![]() |
Ban op verzoek
Weet niet of dit topic hier thuis hoort, maar zie regelmatig bij M&M verzoeken staan om op dit forum verbannen te worden, een ban krijg je toch alleen als vorm van straf. Als ik iemand niet graag meer op dit forum komt kan hij/zij toch gewoon uitloggen en wegblijven, dus bannen op verzoek vind ik een beetje zinloos. :o
|
Voor sommige mensen is dat 'gewoon uitloggen en wegblijven' kennelijk niet zo simpel. ;) Zie het als iets wat op het verzoek van de leden gebeurt, niet omdat het nu zo zinvol is of omdat de forumbazen het zo zinvol vinden oid. :)
|
Kom zelf op diverse forums, maar van deze regel heb ik buiten het scholieren.com forum nog nergens gezien, maargoed het bestaat en is toch mogelijk. Al blijf ik die regel maar een vreemde eend in de bijt vinden. ;)
|
Net zoiets als iemands xtc-pilletjes in de vuilnisbak donderen en hem zijn pinpas afnemen in plaats van te zeggen: "gebruik maar niet meer". ;)
|
Scholieren.com is scholieren.com en niet een ander forum, toch? :p
|
Citaat:
|
Sommige mensen zijn nou eenmaal zo zwak in het vlees dat ze zelf niet weg kunnen blijven. En het is soms wel fijn als stok achter de deur.
|
Geloof het of niet, maar er zijn mensen die zo aan dit forum verslaafd zijn dat ze echt alleen maar wegblijven en aan hun huiswerk gaan als het ze absoluut onmogelijk wordt gemaakt om nog te forummen. Aangezien het voor ons geen of nauwelijks moeite kost om iemand een bannetje te geven doen we dit dus. Service van de zaak, zeg maar. De reden dat het op andere fora niet gebeurt is waarschijnlijk dat andere fora hun leden iets hoger inschatten.
|
Citaat:
Je bedoelt dat hun wel een normaal leven hebben, en sommige hier niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe zielig ben je als je dus niet eens jezelf in handen kan houden.
Dan ben je toch echt diep triest bezig. C.q je hebt een verslaving :) |
Tis natuurlijk erg verleidelijk om even op s.com te surfen, als je eigenlijk achter de computer aan het leren bent voor je tentamens.
Ik praat het niet goed, maar als het voor sommige mensen een goede oplossing is, boeiend...... :) |
Citaat:
|
Beetje van 'altijd kijken of er wat te doen is'
|
Citaat:
|
klant is koning :o
naja ik vind het eigelijk wel een goede regel, als het voor jullie niet te veel werk is kun je er best mensen blij mee maken :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
En jij hebt dat?
Dat is wel minder, en dat voor een Apple fanboy, die mensen hebben stijl en klasse die hebben dat niet! Ga je schamen! :p |
haha nou als ik verslaafd was dan was me post rate wel wat hoger :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of Apple of over mij, wat je hebt gevonden op google.com! Citaat:
|
Citaat:
|
Dat was niet mijn schuld, maar die troela van een Enlight.
Als ik op jou zoek, dan vind ik alleen maar Apple stuff :P, dat ze dus alleen maar een powerbook moeten kopen. (y) |
powerbook <3 *verliefd*
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus moet die taal toch maar eens gaan leren. |
Citaat:
En om verslaafd te zijn hoef je geen hoge postrate te hebben, alleen het lezen kan al verschikkelijk verslavend werken... Ontopic: Ik ben helemaal voor het idee van een ban op aanvraag, en ik ben bang dat k er ook nog wel een keer gebruik van ga moeten maken, maar waarom niet een ban voor een week, of 2 weken... Ze meeste mensen hebben namelijk toetsperiodes van een week, dus dan zou 2 weken de perfecte tijd zijn... Waarom meteen een maand? |
Citaat:
|
Citaat:
We hebben een ban op aanvraag, maar meteen een lange omdat het ook niet de bedoeling is dat we blijven bannen als het tentamenweek is. Als het een week of 2 weken is dan hebben mensen sneller zoiets van die wil ik wel. Dan blijven wij ook bezig, dus daarom een maand. Een enkele ban plaatsen is niet zoveel werk, maar het wordt een ander verhaal als het er 5 of nog meer worden. Maar goed, ik vind het zoizo al belachelijk je te laten bannen en al helemaal als je anders niet weg kan blijven. |
Juist, hoe wil je dat ooit later gaan doen, als je een grotere verantwoordelijkheid hebt?
'Nee wacht eventjes, ik moet eventjes posten op scholieren.com'! |
Citaat:
|
Citaat:
maar je hebt wel gelijk. Denk dat iedereen overal ooit op uitgekeken raakt dus het zal wel loslopen met de s.com-junks :) overignes wel goed dat de ban op verzoek bestaat, en dat dat meteen een lange ban is :) |
The flesh is willing, but the spirit is weak (inderdaad, niet andersom).
|
Wat een gezeik om niets, je hebt er toch geen last van dat mensen dat doen? Dit gaat echt helemaal nergens over. Bemoei je met dingen die wel invloed op jouw forumervaring hebben. (y)
|
Citaat:
het enige doel van dit topic lijkt me het vaststellen van de cliché's dat mensen die niet uit zichzelf weg kunnen blijven best triest zijn en dat zo'n ban onzin is MAAAAAAAAAAAAAAAAR dat aan de andere kant er blijkbaar wel zo'n mensen zijn en die een ban nodig hebben voor zichzelf. Kortom: nutteloos topic en verder: wat Ertur zei. |
okeeeeee kan -ie dicht?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Nou, klaarblijkelijk niet, anders vroegen ze zulk een ban niet aan. Ik snap in ieder geval nog altijd niet dat de TS en anderen zich hierom druk kunnen maken. Maar mijn reactie was vooral op de TS gericht, niet op mensen die antwoord op de TS gaven. En in dat licht vind ik wel degelijk dat je kunt spreken van 'gezeik om niets'. Maar klaarblijkelijk verschillen wij in deze van mening. Ik vind het verder eigenlijk niet de moeite waard om er over te discussieren, maar het is wel grappig en ik heb momenteel toch weinig om handen, dus ik wacht in spanning je antwoord af. :p |
Het is niet zo dat ik mij druk maak om ban verzoeken ed, maar het viel mij gewoon op dat er op ''verzoek'' een ban opgelegd kan worden, vandaar dat ik hierover een vraag gesteld hebt op beleidszaken. Maar inmiddels heb ik begrepen dat die maatregel eigenlijk bedoeld is om sommige leden tegen zichzelf en anderen te beschermen op dit forum. ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25. |