![]() |
Stufie een jaar stoppen als je wel studeert?
Volgend jaar ga ik een jaar stage lopen. De stagevergoeding staat ongeveer gelijk aan de Stufie die ik nu ontvang. Omdat ik nog een extra jaar wil studeren, had ik bedacht volgend jaar m'n stufie een jaar stop te zetten (ik betaal dan wel collegegeld, en leen 0 euro zodat ik mijn OV behoud). Kun je je stufie eigelijk wel stopzetten voor een jaar??
|
Ja, ik dacht dat dat wel kon (heb dat namelijk een keer hier in een topic gelezen)
|
Volgens mij kan dat je, je kan kiezen dat je geen prestatiebeurs wenst te ontvangen.
|
Hmm, dat had voor mij ook wel handig kunnen zijn. Heb er eerlijk gezegd niet aan gedacht dat die mogelijkheid bestond. Anders had ik er zeker op in gegaan.
|
Je kunt ook zelf het geld wat je extra verdient opzij zetten, daar rente over vangen en dat aan het eind van je studie gebruiken?
|
Ja, mijn broer doet dat. Hij houdt wel z'n OV, maar krijgt geen studiefinanciering.
|
Ik ga met ingang van 1 januari ook me stufi stop zetten ivm me stage, echter ontvang ik dan ook geen OV-jaarkaart, de structuur die ik hier leest klinkt ook wel aantrekkelijk al zal ik niet ver van em stageplek zitten dus is het denk ik niet rendabel en kan ik me OV ook beter aan het einde gebruiken.
Verder hoef ik met me inkomen tussen januarie en me aanvraag stufie dat jaar geen rekening te houden met hetgeen ik verdien. En kan ik dus de rest van de maanden "meer" verdienen (ik zet hem stop omdat me stage vergoeding waarschijnlijk samen met me inkomen aan de hoge kant gaat worden en ik anders aan het einde zonder zit). |
Citaat:
|
@ TS: het is geen probleem om een jaartje te stoppen met je stufi (of het bedrag op 0 te zetten). maar zoals gezegd is sparen en rentevangen om je laatste jaar te bekostigen ook geen slecht idee...
Citaat:
|
Citaat:
Moet ik wel een spaarrekening hebben waar ik echt niet bij kan hihi Bedankt allemaal voor de reacties! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21. |