![]() |
Rekenmachine
Hey, het zit nu zo dat ik een beetje te laat ben met het kopen van een grafisch rekenmachine, de via school verkochte apparaat was de TI-84+. Die is bij mij in de buurt nergens te koop zover ik weet. Welke er wel is, is de Casio 9850+. Heeft deze alle functies die de TI-84 ook heeft? Of zal ik toch echt de TI-84 ergens moeten zoeken?
Alvast Bedankt |
het kan wel, maar als je school de TI gebruikt, is het wel stukken handiger, want de leraren kennen de functies van de TI dan en sommige leraren zullen de casio niet kennen. Dus als je goed met bent rekenmachines en codes ed, maakt het niet uit, anders is het lastig...
|
Ik zou echt geen casio kopen, als de TI is aanbevolen.
Jouw leraar en al je klasgenoten hebben dan die TI, en jij zit daar alleen alles uit te zoeken op die casio. Is echt niet handig! (behalve als je echt een ster in wiskunde bent natuurlijk :)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb zelf een ti-83+. Twee jaar terug gekocht, gewoon bij van Dijks Boekenhuis, zoals de meesten van ons deden. Ik heb er een datakabel bij waarmee je heel makkelijk dingen vanaf je computer over kan zetten naar je rekenmachine.
Verder heel gebruiksvriendelijk als je leraar goed weet hoe je hem moet gebruiken. Ik kreeg trouwens met wiskunde al standaard een boekje meegeleverd dat we moesten kopen hoe je de ti rekenmachine moet gebruiken. Met zeg maar alle basis dingen als grafieken plotten, statistiek ed. Ik zou een ti kopen, zeker als je school dat aanraad. |
je kan het beste de door school aangegeven rekenmachine kopen want de boeken zijn daar ook op gericht en je leraar weet tenminste hoe hij werkt
|
Die rekenmachine is echt wel ergens in de buurt te vinden hoor.
|
Citaat:
|
Ik gebruik de TI-83 maar bij ons op school mag je ook de TI84 en 84+ gebruiken. De casio mag officieel niet maar er is wel iemand die die heeft. En ik was dinsdag mijn rekenmachine vergeten dus ik leende die casio. En ik snapte er echt geen bal van. :s Dus het is echt niet kinderlijk eenvoudig. (ten minste niet voor mij) En als jij een casio hebt terwijl je eigenlijk een TI moet hebben is de kans groot dat je alles zelf moet uitpuzzelen. Bij de TI kan je docent je helpen. Gewoon verder zoeken naar een TI dus!
Suc6 |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb een TI83+ gekocht, gewoon bij de V&D, probeer het daar eens :)
|
TI83(+) en TI84(+) verschillen nog best veel hoor. Ik weet wel dat mijn huisgenootje haar rekenmachine kapot was (TI84) en ze kon de mijne echt niet lenen (TI83) voor haar examen dus heeft ze een nieuwe aan moeten schaffen.
Ik heb mijn TI83 destijds bij de Kijkshop gekocht geloof ik. Probeer anders ook markplaats enzo eens, er zijn zoveel mensen, voornamelijk met een M-profiel, die hun GR niet meer nodig hebben voor hun vervolgopleiding en hem dan verkopen. |
IK heb een TI 83+ voor je in de aanbieding! PM ff als je geïnteresseerd bent..
|
gewoon de Ti 84+ kopen.
|
Ik heb een Ti-83+ en ik moet zeggen dat ik het een geweldige rekenmachine vind... Je hebt alle menu's binnen 2 min onder de knie en dan kan je er in een moordend tempo mee werken... De batarijen gaan lang mee, de datakabel is handig voor het overzetten van samenvattingen e.d. en hij is minder zwaar dan de casio...
|
JE mag de mijne voor 40 Euro kopen, destijds betaalde ik er 120 Euro voor......
|
Citaat:
Daarnaast is het absoluut niet waar dat je binnen 2 minuten alle menu's onder de knie heb, ik durf zelfs te beweren dat je dit na een jaar nog niet hebt, maar dit geldt overigens voor beide rekenmachines. Desalnietemin is de CASIO toch eenvoudiger opgebouwd, het is gewoon heel duidelijk wat je gaat doen en je hoeft niet zoals bij de TI aparte plot of matrix-functies te weten. |
Ook al is die CASIO handiger (het verschil zal ook niet denderend zijn), dan zou ik nog die TI kopen omdat je dan niet alles zelf hoeft uit te vogelen.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15. |