![]() |
gemiddeld gewicht
ik kan het nergens vinden op google of iets anders,
maar wat is het gemiddelde gewicht voor een man, 18 jaar, 1.80m? |
|
Gemiddeld gewicht weet ik niet, maar een gezond gewicht ligt voor een man van 18 van 1,80 meter die geen bodybuilder is zo'n beetje tussen de 60 (op zn laagst) en 81 (op z'n hoogst) kilo.
|
Gemiddeld gewicht heb je ook niks aan, je kunt idd beter kijken naar een gezond gewicht.
|
Die dingen kloppen niet. Ik ben 1.69 en weeg 47,2 kilo in de ochtend en toch eet ik goed en hier zeggen ze dat ik lijdt aan eetstoornis :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet teveel eten en toch te zwaar zijn dus :o |
Citaat:
|
Citaat:
En de betekenis van BMI is anders voor jongeren dan voor volwassenen. http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html die site houdt ook rekening met je leeftijd :) En de gemiddelde Nederlander heeft een BMI van ongeveer 25, wat dus op het randje van gezond/ongezond zit, dus je kunt jezelf inderdaad beter niet met gemíddeld gaan vergelijken :P |
Je moet niet alleen naar je gewicht kijken, maar ook naar je vetpercentage.
|
Me BMI blijft gewoon laag 14 komma nog wat. Die dingen deugen niet maar de topic gaat niet over mij maar over de TS dus zal niks meer zeggen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarbij, als een berekening zegt dat je ondergewicht hebt, betekent dat toch niet dat de berekening niet deugt :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ze zeggen dat ik ondergewicht heb... ik ben 1.71 en 53 kilo...
|
Je bent 13, dan liggen die grenzen veel ruimer voor onder- en overgewicht. Niks om je zorgen over te maken dus.
|
Ik eet ook prima, je kunt mijn ribben echt niet tellen, ik ben wel smal maar absoluut niet a la Hilary Duff. Toch weeg ik maar 44 kilo (bij 1,63).
|
Citaat:
die BMI dingen gelden eigenlijk pas van 18+ omdat je lichaam dan pas volgroeid is. nu zit je nog volop in de groei en ben je dus te licht voor je lengte :) daarbij heeft natuurlijk iedereen een andere lichaamsbouw, die BMI dingen hebben waarschijnlijk gewoon de gemiddelde mens als voor beeld genomen. bij mij klopt het iig wel :) |
Ik sluit dit topic om dezelfde reden als ik http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1272992 gesloten heb. Hoewel dit wel een beetje een ander topic is, maar het kan mensen wel aanzetten tot verkeerd denken (+ doen) over (en met) hun eigen lichaam.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55. |