezichten verwachten. Op je weg zul je vele verschillende personages tegenkomen en sommige zullen zelfs aanbieden je te vergezellen tijdens je reizen. Waar je in het origineel slechts één personage mee kon nemen, zal het aantal in Neverwinter Nights 2 waarschijnlijk op drie komen te liggen. Ook zullen deze personages meer diepgang en achtergrond hebben waardoor je meer het gevoel krijgt dat je ook daadwerkelijk in een groep reist." bron

Hier alvast wat screenies.

http://ftp.gameshot.net/gameshot/Scr.../b_nwn2-03.jpg

http://us.games2.yimg.com/download.g...n2_screen2.jpg

http://us.games2.yimg.com/download.g...n2_screen1.jpg

http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/...5050405932.jpg

Ik kan niet wachten... :)

Marcade 11-09-2005 11:07

Citaat:

Zylverstar schreef op 11-09-2005 @ 12:01 :
Hier alvast wat screenies.
Dat is concept art; niet zozeer 'scheenies'.

Ik hoop dat NWN2 niet zoveel bugs heeft als 1 in 't begin.

't verhaal geeft me ook 't gevoel dat we weinig vernieuwends mogen verwachten.

T_ID 11-09-2005 11:22

Ik hoop dat ze in deel 2 de mogelijkheid om voor zaken immuun te worden met items weghalen, dat was zo'n aanfluiting naar D&D toe.

Quintiano 11-09-2005 16:07

Hmm, eerst zien, dan geloven, ondanks het feit dat ik Neverwinter Nights helemaal grijsgespeeld heb (alle OC's en bijna alle Hall of Fame-modules).

Ik hoop overigens dat ik Klauth nog eens tegenkom in NWN2. En Deekin. En Tyrromarr (of hoe heet-ie).

Zylverstar 11-09-2005 17:48

Citaat:

Marcade schreef op 11-09-2005 @ 12:07 :
Dat is concept art; niet zozeer 'scheenies'.
Mja, klopt. :bloos:

Citaat:

Dobermann schreef op 11-09-2005 @ 17:07 :
Hmm, eerst zien, dan geloven, ondanks het feit dat ik Neverwinter Nights helemaal grijsgespeeld heb (alle OC's en bijna alle Hall of Fame-modules).

Ik hoop overigens dat ik Klauth nog eens tegenkom in NWN2. En Deekin. En Tyrromarr (of hoe heet-ie).

"Deekin greets the noble Hero" :D Zo grappig.

Akulatraxas die draak vond ik leuk, vooral zijn schat. Die karavaan vond ik stom en makkelijk.

Hoop dat je nu nog wat meer mogelijkheden hebt en dat je bij de expensions niet zo snel exp gained. Dat ging wel erg hard...

T_ID 11-09-2005 19:57

Ik hoop dat ze de verschillende klassen ook wat meer RP achtergrond meegeven, eventueel vastgelegt in de regels, het is belachelijk wat voor combinaties je kon maken af en toe.

Ook was het hemeltergende om een red dragon disciple te spelen, daar een super uitgebreid verhaal bij te maken en de mensen werkelijk elke vorm van uitleg missen waarom zij ookmet rooie vleugeltjes rond liepen.

barkrukkie 12-09-2005 13:11

ik kijk er ook naar uit :cool: (y)

nog niet zo gek lang geleden NWN en 2 expansions uitgespeelt :)

alleen ik had idee dat Monk iets te sterk was, was met mijn lvl 12 monk begonnen in HotU, wel 2 sidekicks, maar kon 't toch redelijk gemakkelijk halen allemaal..

en vond die undead dragon die de hele tijd in nieuw lichaam kroop stuk lastiger dan het uiteindelijke gevecht :s

Jolt 12-09-2005 13:28

Deel 1 was bout, ik ben niet veder dan de training gekomen, maar ik vond er echt geen hol aan.

Diablo II of Dungeon Siege, veel beter.

barkrukkie 12-09-2005 13:33

Citaat:

Jolt schreef op 12-09-2005 @ 14:28 :
Deel 1 was bout, ik ben niet veder dan de training gekomen, maar ik vond er echt geen hol aan.

Diablo II of Dungeon Siege, veel beter.

voordat je een spel kunt beoordelen zul je 't toch echt wel verder moeten uitspelen dan alleen de training imo :s

ik vond BG II persoonlijk ook beter (ben nu met deel I bezig :p), maar NWN was zeker ook goed :)

Jolt 12-09-2005 13:39

Nou het was zo kut, dat ik niet eens veder wilde spelen.

