![]() |
Vraagje aan assemblers
Vraagje:
Kan ut zijn dat in Win98 de Loader de PSP van een progje ergens anders stopt dan in Win95 (bij EXE files dan). Bij een COM progje stopt ie ze bij allebei in de eerste 256 Bytes van het segment, maar bij EXE files (verteld een of andere tutorial me) pointen zowel DS en ES naar de PSP. In WIn95 werkt dat maar in Win98 niet. (Ze pointen wel allebei naar hetzelfde adres). Maar daar zit geen PSP. (Of in ieder geval zit de command line niet @80h in de PSP) Iemand enig ID? |
Ik was nooit zo'n ster in assembly, maar volgens mij zijn de progjes vanaf Windows 98 en 2000 anders aligned in het geheugen. Dit omwille van de performance, maar ik weet niet meer precies hoe het zit http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Ik ben zelf pas ook begonnen met assembler. alleen niet op Win32. Maar platform onafvangelijk... tja, meteen maar het moeilijkste... maar goed,
Download PE-Explorer eens. Daar zit een Help file bij met veel informatie over EXE file's (Helpfile>PE File Basic's). Messchien staat daar wat tussen wat je kan helpen. [Dit bericht is aangepast door 1024 (25-12-2001).] |
Bedankt!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19. |