![]() |
[3D] Homekeeper Cannon
Gisteren eindelijk klaar gekregen :)
http://www.ewe-squad.com/power/album.../final1280.jpg En een grotere versie: www.ewe-squad.com/final2400.jpg Nu 2 dagen rust, en dan verder met een Star Trek spaceship. |
Indrukwekkend is het wel.. maar je bent er voor of je bent er niet voor. :)
|
Interessant..
|
:) Thx, maar het is inderdaad wel een beetje boys toys. :P
|
heel knap (y)
|
Goed gedaan en :cool:
|
mooi wel alleen wie stopt er nou benzine tanks aan de zeikant van een tank :')
|
Citaat:
|
fuckin' impressive (y)
hoe lang doe je over zoiets? overigens spreekt het me absoluut niet aan. |
Heel nice, je hebt vast wel een wire en wat texture maps om te showen.
|
vet hoor maar het doet me verder niks
|
super dope (y), alleen ik vind em iets te veel doos-vormig zegmaar, tis moderner stoerder als ze wat lager zijn en platter, ook efficienter, want dan kunnen de bullets eraf kaatsen als hij geraakt wordt.
|
Citaat:
|
Ik zal vanavond als ik thuis ben een wire posten. Ik heb er ongeveer 5 weken over gedaan, (2 a 3 uur per dag denk ik.)
Het geheel is in 3DS gemaakt maar met Powernurbs gemodelleerd, en moest daarna, vanwege geheugengebruik, omgezet worden in meshvorm. De wire is dus slordig om te zien. Maar ik kan van de nurbs versie ook een paar "wires" laten zien. (Deze tank is gemaakt om de nurbs plug-in van Npowersoftware te betatesten.) Dat liep zeker in het begin niet soepel, omdat er nogal wat bugs in zaten. Textuur bestaat voor 75% uit procedurals, met voornamelijk bitmaps als alpha mapping. Ik kijk wel ff of het nut heeft om dat hier te posten. |
Is het niet heel erg onrendabel om een model als deze in nurbs te modelen, Box en Poly is toch veel makkelijker? bij nurbs denk ik meer aan organische objecten.
|
in principe maakt het niet zoveel uit. maar ik zou het toch liever gewoon met editpoly doen.
Wel een erg grote tank trouwens. Ik denk niet dat brandstof meenemen uberhaupt veel nut heeft. Ik zie die track niet. Heb je wel bumpmaps gebruik bij die dirtmaps? |
Bijna elke hoek is afgerond (filleted), daarom was het voor mij beter om het met Nurbs te maken. (Ik ergerde me de laatste tijd toch al aan het maken van perfect scherpe hoeken.) Ook kunnen er nog onderdelen 3D geprint worden mocht dat nodig zijn. (De mesh adaptie is goed instelbaar.)
Een ander voordeel is dat je tijdens het modelleren, een paar stappen terug kunt, zonder overnieuw te beginnen. de hele historie van sketch tot eind model wordt bijgehouden. http://www.clawhammer.nl/mehu/homekeeper6.jpg < afrondingen zijn op dit shot (70% af.) wat beter te zien dan op de textured versie. Hier nog een paar voorbeelden van afronding zoals het er voor de mesh conversie uitziet: http://www.ewe-squad.com/wire3.gif http://www.ewe-squad.com/wire4.gif http://www.ewe-squad.com/wire6.gif Na het converten naar mesh hou ik dit over, een wire is ook maar een wire. :P http://www.ewe-squad.com/wire5.gif http://www.ewe-squad.com/wire2.gif Ik heb voor de final een aantal onzichtbare objecten verwijderd, om de render wat te versnellen. (de achterkant b.v.) |
Nice nice, maar je stikt wel van de overbodige polies.
En die tri's, is dat van het converten van nurbs naar mesh? |
Thx :)
Die polies zijn normaal inderdaad overbodig, maar vanwege close up shots die ik voor Npowersoftware moet maken was het wel weer nodig. Normaal zou ik ook geen fillet gebruiken op iets wat in de render nog geen 60 pixels groot is. :) Het Star-trek schip maak ik meer voor mezelf, (en stiekem voor "iemand" anders.... ;) ) dus daar kan ik wat meer experimenteren met lagere filletwaardes enz. (Heb er nu al zin in, ik begin echter pas zaterdag met research enz.) Dat alles tri is geworden heeft inderdaad te maken met de conversie. Op zich jammer maar ik geloof dat een quad conversie nog wel geschreven gaat worden. Maar dat had geen al te hoge prioriteit. |
Ziet er impressive uit. Overbodige polies maken hier zowieso niet zoveel uit aangezien hij toch alleen voor renders wordt gebruikt. Je had trouens wel wat meer aan de omgeving kunnen werken, ik zie de tiling bijv. en die cracks op het kanon zijn wel een beetje veel. Het lijkt net of je een steen texture met veel cracks er onder hebt gelegd :).
|
Vetvet.
En Imperial Guard (y) |
Ik vind de textures niet overal even mooi maar verder echt vet.
|
vet gemaakt maar wat doe die sniper rifle op hetdak van een tank? :D
|
Citaat:
(ontopic: mooie graphics :)) |
Citaat:
ik heb als hobby games schrijven .. maar hum ik ben een coder ( C++) geen tekenaar :) kijk es naar Mijn startrek game deze is nog met "plain" allegro gemaakt maar ik gebruik nu Open Layer dus ik kan de volledige graphics hardware gebruiken |
Niet echt de IG feel, maar zeker goed gedaan.
Nu nog een baneblade of stormblade achtig ding. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.