Wel mooi dat je een hogere resolutie kon selecteren.

T_ID 12-09-2005 14:55

Citaat:

Jolt schreef op 12-09-2005 @ 14:28 :
Deel 1 was bout, ik ben niet veder dan de training gekomen, maar ik vond er echt geen hol aan.

Diablo II of Dungeon Siege, veel beter.

Dan deed je dus duidelijk iets fout.


De campaigns speel ik trouwens met een vast character, twee eigenlijk, voor het hak en beukwerk kan je vertrouwen op de weapon master, bastard sword nemen, een beetje een goed wapen vinden en hoppa. mages spelen zeker in het begin moeilijker, maar ze zijn dan ook een stuk krachtiger.

Diablo 2 is trouwens niet iets waarme je NWN moet vergelijken, Diablo is puur hack&slash, daar draait het in NWN nauwelijks om.

Quintiano 12-09-2005 16:13

Sorcerer speel ik trouwens sowieso al nooit, die zijn echt zo gruwelijk overpowered :) Wizard is wel gaaf om te doen. Ik ben dol op Bigby en empowered/maximized Isaac's Greater Missile Storm <3

Zylverstar 12-09-2005 16:44

Citaat:

Dobermann schreef op 12-09-2005 @ 17:13 :
Sorcerer speel ik trouwens sowieso al nooit, die zijn echt zo gruwelijk overpowered :) Wizard is wel gaaf om te doen. Ik ben dol op Bigby en empowered/maximized Isaac's Greater Missile Storm <3
Ehe, of Wail of the Banshee!!! <3 (y)

Ik begon met sorcerer red dragon disciple, maar werd beetje saai al die magic.

Quintiano 13-09-2005 04:01

Citaat:

Zylverstar schreef op 12-09-2005 @ 17:44 :
Ehe, of Wail of the Banshee!!! <3 (y)

Ik begon met sorcerer red dragon disciple, maar werd beetje saai al die magic.

Nou ja, combat-wise is magic natuurlijk nooit saai. Als Fighter is een gevecht in NWN (tenminste, als je niet tegen casters vecht) niet meer dan "clickety-click" en laat maar gaan :)

Oh, over gruwelijk sterk gesproken; een level 24 Cleric en een paar levels warrior gemulticlassed :)

maximeus 13-09-2005 07:32

Citaat:

Jolt schreef op 12-09-2005 @ 14:39 :
Nou het was zo kut, dat ik niet eens veder wilde spelen.

Wel mooi dat je een hogere resolutie kon selecteren.


nou, dat is echt het meest belangrijke in een uitgebreide rpg zoals nwn: dat je een hoge resolutie kan selecteren! Want nee, als dat niet kan dan zal meteen het hele spel wel bout zijn!
:D :D (n) (n) (n)

Jolt 13-09-2005 15:38

Nee, maar denk je ik ga weer eens een RPG spelen, zit je vast op 640 x 480 of 800 x 600.

Ala Diablo II.

Dat is balen.

MazeMouse 13-09-2005 17:44

Citaat:

Jolt schreef op 13-09-2005 @ 16:38 :
Nee, maar denk je ik ga weer eens een RPG spelen, zit je vast op 640 x 480 of 800 x 600.

Ala Diablo II.

Dat is balen.

Erg he, een spel wat een VERHAAL heeft en vereist van de speler dat je NADENKT ipv dom hakken en kwijlen bij de graphics....

Quintiano 13-09-2005 17:51

Citaat:

MazeMouse schreef op 13-09-2005 @ 18:44 :
Erg he, een spel wat een VERHAAL heeft en vereist van de speler dat je NADENKT ipv dom hakken en kwijlen bij de graphics....
Nou is NWN niet echt een ijzersterk voorbeeld van een nadenk-RPG, though. Wat mij betreft hadden ze het wel wat meer open mogen maken en ook meerdere keuzes die dan ook ècht invloed hebben op wat er gaat gebeuren.

Edit: ik bedoel natuurlijk de OC's. Sommige user-made mods zijn dat namelijk wèl :)

MazeMouse 13-09-2005 19:34

Citaat:

Dobermann schreef op 13-09-2005 @ 18:51 :
Nou is NWN niet echt een ijzersterk voorbeeld van een nadenk-RPG, though. Wat mij betreft hadden ze het wel wat meer open mogen maken en ook meerdere keuzes die dan ook ècht invloed hebben op wat er gaat gebeuren.

