![]() |
Manieren om van de hik af te komen
Iemand had laast de hik en toen hadden we het erover welke manieren er allemaal zijn om van de hik af te komen. Weten jullie er ook nog? :)
Ik weet deze: 1. Adem lang inhouden 2. Glas water drinken en dan met je hoofd achterover hangen of op je kop gaan staan 3. Pindakaas eten (!) |
euh, een glas water verkeerd om drinken..
zeg maar je bukt voorover, en dan zet je het glaswater dus eigenlijk tegen je bovenlip ipv tegen je onderlip, en dan wat water naar binnen.. werkt bij mij altijd, maar weet niet of ik het nu duidelijk heb uitgelegd.. en dr is toch owk altijd nog de good old laten schrikken methode? |
Citaat:
|
7 slokken water met je oren dicht
bij mij helpt het wel altijd |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Naja, nog wat tips:
- Een glas water meteen achterover gooien, zonder te ademen ondertussen. - Je adem zo'n vijftien seconden inhouden, en dan heel rustig weer uitademen en inademen. - Een lepel azijn doorslikken. - Ergens van schrikken. |
je tanden poetsen wil ook wels helpen :D:D
|
Deze helpt echt altijd:
-slok water drinken -10 seconden je adem inhouden -slok water drinken -10 seconden je adem inhouden -slok water drinken -10 sec je adem inhouden Klaar en over issie!:) |
Citaat:
Maar je kan ook vragen of iemand je wilt laten schrikken ofzow |
je middenrif onder druk houden
(dat doe je met wtare op zijn kop drinken ook, en adem inhouden als je t goed doet) |
Hahah, khad laatst dus ook de hik, kreeg wel een leuke te horen van een klasgenoot:
Je navel aanraken en vervolgens aan over hekken springende witte schaapjes denken --> helaas hielp het bij mij niet :D. Verder schijnt het te helpen als je gaat bedeken wat je gister, dan eergister, dan eer-eergister etc. hebt gegeten, en dan dus in detail! |
Citaat:
Kraan aan, vingers in oren en 7 slokken drinken. Life's so easy... :p Als ik de hik heb, hou ik altijd mn adem in en dan 3 keer proberen te slikken. Werkt altijd. |
1. je adem inhouden terwijl je je neus en oren dichtduwt (zolang mogelijk)
2. drie maal na elkaar slikken zonder opnieuw naar adem te happen |
Zo lang mogelijk je adem inhouden jah, en water drinken zodat het langs de bovenkant van je gehemelte en keel gaat (op de kop dus, verkeerd om, maakt niet uit, als je het maar ondersteboven doorslikt)
|
* 10 tellen je adem inhouden en dan 3x slikken
* een schepje/ klontje/ hapje suiker nemen (werkt echt!) |
Citaat:
en je adem inhouden is dacht ik wel goed om je midderif rustig te krijgen. |
Na al deze tips hoef ik niet meer hikkend door het leven te gaan :)
|
lage ademhaling, dus heel rustig ademhalen waarbij je "met je buik" ademt, je schouders mogen dan dus niet omhoog komen.
En dan echt heeeeel rustig, zonder tussendoor te praten of te zenuwen... Dan is t binnen een minuut weg bij mij. Maar als ik 1x op een dag de hik heb gehad, komt het altijd diezelfde dag nog een keer terug :S |
boeren. serieus! sla een paar keer op je borstkas en laat een boer. het is zo over!
|
Soms helpt dit gedichtje:
Hik sprik sprij geef de hik aan mij, geef de hik aan een anderman die het beter verdragen kan hik! Heeft ook te laken met niet ademen terwijl je het zegt, denk ik. |
Citaat:
|
Citaat:
Hik spik spou, Ik geef de hik aan jou, Ik geef de hik aan een anderman, die de hik verdragen kan! :D |
Ikzelf ga altijd heel 'overdreven' door m'n buik ademen zeg maar, zodat je middenrif de hele tijd onder druk staat, gespannen is. Doe dit 1 minuutje en weg is hik!
|
Citaat:
ik en de hik gingen naar de zee ik ging weg maar de hik ging mee weg hik! maar dan gaat het er dus inderdaad om dit zo vaak mogelijk achter elkaar te zeggen zonder adem te halen |
Je adem inhouden en dan langzaam aan de druk op je middenrif "opvoeren".
|
Bij mij werkt het alleen wanneer ik mijn adem inhou of water drink maar heeft dat dan niet te maken met het sluiten van je luchtpijp? (zo in je keel he want when je drinkt gaat dat dicht en when je je adem inhoud ook (bij mij toch))
|
ondersteboven water ofietsdergelijks drinken :) werkt altijd!!!! bij mij dan
|
Gaan slapen, als je wakker wordt is het gegarandeerd over.. :)
|
gwoon glas vullen met water en er dan een touwtje over hangen ... zodat dat touwtje tssn je tanden "zit" :)
als je der in gelooft helpt het echt ze (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19. |