![]() |
[INTERNET AANVRAGEN] vraagje
hallo,
ik ben een student en ik wil daarom graag internet hebben in mijn studio. Ik dus op zoek naar iets goedkoops, geen probleem allemaal alleen vragen ze allemaal een telefoonnummer. Ik heb echter helemaal geen vaste telefoon op mijn kamer omdat ik een mobiel heb, en het dus niet nodig vind. Nu is mijn vraag of ik dan wel internet kan krijgen en zo ja, wat voor? alvast bedankt |
Dit is niet (een probleem met) hardware. WG&R.
|
www.chello.nl --> doe de postcodecheck. Hier heb je geen telefoonlijn voor nodig.
|
ADSL werkt via het telefoonnet, dus dan heb je inderdaad een teledfoonlijn nodig.
Andere optie is kabel, maar dan moet dit wel toegestaan zijn door jr huisbaas. |
naja toestaan, als er kabel ligt en jij mag er gebruik van maken (ik neem aan tegen betaling / servicekosten), dan is het jouw goed recht om daar kabelinternet op aan te sluiten, niemand heeft daar verder last van.
casema is trouwens top (naar mijn ondervindingen) |
Citaat:
Je kunt een belbudget abonnement nemen à 9,80 euro met een goedkope ADSL aansluiting, dat is over het algemeen vaak goedkoper dan een kabelaansluiting met dezelfde prestaties. Als je een huisbaas of huisgenoten hebt, zou ik het even met hun overleggen. |
Citaat:
Als je dus in je eentje kabelinternet wil kan dat lijkt mij gewoon! Je moet dan alleen een extra kastje ertussen zetten en er gaat een kabel van waar de kabel het huis binnen komt naar jou computer of je moet draadloos nemen, maar dat kost weer aardig wat. Woon je in je eentje in die studio of heb je nog huisgenoten. Misschien kun je dan samen doen, je mag gewoon meerdere compu's aansluiten op 1 aansluiting (of dat doet iedereen in elk geval :P) |
ik woon in een huis met allemaal studios. Iedereen betaalt zelf alles, televisie bv ook.
Volgens mij kan ik dan dus gewoon een kabelinternetverbinding aanvragen toch? |
Ja dat kan dan gewoon!
Ligt er alleen aan welke aanbieders er zijn in jou regio. @home bijvoorbeeld is een kabelaanbieder (vanaf +- 17.95 en duurste 48 euro) die zit geloof ik vooral in het oosten vh land. Je kunt hiervoor een postcodecheck doen op home.nl edit: de kabelaansluiting moet wel op de hoofdkabel aangesloten worden, dus waar de kabel het huis binnen komt. |
Chello heeft vanaf 15 euro dacht ik :)
|
Citaat:
|
Citaat:
dus een antwoord op de vraag: als jij gebruik maakt van een kabelaansluiting (of die nu in de studio zelf uit de muur komt of ergens op een gang ofzo), kan je er zonder problemen kabelinternet op aansluiten. hou je weer 10 euro per maand over om iets anders leuks van te doen :p |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24. |