![]() |
motivatie
ik moet studeren nu, maar ben totaal niet gemotiveerd, het kan me totaal niet boeien momenteel.
Waar halen jullie de motivatie vandaan om toch maar iets te doen? |
Door te bedenken hoe kut je je voelt als je dan ineens een onvoldoende hebt, of je jaar niet haalt. Zodat je het gevoel kan vermijden van: 'Had ik maar meer gestudeerd, dan had ik het wel gehaald.'
Dat soort dingen. Als het je echt niet kan boeien, dan weet ik ook niet hoe je gemotiveerd zou kunnen raken. |
Mijn motivatie komt uit het feit dat ik de stof interessant vind en het leuk vind om ermee te werken. Op de middelbare was mijn motivatie het behalen van mijn diploma.
|
Wat doe je dan voor opleiding?
En waarom doe je die opleiding? |
Citaat:
weet ik niet meer |
Citaat:
|
Citaat:
Nu doe ik een studie die me echt boeit, en dan is de motivatie er vanzelf. |
Citaat:
|
Gewoon leren. Dan ben je maar niet gemotiveerd.
|
Ik studeer omdat waar ik me nu mee bezighoud de leukste bezigheid is die ik ooit heb gehad. Het boeit me mateloos. Hoe meer ik ervan weet, hoe meer ik ervan wil ontdekken. Ik kijk er naar uit er mijn hele leven mee te werken.
Ben je wat minder gemotiveerd dan ik dan moet je jezelf maar gewoon vertellen dat als je niet studeert, je de rest van je leven kutwerk zult doen. |
Citaat:
Oja, ik vind het ook boeiend, dat wil ook helpen. |
Citaat:
Ten eerste: dan zou ik nu gewoon stoppen. Je vindt er duidelijk niks aan en je vindt met mensen bezig zijn ook niet zo leuk. Dan lijkt het me duidelijk dat je niks in de zorg te zoeken hebt. Ten tweede: ga op zoek naar een opleiding die jou leuk lijkt. Niet kijken naar of je goed bent voor je medemens of wat dan ook. Kijk naar wat je interessant vindt. Dan komt die motivatie d'r ook wel. |
mijn persoonlijke motivatie is dat het me vreselijk lijkt om te niksen, beetje te lanterfanten, en lul-baantjes moet hebben. ik vind mijn opleiding leuk, maar het is niet wat ik echt wil. ik ben ook vaak niet gemotiveerd, maar het moet gewoon. geen discussie mogelijk. daarbij komt: mijn ouders betalen het, en ik laat ze niet langer dan nodig collegegeld enzo betalen.
|
ik motiveer mezelf door er aan te denken dat ik nu nog maar 2 jaar moet... en dat ik dan nooit meer naar school moet :)
|
bedankt voor jullie reacties, ik stop ermee en ga iets anders zoeken.
|
Succes ermee (y)
|
Mischien dat wij tips kunnen geven over nieuwe opleiding.
Kijk in iedergeval hier ff :) http://studiekeuze.schoolweb.nl/ |
Ik ben gemotiveerd omdat ik dit jaar echt graag mijn opleiding succesvol wil afronden (ben geswitcht dit jaar, deed vorig jaar wat anders). Dit jaar kan ik alles goed bijhouden en volgen en ik heb genoeg tijd om alles te maken wat ik moet doen en ik vind het erg leuk en ben er graag mee bezig :)
|
Citaat:
Ontopic: mijn motivatie haal ik veelal uit de jointjes/drank. Anders ben ik niet te porren voor en op school, hoewel ik inmiddels wel mijn eerste onvoldoende voor een practicum heb ontvangen. Dat is BALUH. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |