Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Brief Engels. Help! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1265354)

sten-vvv 13-09-2005 19:00

Brief Engels. Help!

Hallo,
Kan iemand deze brief voor mij nakijken en verbeteren?
Ik ben niet goed in Engels en we krijgen hier een cijfer voor.
Dankjewel!

Dear Mark,

I'm .. and I'm fifteen years old.

In WaspReporter Magazine I read about the stage school Mike Jermin. I love drama and I'm a member of a amateur drama society for many years. I've played the leading part in Romeo and Juliet. It was amazing! A great experience I will never forget!
I'd like to do a drama course in the next summer holiday. I think it's wonderful. I've found some information on internet, and that made a deep impression on me.
What are the exact possibilities? And how much does it cost?
And my last question is: Do I need a lot of experience for the drama course?

I hope I'll get a letter back from you.

Yours faithfully,
...

mathfreak 13-09-2005 20:20

*Ik geef hieronder de brief met de nodige correcties weer*
Dear Mark,

In WaspReporter Magazine I read about the stage school Mike Jermin. I love drama and I'm a member of an amateur drama society for many years.
*Voor een klinker wordt het onbepaald lidwoord altijd als an geschreven*
I played the leading part in Romeo and Juliet. It was amazing! A great experience I will never forget!
I'd like to do a drama course in the next summer holiday. I think it's wonderful. I found some information on the Internet, and that made a deep impression on me.
What are the exact possibilities? And how much does it cost?

Kind regards,
*Yours faithfully gebruik je eigenlijk alleen maar in een onpersoonlijke brief. In een persoonlijke brief kun je als afsluiting Kind regards of Best regards gebruiken.*
Nog even een belangrijke opmerking: bij een onpersoonlijke brief dienen uitdrukkingen als I am en dergelijke voluit te worden geschreven, en mag je dus geen samentrekkingen gebruiken, maar omdat dit geen onpersoonlijke brief is kun je in dit geval wel samentrekkingen gebruiken.

songeur 13-09-2005 20:35

Ik heb alleen tot aan deze zin gelezen:

I love drama and I'm a member of a amateur drama society for many years.

and I've been a member [...] for many years now.

Freyja 14-09-2005 09:30

Citaat:

Dear Mark,

In WaspReporter Magazine I read about the stage school Mike Jermin. I love drama and I've been a member of an amateur drama society for many years. I've played the leading part in Romeo and Juliet. It was amazing, a great experience I will never forget!
I'd like to do a drama course in the next summer holiday. I think it will be wonderful. I've found some information on the internet, and that made a deep impression on me.
What are the possibilities, exactly, and how much does it cost?

Yours faithfully,
Nu moet ik erbij zeggen dat ik er veel zinnen niet helemaal lekker lopen en dat ook de opbouw van de brief wel beter kan, maar eerlijk gezegd denk ik dat een docent dat wel verwacht. Heb die dus niet verbeterd.

T_ID 14-09-2005 10:38

Een algemene hint: kijk zinnen die je af hebt altijd nog een keer na en kijk of de tijden bij elkaar aansluiten, daarmee haal je alle fouten in de trend van 'I am a member for many years' eruit. :)

Levitating Nun 14-09-2005 13:11

Citaat:

mathfreak schreef op 13-09-2005 @ 21:20 :

*Voor een medeklinker wordt het onbepaald lidwoord altijd als an geschreven*

Niet helemaal correct :)

Als de beginklank een medeklinker heeft, komt er an. Als de beginklank een klinker bevat komt er a.
BV a university.

Liesjeuh 14-09-2005 13:57

has made a big impression

gastzoveelste 14-09-2005 16:58

Internet wordt in het Engels met een hoofdletter geschreven...

Liesjeuh 14-09-2005 17:06

Citaat:

mathfreak schreef op 13-09-2005 @ 21:20 :
...an amateur drama society ...
*Voor een medeklinker wordt het onbepaald lidwoord altijd als an geschreven*

'amateur' begint met een klinker - nogal vreemde uitleg dus

MetalliCat 14-09-2005 17:20

Mathfreak is in de war, hij bedoelt klinker. En dan nog is het niet kloppend, maar idd zoals LN zegt: als de beginKLANK een klinker is, wordt het 'an'.

mathfreak 14-09-2005 20:24

Citaat:

MetalliCat schreef op 14-09-2005 @ 18:20 :
Mathfreak is in de war, hij bedoelt klinker. En dan nog is het niet kloppend, maar idd zoals LN zegt: als de beginKLANK een klinker is, wordt het 'an'.
Ik kon helaas geen wijziging meer in mijn vorige reply aanbrengen, dus daarom zet ik het hier maar neer: als de beginklank van het woord achter een onbepaald voornaamwoord een klinker is wordt het onbepaald lidwoord altijd als an geschreven.

MetalliCat 14-09-2005 22:30

Dat is dus niet helemaal waar:). Als de BEGINKLANK een klinker is. Er zijn dus woorden die wél met een klinker beginnen, maar waarbij het onbepaalde lidwoord níet 'an' is, zoals idd 'university' of 'utility'.

mathfreak 15-09-2005 19:55

Citaat:

MetalliCat schreef op 14-09-2005 @ 23:30 :
Dat is dus niet helemaal waar:). Als de BEGINKLANK een klinker is. Er zijn dus woorden die wél met een klinker beginnen, maar waarbij het onbepaalde lidwoord níet 'an' is, zoals idd 'university' of 'utility'.
Ik heb het inmiddels gecorrigeerd, zoals je in mijn vorige reply kunt zien.

sten-vvv 16-09-2005 18:24

Hallo,
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga mijn brief opnieuw maken en dan zet ik hem zondag 1 uur online.
Kunnen jullie dan nog 1x kijken
Bedankt!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.