Edit: ik bedoel natuurlijk de OC's. Sommige user-made mods zijn dat namelijk wèl :)

Nee, ok. Maar het is al meer dan de huidige generatie main-stream games :o

Nog goede aanraders voor user-made mods? :o

Jolt 14-09-2005 13:01

Citaat:

MazeMouse schreef op 13-09-2005 @ 18:44 :
Erg he, een spel wat een VERHAAL heeft en vereist van de speler dat je NADENKT ipv dom hakken en kwijlen bij de graphics....
Een game kan een ijzersterk verhaal hebben, maar als het de look en de feel niet heeft, dan is het soms helemaal bout, voor mij Neverwinter Nights dus.

Graphics zijn toch heel belangrijk al schreeuwt iedereen graphics heb je niet nodig, maar dat is totale onzin, graphics maken de game af, heeft een hele grote rol aan de sfeer, zie bijvoorbeeld Dungeon Siege II, graphics zijn ook niet heel mooi, helaas, verhaal is ook maar een beetje geript, party based combat is daarintegen wel weer leuk.

Far Cry bijvoorbeeld, game is 1,5 jaar oud, verhaal is bout, maar speelt wel nog even leuk :).

RPG's om echt bij na te denken zit je toch bij de tekst rpg's, daarnaast zijn de meeste toch allemaal een eitje...
Het spel moet gewoon niet moeilijk zijn, anders kopen mensen het niet.

Maja zo mooi zag NWN nu ook weer niet uit. Vind ik wel jammer, ze mogen van mij best eens een RPG uitbrengen die wel mooi is, ala Everquest II, ik zelf vind het hartstikke leuk om een spel te spelen met tering mooie graphics, en ragdoll en natuurlijk reflecties in het water, geeft mij een leuk gevoel :). Al hou ik ook nog van om af en toe Duck hunt te spelen.

Naja het is maar wachten op de NWN2 screens, ik hoop met Ragdoll physics en fatsoenlijke reflecties + schaduwen :)

Blobshadows kunnen nu niet meer :)

T_ID 14-09-2005 14:28

Citaat:

Jolt schreef op 14-09-2005 @ 14:01 :
Een game kan een ijzersterk verhaal hebben, maar als het de look en de feel niet heeft, dan is het soms helemaal bout, voor mij Neverwinter Nights dus.
Dan moet je Doom 3 gaan spelen, en niet vloeken in de kerk door spellen als Diablo 2 of Sacred Role playing games te noemen. ;)

Jolt 14-09-2005 17:38

Doom III voelde al helemaal niet goed aan.

Quintiano 14-09-2005 17:58

Citaat:

MazeMouse schreef op 13-09-2005 @ 20:34 :
Nog goede aanraders voor user-made mods? :o
Mja, bekijk de Hall of Fame eens. Beschrijvingen lezen om te zien of 't storybased is of meer hack & slash. Stefan Gagne is een naam die redelijk prominent in mijn hoofd is blijven hangen, net als Abaddon.

Quintiano 14-09-2005 18:00

Een van de meest ultieme RPG-ervaringen blijft overigens gewoon op een obscuur IRC-servertje Vampire: The Masquerade spelen, mijns inziens. Als je ziet hoe verschrikkelijk goed sommige mensen daar in zijn, dat is echt een genot om te lurken alleen al.

Jolt 14-09-2005 18:15

Ik zelf heb Vampire Bloodlines wel eens gespeeld, dat nieuwere deel ervan, was wel leuk, zag niet uit.

Wel vet dat alles om zo een guild draaide, ik was seduction.
Maar ik geloof dat hij vaak uitviel, e.d dat ik daarom gestopt ben.

Quintiano 14-09-2005 18:35

Citaat:

Jolt schreef op 14-09-2005 @ 19:15 :
Ik zelf heb Vampire Bloodlines wel eens gespeeld, dat nieuwere deel ervan, was wel leuk, zag niet uit.

Wel vet dat alles om zo een guild draaide, ik was seduction.
Maar ik geloof dat hij vaak uitviel, e.d dat ik daarom gestopt ben.

Ik bedoel iets heel anders dan dat spel, hoor. Achter VTM:B zit een veel groter iets, zeg maar een heel soort Dungeons & Dragons, maar dan compleet anders -- een uniforme basis bijvoorbeeld, voor welk character/setting dan ook. Op zich wel aardig dat 't verder gaat waar de bijbel ophoudt; de verbanning van Caïn naar 't land van Nod.

