![]() |
Mag je ook gewoon 1 aandeel kopen op de beurs
Dat wil ik graag weten :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wil graag 1000 euro in aandelen stoppen. Waar kan ik dat het beste doen? :)
|
Citaat:
En tja, waar je het beste heen kunt gaan: alle grote banken bieden dit soort diensten aan. Verder zijn er nog veel andere bedrijven die dit doen. Je kunt het beste even rondkijken en vooral vragen naar gebruikerservaringen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je moet even kijken of je voor een vaste hoge rente wil gaan, of meer voor het echte beleggen waarin je dus kans hebt op meer rendement, maar ook kans op grote verliezen. |
Ga bij een bank eens informeren naar beleggingsfondsen. Die hebben vaak veel lagere transactiekosten dan gewone aandelen.
Edit: typo |
Citaat:
Wat beleggingsfondsen betreft, dat is natuurlijk als het ware gewoon een tussenstap, dat is niet veel meer dan het kopen van een effect dat op zijn beurt ook weer is samengesteld uit (het koersniveau van) andere effecten of indices (op opties daarop). In elk geval is het waanzin een enkel effect te kopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
op het moment kun je het best in fondsen beleggen... omdat alles nogal afwisselt dan were hoge winst dan weer diepe dalen en in een fonds zitten heel veel aandelen van verschillen de bedrijven dus de een kan zakken maar de ander kan het dan weer goed houden soms zakt het wel iets maar komt ook wel wat bij...
Groeten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
groeten |
Citaat:
|
Meestal investeert men een gedeelte in waardevastere zaken (bijvoorbeeld fondsen en obligaties) en het andere deel in aandelen, die dus wat meer risico met zich meebrengen. De verhouding ligt aan het risico dat je durft te nemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Strikt genomen wegen alle stemmen even zwaar, alleen aandeelhouders met grote pakketten kunnen gewoon heel veel stemmen uitbrengen. ;)
|
Je kunt ook 0.1 van iets kopen. Ikzelf heb iets van 38.7 aandelen van een bedrijf..
|
bedrijf....? klinkt dat ff stoer man!
een bedrijf die je moeder eergisteren opgericht heeft en nu al 32.000 Euro schuld staat? Waarvan als je het nog kut geregeld hebt ook een hoop moet betalen? Verder: even een afspraak met je bank maken, die hebben gratis beleggings adviseurs... |
Citaat:
EDIT: Wat ik gisteren waarschijnlijk probeerde duidelijk te maken is dat een aandeel niet zomaar een ding is. Je legt een bepaald bedrag in een fonds of in een bedrijf. |
als je überhaupt bevoegd bent om aandelen op de beurs te kopen, dan mag je er ook één kopen. is best een idee idd als je naar die aandeelhoudersvergaderingen wil
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volkswagen wel, Telfort alleen van horen zeggen...
|
Een vriend van mij spaart aandelen, en koopt dus 1 aandeel van elk bedrijf :confused: .
Overtijd had disney een winst van 0,23 cent per aandeel en hij kreeg een envelop waar de verzendingskosten alleen al 2 euro waren :D |
obligaties zijn wel ok als je veel geld hebt en het voor een langere tijd kan missen, jaartje of 10, 20.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wou jullie even melden dat ik inmiddels succesvol belegger ben :p
Je moet eerst een rekening afsluiten bijvoorbeeld bij de rabo en dan kan je alles kopen wat je maar wilt. :p Natuurlijk heb ik in de tussentijd een curcus gevolgd en weet ik van alles wat af, zodat ik niet zomaar ergens intrap. Maar even over dat aandeel ajax moet je dat forum bij de beurs maar eens lezen :p Maar om het even relevant te maken, wat zijn jou verwachtingen van 2006. :) |
Ik verwacht dat in 2006 met een beetje geluk de AEX weer wat leuker beleggen wordt. In ieder geval ga ik in 2006 weer actief de daytradingmarkt op, na een paar stevige meevallertjes die ik in januari op mijn rekening bijgeschreven krijg. Lekker twee dagen in de week investeren, de markt in de gaten houden en keihard verlies maken :P
Gokken voor gevorderden :P |
Ik was eind oktober ingestapt
En Ahold corus en logicacmg stegen flink :p En begin van de week was ik in hagemeyer gestapt stijgen die gister keihard en heeft logicacmg ingehaald qua grote in mijn aandelenporto. Als je keihard wil gokken moet je in Laurus gaan. Kans op heel veel of eigenlijk helemaal niets :p Maar ik denk dat logica toch zeker 50 cent erbij gaat krijgen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar Logica heeft weer een contract binnen. Ze halen de laatste tijd steeds contracten binnen dus ik verwacht wel dat ze naar de 3 euro gaan stijgen binnenkort. Helemaal op 28 december dan is de overname van unilog afgerond :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|