![]() |
Zwanger en dieet
Wat is eigenlijk goed om te eten als je zwanger bent? Van de zus van mijn ex heb ik al geleerd dat koffie niet ideaal is, maar wat is precies wel en niet goed? En vooral: wat is lekker als je zwanger bent? Augurken schijnen het goed te doen (of is dit een fabeltje?)
|
Denk dat je hier niet veel ervaringsdeskundigen gaat vinden :p
Anyway, gewoon gezond natuurlijk, fruit en groente, vezels, enz. Ik geloof, maar weet het niet zeker, dat je als zwangere vrouw zo'n 10% meer moet eten dan normaal, ongeveer 2200 kcal dus. En pas gelezen: Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen die lijnen tijdens hun zwangerschap kinderen krijgen die een grotere kans hebben op overgewicht. Zelfde gold dacht ik voor vrouwen die te weinig eiwit binnen kregen. |
Citaat:
|
|
|
Wat in elk geval niet goed is is rauw vlees zoals, filet americain en niet doorbakken biefstuk en ook brie is bijv. niet goed
Op de site van t voedingscentrum mbt calorieen zegt: Vrouwen met weinig actieve leefstijl: 19-30 jaar 2400 kcal 31-50 jaar 2300 kcal Vrouwen met actieve leefstijl: 300 kcal meer dus 2700 kcal en 2600 kcal Bron |
het lijkt mij niet goed, groeiachterstanden enzo
|
Citaat:
Een dieet wil niet zeggen dat je af wil vallen, maar dat je aangepast eet, bijvoorbeeld omdat je ziek bent, of omdat je af wil vallen óf omdat je zwanger bent. Ik heb er verder geen verstand van.. Ik heb altijd begrepen dat je beter geen spinazie, honing, leverworst, rauwe vis, rauw vlees kan eten. En verder geen (of niet teveel) koffie, thee en geen alcohol. |
En geen zachte kazen dacht ik?
|
Citaat:
Dat gezeur over rauw vlees is bullshit. Bron ga ik ff voor je zoeken. |
Geen alcohol heb ik ook altijd gehoord dat dat overdreven is. Af en toe (dus echt af en toe, niet elke avond 5 glazen) is zelf gezond werd mij gezegd
|
Wat ik gehoord heb was: geen rauw vlees, geen alcohol en geen honing. En er was iets met pinda's maar ik weet niet meer wat. :)
|
Tijdens mijn stage in de (verstandelijke)gehandicaptenzorg die ik momenteel volg, is een jongen die regelmatig zijn onlasting eet.
Er is ene arts bijgehaald, hij vertelde dat hij dit waarschijnlijk doet omdat hij ene ijzer tekort heeft. En dat het eten van onlasting bij zwangere vrouwen ook voorkomt, omdat zij ook vaak ijzertekort hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geloof dat ik dan toch liever een flink voedingssupplement naar binnen werk en eten waar ijzer in zit :p
|
Rauwe dingen schijnen niet goed te zijn, dus inderdaad vlees enzo, en volgens mij mag je ook geen rauwe melk.
|
Je moet ook uitkijken met eieren, vooral zachtgekookten.
Maar mij lijkt het veel beter (en leuker) om zo'n boekje te kopen met allerlei tips en adviezen bij zwangerschap. |
Citaat:
|
Citaat:
daar gaat het topic toch over????? |
o verkeerde quote bedoelde die van andijvie
Sorry!!! ;) |
De rest niet gelezen, maar champignons kun je iig beter niet eten als je zwanger bent (rauw iig niet, gebakken weet ik niet zeker, maar dacht het ook niet).
Wat lekker is als je zwanger bent verschilt volgens mij heel erg per persoon...en je merkt vanzelf waar je wel/geen trek in hebt. |
Wat is mis met champignons?
Daarnaast vis die niet goed gaar is is dodelijk voor een zwangere vrouw. |
Citaat:
Citaat:
|
|
Wat is het probleem met honing dan? :confused:
|
Citaat:
|
Een baby mag je ook absoluut geen honing geven ivm die stoffen (weet ook niet meer welke stoffen het zijn).
|
Citaat:
niet per se een afvallen-eetpatroon |
Volgens mij bestaat er zon poster met dingen die je mag eten alsje zwanger bent. Mijn tante heeft hem (gehad) Ik weet neit heo ze er aan kwam maar misschien heb je er wat aan.
|
Is er reden tot felicitatie?
|
Met eieren moet je ook uitkijken.
|
Citaat:
|
Ben je zwanger dan? :o
|
ja hoi, ik ben een 14 jarige scholiere en ik ben zwanger:)
|
Citaat:
Citaat:
|
:s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39. |