![]() |
Raison d'Etre
Raison d'Etre
Mooie plekken? Daar, daar, daar en daar. Thuisdorp zoet en daar omheen. Sta eens stil bij het te proeven geluk van een blad van die boom in dat veld. Hoe mooi ook de tuinen ineengedoken achter de grote boze huizen van de moeders en de zorgen. |
Het is een heel mooi gedicht, het raakt me echt.
Je bent goed met woorden, de sfeer komt goed over. Hoe mooi ook de tuinen ineengedoken achter de grote boze huizen van de moeders en de zorgen. Dat vindt ik het mooiste gedeelte. Een goed gedicht dus :) |
Hmm, lastig hier iets over te zeggen.
Ik vind ook de laatste strofe het mooist, hoewel ik 'm geloof ik niet helemaal begrijp. De eerste strofes daarentegen lijken weer overduidelijk, misschien wel té, in vergelijking met de derde. "Thuisdorp zoet en daar omheen" die herhaling van 'daar' vind ik minder. Hmja. |
mooi geschreven:)
|
Dankjewel. Al ben ik het met jullie eens dat de betekenis er wel erg dicht bovenop ligt. ;)
|
hij is heel prettig om te lezen! het laat bij mij hetzelfde gevoel achter als het gevoel dat ik altijd krijg bij de eerste mooie lentedag.
titels in romantische talen als frans spreken mij ook altijd wel aan, dus jouw titel werd door mij al snel aangeklikt ;) keep up the good work :) |
Dankje. Het is voor mij een erg zomers gedicht. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58. |