Anyway, waar ik op doelde is tekstbased verhalend bezig zijn. Met elkaar.

mepsteen 15-09-2005 13:16

in diablo II zit ook een groot en uitgebreid verhaal, alleen hoef je het niet te volgen als je het spel wil uitspelen :)

Quintiano 15-09-2005 14:43

Citaat:

mepsteen schreef op 15-09-2005 @ 14:16 :
in diablo II zit ook een groot en uitgebreid verhaal, alleen hoef je het niet te volgen als je het spel wil uitspelen :)
Eh, dat is ook een understatement, dat laatste deel van die zin. Maar goed, dan nog is het verhaal achter Diablo een beetje Jip en Janneke vergeleken met VTM.

Benteknol 15-09-2005 15:13

oftopic: sorry he maar mag ik een mooie rpg op de pc die het vechtsysteem heeft van FF / breath of fire


Ontopic ik had hem gekocht met de extensie eigelijk nooit het verhaal gespeelt maar alleen met meerdere

namnatulco 15-09-2005 18:11

ik vond het systeem van combat zo traag in nwn 1 (maar ik weet nix van de uitbreidingen :bloos: ), en daarom was ik vrij snel uitgespeeld. ook had ik last van crashbugs/displaybugs, en datzelfde gold voor de editor :(

trouwens, als Oblivion in 2006 uit komt, is dat zeker de rpg van 2006:)

namnatulco 15-09-2005 18:22

Citaat:

MazeMouse schreef op 13-09-2005 @ 18:44 :
Erg he, een spel wat een VERHAAL heeft en vereist van de speler dat je NADENKT ipv dom hakken en kwijlen bij de graphics....
graphics kijken is ook leuk, zonder verhaal is alles saai :) het liefst hebben we gewoon allebei, zoals hopelijk bij oblivion :o *eer*

Quintiano 17-09-2005 01:35

Citaat:

namnatulco schreef op 15-09-2005 @ 19:11 :
ik vond het systeem van combat zo traag in nwn 1 (maar ik weet nix van de uitbreidingen :bloos: ), en daarom was ik vrij snel uitgespeeld. ook had ik last van crashbugs/displaybugs, en datzelfde gold voor de editor :(

trouwens, als Oblivion in 2006 uit komt, is dat zeker de rpg van 2006:)

Traag? Ga maar eens met een wizard spelen, dan kom je er wel achter hoe traag het is als je constant op de spatiebalk moet rossen in combat :P

T_ID 17-09-2005 10:47

Citaat:

namnatulco schreef op 15-09-2005 @ 19:11 :
ik vond het systeem van combat zo traag in nwn 1 (maar ik weet nix van de uitbreidingen :bloos: ), en daarom was ik vrij snel uitgespeeld.
Had je al wat hogere levels gehaald? met een actie per rondje gaat het idd erg traag op lagere levels, maar zeker in Hordes of the Underdark zaten af en toe gigantische confrontaties. (om PvP gevechten online nog maar buiten beschouwing te laten)

namnatulco 17-09-2005 15:09

Citaat:

T_ID schreef op 17-09-2005 @ 11:47 :
Had je al wat hogere levels gehaald? met een actie per rondje gaat het idd erg traag op lagere levels, maar zeker in Hordes of the Underdark zaten af en toe gigantische confrontaties. (om PvP gevechten online nog maar buiten beschouwing te laten)
ik heb nooit echt online gespeeld, en ik had soms ook last van rare bugs in de single player, zoals dat ik ineens een quest item kwijt was, en die niet meer terug kon krijgen. btw mn hoogste lvl is niet echt hoog, 9 dacht ik.

@dobermann dat geld zeker ook vooral voor hoge lvls ? :o

Quintiano 17-09-2005 15:15

Citaat:

namnatulco schreef op 17-09-2005 @ 16:09 :
@dobermann dat geld zeker ook vooral voor hoge lvls ? :o
Nee, hoor. Maar je hebt gelijk dat een fighter een stuk minder interessant is om te spelen; feitenlijk hoef je alleen maar te zorgen dat je jezelf voor combat bufft en dan is het gaan met die banaan (casters eerst, natuurlijk). Wanneer je een spellcaster speelt is het wel even andere koek als je gigantisch sterke melee-opponenten hebt, daar moet je echt wel opletten wat en hoe je iets doet.

Quintiano 17-09-2005 15:16

Overigens vind ik naast wizard een battlecleric het leukst om te spelen. Sorcerers zijn veel te sterk i.m.o.

namnatulco 17-09-2005 15:28

ik vond rogue met enorm wapen wel cool :p verder wizzard ook wel, maar pala en cleric vond ik saai


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.