![]() |
Hoe komt Google aan haar inkomsten?
Dit vraag ik me al een lange tijd af, want Google is een groot bedrijf, met veel werknemers die daar werken.Ik neem aan dat die toch ook betaald moeten worden.
Maar als je kijkt op de site van google, dan zie je daar geen reclame oid(behalve voor hun eigen toolbar) Gmail( Google Mail) is ook grstis dus daar verdienen ze niet aan. Hoe komt google dan wel aan haar geld, ben ik gewoon nieuwschierig naar. |
Christus, "ze" inkomsten en "ze" geld.
|
[Webwereld] Kassa van Google rinkelt weer [http://webwereld.nl/ref/rss/37300]
|
Citaat:
@Dafelix: Is dat haar enige inkomsten bron?, want het lijkt me voordat je groot genoeg bent om in de aandelen te gaan, gaat er toch heel wat werk aan vooraf. |
FF rustig reageren mag ook...
Maar het zijn weldegelijk reclame inkomsten... nu je zin? |
Citaat:
meneer de hond heeft niks nuttig te zeggen, behalve "Christus hij kan niet spellen" Maar ik bedoel meer, worden ze niet meer betaald dmv "clicks" op hun pagina oid? |
Is het ook al zo moeilijk om fatsoenlijk te reageren ofzo :s
Tja, er stond pas een heel stuk over in de Computer Idee. Ik lees hier dat er ook wel over gedacht wordt dat over een poosje de "Google-ballon" barst. Omdat er dan geldtekort is. Waar ze in ieder geval wel aan verdienen, is het verkopen van (zoek?)technologieën aan bedrijven en natuurlijk de google adwords. Wat het nog vreemder maakt is dat er minimaal 3000 Google-medewerkers werken in het Googleplex. Onder andere is er daar gratis gezondheiszorg, een masseur, gratis eten in Charlie's Place, fitnessruimte met sauna en nog een paar andere dingen. En het lijkt mij dat mij dat dat toch echt scheppen met geld kost, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de internetservers die nodig zijn om alleen google.com al te runnen (miljarden bezoekers per dag!). Beetje vreemd verhaal. |
Ja idd, daarom vroeg ik het me ook af.
Maar ik heb ooit eens wat gehoord over een click/view systeem, elke keer dat een bezoeker je pagina zag kreeg je een klein bedrag (0.0001 cent oid) weet iemand of dat bestaat? misschien verdienen ze daar ook wel gigantisch mee. |
Ik denk dat 't overgrote deel van de inkomsten uit gesponsorde koppelingen komt. (Voorbeeld)
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast nog 'verhuur' van de Google database en de verkoop/verhuurvan de technologie. |
Een quote'tje uit een nieuwspost van tweakers.net
Citaat:
|
Even als voorbeeld,
Een klik kost voor een bedrijf 7,- De persoon met adsense ontvangt voor die klik 1,- Rara, naar wie gaat het verschil ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Google advertising natuurlijk, je wordt alleen al op zowat elk gratis forum dood gegooid met zo'n bar met links over onderwerpen waarvan sleutelwoorden op de pagina staan die je bekijkt.
|
Onder welke steen heb je gezeten dat je nog geen kennis hebt van Adsense?
Maargoed, dure banners die extreem content kritisch zijn. Easy van ze :p |
door reclame-inkomsten (das de grootste hap, zoals al gezegd werd), door verkoop van technologie (google voor bedrijven, zodat de hele gegevenszooi op het bedrijfsnetwerk makkelijk doorzocht en geindexeerd kan worden, is een voorbeeld), en google exploiteert steeds meer verschillende diensten, die allemaal door reclames ondersteund worden.
zo vind je als je je mail checkt bij GMail, aan de zijkant van je scherm 'related pages' : das dus reclame. |
Citaat:
Maar goed, die reclame vind ik van Google niet slecht, ik heb er weinig last van en kijk er zo overheen :) |
reclame en zijn ze niet met aandelen de markt op gegaan?
|
google is niet alleen www.google.com.
Google is een bedrijf, met verscheidene takken hebben veel bedrijven overgenomen en aandelen op de beurzen :) Daarnaast is google.com goed voor ads bij searches. |
Gana we nu allemaal andermans woorden herhalen? :p
|
Citaat:
:o http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=342118 |
Citaat:
Google is een bedrijf, met verscheidene takken hebben veel bedrijven overgenomen en aandelen op de beurzen :) Daarnaast is google.com goed voor ads bij searches. :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...8#post18818278 :) |
Citaat:
Maar vooruit ik geef je het voordeel van de twijfel :p |
Citaat:
|
Om je bij google in systeem te krijgen(de site) moet je betalen een soort huur heb ergens gehoort bij "kassa" miss moet je eens op die site kijken.
mvg Maradinus |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50. |