![]() |
Mijn ster
schreef vandaag om 20:57
Sommige avonden eindigen met een lieve kus. Sommige met een regen op mijn wang Maar jij bent altijd aanwezig. Naast me of in mijn hoofd. Laat me vliegen, net zo als jij die keer deed. Neem me mee naar het onbekende De plaats waar jouw gedachten zijn Zodat ik altijd kan weten , of ik moet blijven of gaan. Dus kus me en laat me weten wat jij denkt Want na alles, ben jij nog steeds mijn ster. Behalve toen jij de zon was , en ik de maan En als het geen pijn deed, viel jij zo uit mijn hemel |
Citaat:
een lief gedichtje, echt een gedichtje voor een standaard kinderlijk abcb rijm, ik vind hem wel geod lopen, maar niet echt origneel of spannend veele cliche bleedspraken |
Mooi gedicht
alleen de titel.... hij kan soms dubieus overkomen :P |
De metafoor die je gebruikt is een beetje overdone, maar
En als het geen pijn deed, viel jij zo uit mijn hemel en schreef vandaag om 20:57 Sommige avonden eindigen met een lieve kus. Sommige met een regen op mijn wang is heel mooi. Dingen als zon, maan en ster, naast me of in mijn hoofd, klinken wat typischer. |
Ik vind de beeldspraak nogal cliché en daarnaast vind ik de vorm niet erg geweldig: je plaatst op rare plaatsen een punt en het geheel leest niet fijn, alsof je er niet lang bij stilgestaan hebt. Voor mijn gevoel ontbreekt er daarbij iets wat het écht tot een gedicht zou maken: het lijken nu slechts wat regels die je aan je geliefde hebt geschreven.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08. |