![]() |
Duizelig
Ik heb een vraag. Er zit een meisje bij me in de klas die last heeft van duizeligheid. Ze heeft al een bloedtest laten doen maar ze heeft geen Diabetis (suikerziekte) of bloedarmoede. Er kwam niks uit de tekst. Maar nu zat ik te denken ze draagt lenzen en stel nou dat haar lenzen te sterk of zwak zijn kan ze daardoor ook dat soort klachten krijgen?
|
Het kan denk ik wel, maar duizeligheid kan van zoveel dingen komen (te weinig eten, ongezond eten, ziekte van Menière (al is dat wel meer dan 'alleen maar' duizeligheid), enz.). Ik denk dat het belangrijk is dat ze zich verder laat onderzoeken.
|
Ze heeft vroeger wel nare dingen meegemaakt. Dus misschien heeft ze daar iets psychisch aan over gehouden. Daar kan je toch ook dat soort klachten van krijgen?
|
Citaat:
|
Mwah, het kunnen zoveel dingen zijn. Contactlenzen en eventuele psychische schade, zijn nou niet de twee dingen, die het meest voor de hand liggen.
Wel lief dat je haar probeert te helpen :) Kijk ook eens hier: http://www.gezondheid.be/INDEX.cfm?f...art&art_id=232 |
vitamine B-tekort?
|
dat kun je toch zien als je bloed laat prikken? :o
|
Citaat:
|
ik ben ook best wel vaak duizelig, komt door een lichte evenwichtsstoornis. Verder merk ik daar niks van, tis wat de huisarts me zei na een paar keer spectaculair flauwvallen :o
dus zoiets kan ook de oorzaak ervan zijn ;) |
Oke, bedankt allemaal. Ik zal het er met haar overhebben.
|
Is bij die bloedtest dan ook de bloeddruk gemeten? (neem aan van wel) Want als die te laag is dan kan dat ook de reden van de duizeligheid zijn...en daarvoor zijn denk ik wel dieten of pillen oid :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |