![]() |
Gaat heen, vlieg op
Eén, twee, drie vier,
geluk, vertier, en alles heeft een glans. En dat dat slechts, de regen is, dat maakt het voor mij thans, nog vrolijker, ik lach en ver vooruit daar ligt mijn huis. Nog enkele straten rijden, politie, stoeprandjes en chagrijnige automobilisten vermijden, nog even en dan ben ik thuis. |
lees dit gedichtje op het ritme van een wals, met samengehaalde lettergrepen.
van... twee_drie_vier, laha lala laha lala etcetera |
Topics
Blindelings volgen we de vriendschap van onze woorden, Gehavend, gepijnigd, gekreet, geschrij huilend stotterend in de zomerschemer Wij, liefdelozen, de 1000 Dichters |
Dit gedichtje kon ik helemaal niet ritmisch lezen tot ik de muziek uitzette. :D
Het leest fijn, de woorden die je gebruikt zijn op de een of andere manier heel warm om te lezen. Goed gedaan. (y) |
Studentenleven
Op een morgen
zonder brood mijn ochtendhoofd stond snibbig, stelde jij eenvoudig voor ik reageerde kribbig. Je had gelijk ik had direct dat brood moeten gaan halen, maar ik had slechts een tientje nog om het mee te betalen. |
Wat een leuk gedichtje, bijna grappig om te lezen. Het leest fijn, de situatie komt me bekend voor. :D
|
Kennis is rijkdom,
rijkdom is macht. Daar heb ik nou eenmaal, mijn ziel aan verpacht. Vermetel gewrongen in bochten gedwongen uitstel bedongen lang uitgezongen. macht is verdorven, dat waar ik naar smacht, heeft waardigheid, menszijn en leven verkracht. |
Knap hoe je rijm toch origineel aanvoelt. :)
|
oké, doe es niet zo positief, ik voel me in de bui voor grafzerkerig zeikerige mensen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59. |