![]() |
PC begint te flippen?!
mijn ram wilt heel vaak als ik boot niet "opstarten"
mij beeldscherm stelt vanzelf zijn hertzfrequenties in. de CPU wilt niet altijd reageren(al aangedrukt) en mijn moederbord boot soms niet(ik vindt niets om te flashen) het ram ga ik nieuw kopen, maar kan dit eraan liggen dat ik soms 600mb virtueel geheugen gebruik(ja daarom heb ik nieuw ram nodig) |
kom eerst eens met merken/type nr's van je moederboard enzow...
wat voor Ram heb je ? |
nou het is sinds ene paar dagen, dat is het hem nu juist
intel pentium 4 "northwood" @2.4ghz(niet overclocked) Phoenix moederbord i845gev/pev-w83627 samsung 256mb ddr-sdram |
Citaat:
en jah, wat xtra geheugen kan geen kwaad. |
Paradigit
ok ik heb mijn hele pc uit elkaar geschroefd en leeggehaald, alles opnieuw erin gebouwd, aangedrukt afgestoft enzovoort hij doet het nu... ik weet niet of hij bij de volgende boot weer lekker wilt. de bios helemaal nagekeken en mijn 2e boot drive maar weer aangezet voor de zekerheid. als mijn loon binnekomt komt de ram er btw :) |
Bij veel moederborden bevinden de geheugenreepjes zich direct naast of in elk geval vlakbij de processorvoet. Aangezien een ventilator behoorlijk wat stof verplaatst wordt er nogal wat stof en meuk door de CPU-fan tegen de ram-reepjes aangeblazen. Ik denk niet dat dat direct een oorzaak is van vastlopers maar het kan nooit kwaad om eens in de paar maanden je PC inderdaad even na te lopen en helemaal af te stoffen.
|
d8 ik idd ook aan, nu is het schoon maar ik kreeg hele vaak gewoon geen boot, zelfs geen scherm en bios...
mss eens kijken of ik min moederbord geen neiuwe van kan vinden(2e hands ofzo dit socket is volgens mij uit de running) |
Dat is op zichzelf niet heel vreemd, dat heb zelfs ik nog wel eens, terwijl ik overigens wel erg strenge eisen stel aan de stabiliteit van mijn PC. Ik heb gewoon een moederbord waarvan het bios nogal snel naar de POST-sequence wil gaan, dat wil zeggen voordat (het bios van) mijn videokaart acte de présence heeft gegeven. Daardoor krijg ik soms bij een boot ook geen beeld en de bekende korte en lange piepjes van 'geen videokaart gevonden' - gewoon een mismatch in de snelheid waarmee componenten opstarten.
|
dus wat langer wachten kan ook helpen, ok mooi
bedankt voor de hulp (als ie echt gaar is trouwens mooi excuus om op AMD en pci-e over te stappen ;) ) |
Citaat:
|
Wow, nare, eindelijk weet ik wat het probleem is met mijn pc en dat anderen daar ook last van hebben. Heerlijk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |