![]() |
Slimmer?
Wat is slimmer? Een gameconsole van nu kopen, bijvoorbeeld PS2, Xbox of Gamecube of op een next-gen console wachten totdat het uitkomt en dat kopen, dus PS3, Xbox 360 en Nintendo Revolution? Wat raden jullie aan?
|
WACHTEN! Je betaalt er meer voor, maar dan kun je wel weer ff vooruit. Voor de consoles van nu worden over een tijdje geen games meer gemaakt, en als er dan een spel uitkomt dat je leuk lijkt kan jij het niet spelen. Of je moet echt niet meer als die 150 euro voor een console willen betalen.
|
En zelfs als die nieuwe uitkomen is het slimmer om te wachten. Je hebt dan meer aanbiedingen, grotere selectie van games en iets lagere prijzen. Xbox kot alleen wel een stuk eerder dan de andere 2.
|
Citaat:
|
Welke van de drie next-gens is eigenlijk de beste?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@ 'hoezo ik snap het niet': Er kan zo nogal snel een flamewar ontstaan tussen de fanboys. |
ik ga de 360 kopen om me zoet te houden totdat de ps3 komt, dan verkoop ik de 360 en voordat geld koop ik een revolution erbij voor de afwisseling met de ps3 :D (y)
|
Citaat:
*Stormt als een bezeten dwaas het topic binnen* AAAAAAAAAAAAAAAAAAH! XBOX IS DE BESTE!!!!!! aLLEEN DE XBOX!!11!1!!!!!! dE STINKTENDO REVOLIOUTION IS VOOR KLEINE kDINEREN EN SONY GAySTAION IS TEH HOMOS!1!!11 AAAAAAAAAAAH11!!1!!!!!! aAAAAAAAAAHAAH!!!! |
Ik zat al te wachten vanaf de nintendo 8-bit en toen dacht ja, je kan wachten en wachten en wachten maar uiteindelijk zal dr iets uit blijven komen wat weer nieuwer en beter is dus dan blijf je net als ik wachten. Maar ik heb sinds kort een PS2 en daar heb ik geen spijt van eigenlijk, misschien spijt dat ik te lang heb gewacht :p
edit: Ik lees hier net boven me dat een of andere schreeuwlelijk vind dat ik gay ben :p ok... Maar toch vind ik de ps2 nog het leukst. |
Och, ik luister naar Manowar en meer van dat soort bands. Ben het gewend om gay genoemd te worden, dus dat ik ook nog een PS2 heb en er heel blij mee ben boeit me verder niet :P :D
|
gewoon diegene kopen die er nu zijn zijn veel meer spellen voor is goedkoper en alles en als je daar op uitgekeken ben koop je de next gen die flink in prijs zijn gedaald
btw next gen console spellen aan het begin maken ook nog geen vol gebruik van alles :o |
Behalve van de portemonee van de kopers :o
|
Citaat:
|
Dat is toch logisch?
|
Citaat:
|
je moet er wat voor over hebben
Citaat:
|
Citaat:
|
ja en dan is de x360 uit, en dan kun je dan beter weer wachten op de x720 enz
|
Als de next-gen uitkomen moet je de oude kopen, die dingen worden dan voor niets weggegeven (ook op marktplaats enzo, is nu eigenlijk al het geval). En aangezien je nog geen spel van de console kent heb je een gigantisch aanbod aan (goede) spellen. Spellen van 2 jaar oud zijn nu nog steeds cool (Ninja Gaiden bijvoorbeeld).
Heb je echter geld zat dan koop je natuurlijk een Xbox360... (of andere next gen, zelf neig ik naar de xbox (imho;))). |
als je nu een ps2 oid koopt, dan kun je meteen een hele zooi aan goeie games kopen voor budgetprijzen. als je straks een xbox360 oid koopt, dan kun je sowieso al een jaar wachten totdat je echt goeie games kunt kopen. tegen die tijd is de prijs sowieso gedaalt van die dingen. mijn advies : koop nu een ps2 (tenzij je nu al een console hebt staan), en wacht totdat de xbox360 (of ps3 of NRev) een jaar in de winkel liggen. dan is de prijs gedaalt en heb je niet zoveel last van het fenomeen 'typische launch-bout-games'.
|
Yup, PS2 platinum games zijn nu maar 2 tientjes. Retegoedkoop voor titels die soms zelfs nog maar 3 maanden oud zijn. En aangezien er straks minder keus is omdat er minder uitkomt zullnen sommige toppers nog sneller platinum gaan (y)
|
Citaat:
|
extra werken en kopen wat je leuk vind. Maar ik verwacht dat binnen niet al te lange tijd de huidige generatie weer n stukje goedkoper zal worden; dan is het best interessant om alsnog een ps2/xbox te kopen (en natuurlijk om bouwen/chippen) zodat je toch voor een leuk prijsje heel veel puike games kan spelen :)
Ik heb zelf geen omgebouwde console (heb nog een oud model ps2) maar ik zit er over te denken om rond de kerst gewoon zo'n nieuwe kleine ps2 te halen en er dan zo'n fliptop ding van te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mij lijkt het zoiezo niet slim om meteen een nieuwe, next-gen console te kopen. Vaak is er al een prijsverlaging na een paar maanden, of een leuke aanbieding met 1 of 2 games voor dezelfde prijs. Ook hebben ze vaak nog wat schoonheidsfoutjes; maar die zijn meestal pas uit het systeem gewerkt bij het 2de of 3de model :\
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55. |