![]() |
Wat zou verfilmd moet worden en wat nooit ?
Waarvan zou jij graag een verfilming willen zien/ En waarvan nooit?
Ts begint: Devil may cry zou een meesterlijke film kunnen opleveren. Wat nooit zou mogen is een verfilming van het leven van een nederlandse "rockster" a lá Brood ofzo (n) |
Alleen op de wereld van Hector Mallot, verdiend eens een goede verfilming.
Films over de aanslagen op de wtc of van de ramp in zuid oost azie, zouden echt lame zijn. |
Wat moét: het boek Good Omens van Terry Pratchett & Neil Gaiman.
Terry Gilliams zou dat ooit doen, met -volgens geruchten- Johnny Depp en Robin Williams, maar dat is gecanceld :( Wat nooit verfilmd had mogen worden, zijn computerspellen als House of the Dead. Helaas leeft Uwe Boll nog... |
Nooit echt fan geweest van Good Omens, vond de Discworld boeken leuker. Anyhoe, van mij mag van de serie van feist wel gewoon een goede high budget serie gemaakt worden. Geen film, want dan laten ze veel te veel goede dingen weg.
Elfquest staat ook al jaren op de plank om een (teken)film van te maken. Schiet niet echt op. En er was eens het idee om van Ayreon's The Electric Castle een film te maken. Lijkt me ook wel vet. helaas is de persoon die het zou doen spontaan verwenen en al jaren onvindbaar :confused: Wat had niet gemaakt mogen worden: Turks Fruit (maar das meer omdat ik al een hekel heb aan dat boek), De ontdekking van de hemel (film viel me erg tegen). Weet er ff niet meer. Denk dat de verfilmingen van Dead or Alive, duke Nukem etc ook lame zouden zijn. Doom lijkt me ook een buttfilm te worden. |
mein kampf
|
Brief voor de koning van Tonke Dragt :cool: (y) (y)
|
Citaat:
http://www.newsarama.com/DC/elfquest_cast.jpg Ja, Elfquest heerst! Helaas heb ik alleen de eerste 30 delen gelezen :( |
Citaat:
Daarbij, in Duke Nukem zat/zit echt totaal geen verhaal, das gewoon hersenloos varkens afknallen, meer niet. Over het algemeen lenen computerspellen zich niet echt voor een verfilming. |
Citaat:
|
mein kampf is feitelijk een populairwetenschappelijke politicologische verhandeling, geen roman ofzo. Kun je dus helemaal niet verfilmen :)
en ik heb geen ontopic reactie. |
De geheime oorlogen deel 2 zou ik graag verfilmd zien.
|
The Hobbit van J.R.R Tolkien :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb geen idee wat er in Mein Kampf precies geschreven staat, want ik heb er nog nooit in/uit gelezen. Maar wat mij betreft zijn er al meer dan voldoende elementen uit en rond de tweede wereldoorlog die hun weg hebben gevonden naar het witte doek, of naar televisie.
Wat me erg boeiend lijkt: een Frans/Belgische verfilming van de Rwandese genocide. Ook: verfilming van Kinshasa: Tales of the Invisible City. @topicstarter: waarom mag het leven van Herman Brood niet verfilmd worden? Dat is overigens al gedaan in een paar erg boeiende documentaires, zoals Rock 'n Roll Junkie. Cultuurbarbaar ;-) |
en waarom rockster tussen aanhalingstekens?
brood was nederlands enigste rock 'n roll held. |
Citaat:
En vergeet Dikke Dennis niet. :cool: |
Boek van Nicci French;
Is al wel is eerder gebeurd, alleen niet echt geslaagd vond ik.. (n) |
Citaat:
Verder zou ik eindelijk wel eens een lange film met Donald Duck willen zien, gebaseerd op een verhaal van Barks. De Marvel Comic Dr. Strange zou ik ook wel eens door Terry Gilliam of Tim Burton onder handen genomen willen zien worden. Absoluut niet verfilmen: meer van die slechte jeugdboeken uit je ouders' kindertijd waarvan men denkt dat ze goed zijn om nostalgische redenen. Ook de verfilming van de Kameleon hadden ze beter kunnen laten. Een waardeloze boekenserie die geliefd is vanwege de knulligheid verfilmen en dan proberen de film heel hip en modern te maken. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou het Eilandgasten van Vonne van der Meer wel verfilmd willen zien. |
Citaat:
Komt volgend jaar uit als ik het goed heb.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie daar trouwens wel dat ie al eerder verfilmd is, maar alleen voor TV. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dune zou een keer adequaat verfilmd moeten worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31. |