![]() |
Te lange werktijden?
Ik werk nu ruim een jaar als weekendhulp bij Bakker Bart. Nu moet ik geregeld op zaterdag van 07.00 tot 17.15/17.30 werken. Ik krijg dan 4 keer een kwartier pauze, waardoor ik uitkom op 9 uur en een kwartier, of halfuur, werken. Officieel mag ik, als 17-jarige, maar 9 uur op een dag werken (zie http://home.szw.nl/navigatie/rubriek...id=2161#327800 ). Nu had ik het hier laatst met een collega van me over, en toen vroegen we ons af of we dit kunnen aankaarten bij onze werkgever: bijvoorbeeld een kwartier extra pauze te vragen, zodat we maar 9 uur werken. Zouden er eigenlijk maatregelen worden genomen als dit bij de inspectie naar voren komt? (Niet dat t mij overigens wat uitmaakt, dat extra kwartiertje, maar ik vroeg het me gewoon af, of iemand daar ooit over zou kunnen klagen...)
|
Er zijn dagen dat ik 14 uur per dag maak :p
|
zolang je ook alles uitbetaald krijgt, zou ik er geen problemen van maken
|
Nee, ik was ook niet van plan om zaterdag naar mn werkgever toe te stappen 'en op internet zag ik staan dat ...', het is niet dat ík het te lang vind (eerder t ministerie), maar ik vroeg t me gewoon af :)
Maar 14 uur? Daar zou ik dan weer wel over gaan klagen :eek: |
Citaat:
|
Nou ja, het ligt eraan. Als het zo goed vol te houden is, zou ik liever dat kwartiertje werken (en geld verdienen) dan pauze houden (en niks verdienen).
|
Maar kunnen ze op mijn werk niet in de problemen komen daarmee, mochten ze het ooit controleren?
|
Dat is dan hun eigen probleem.
Als jij er zelf mee zit moet je er iets van zeggen, als je het niet erg vindt is het hun verantwoordelijkheid om je te lang te laten werken |
Als je het niet erg vind dan hoef je er niks van te zeggen verder is het bij inspectie hun probleem. (er moet trouwens 1x een pauze aaneengesloten zijn van 30 minuten).
Ik heb zelf wel een probleem namelijk dat ik recht heb op 45 minuten en er maar 40 heb. Jah het nieuwe pauze profiel van Albert Heijn is toch zo goed :S Ik werk van 12 tot 21 heb ik 1x 30 min onbetaald en 1x 10 min betaald Ik werk van 13 tot 22 heb ik 1x 30 min onbetaald en 2x 10 min betaald Rara wat klopt er niet :S |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50. |