Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [3D] Homekeeper Cannon (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1269624)

Clawhammer 20-09-2005 13:09

[3D] Homekeeper Cannon
 
Gisteren eindelijk klaar gekregen :)

http://www.ewe-squad.com/power/album.../final1280.jpg

En een grotere versie:
www.ewe-squad.com/final2400.jpg

Nu 2 dagen rust, en dan verder met een Star Trek spaceship.

doezel 20-09-2005 13:50

Indrukwekkend is het wel.. maar je bent er voor of je bent er niet voor. :)

BrunetJuh 20-09-2005 14:32

Interessant..

Clawhammer 20-09-2005 14:47

:) Thx, maar het is inderdaad wel een beetje boys toys. :P

Rooster 20-09-2005 14:50

heel knap (y)

Gammaray 20-09-2005 16:29

Goed gedaan en :cool:

Rode Panda 20-09-2005 16:53

mooi wel alleen wie stopt er nou benzine tanks aan de zeikant van een tank :')

Clawhammer 20-09-2005 18:23

Citaat:

M-Bas2 schreef op 20-09-2005 @ 17:53 :
mooi wel alleen wie stopt er nou benzine tanks aan de zeikant van een tank :')
Een groot aantal legervoertuigen slaat de Jerrycans aan de buitenkant (zijkant) op, vanwege intern brandgevaar.

botulismf 20-09-2005 19:59

fuckin' impressive (y)
hoe lang doe je over zoiets?

overigens spreekt het me absoluut niet aan.

Captain N 20-09-2005 20:01

Heel nice, je hebt vast wel een wire en wat texture maps om te showen.

qghp 20-09-2005 21:41

vet hoor maar het doet me verder niks

Fishy 20-09-2005 21:50

super dope (y), alleen ik vind em iets te veel doos-vormig zegmaar, tis moderner stoerder als ze wat lager zijn en platter, ook efficienter, want dan kunnen de bullets eraf kaatsen als hij geraakt wordt.

Fake 21-09-2005 10:55

Citaat:

Clawhammer schreef op 20-09-2005 @ 14:09 :
Gisteren eindelijk klaar gekregen :)

http://www.ewe-squad.com/power/album.../final1280.jpg

En een grotere versie:
www.ewe-squad.com/final2400.jpg

Nu 2 dagen rust, en dan verder met een Star Trek spaceship.

laat idd je wire eens zien als je wilt? Ben wel benieuwd. Welke software heb je gebruikt en hoelang ben je er mee bezig geweest?

Clawhammer 21-09-2005 11:06

Ik zal vanavond als ik thuis ben een wire posten. Ik heb er ongeveer 5 weken over gedaan, (2 a 3 uur per dag denk ik.)

Het geheel is in 3DS gemaakt maar met Powernurbs gemodelleerd, en moest daarna, vanwege geheugengebruik, omgezet worden in meshvorm. De wire is dus slordig om te zien. Maar ik kan van de nurbs versie ook een paar "wires" laten zien. (Deze tank is gemaakt om de nurbs plug-in van Npowersoftware te betatesten.) Dat liep zeker in het begin niet soepel, omdat er nogal wat bugs in zaten.

Textuur bestaat voor 75% uit procedurals, met voornamelijk bitmaps als alpha mapping. Ik kijk wel ff of het nut heeft om dat hier te posten.

Captain N 21-09-2005 11:48

Is het niet heel erg onrendabel om een model als deze in nurbs te modelen, Box en Poly is toch veel makkelijker? bij nurbs denk ik meer aan organische objecten.

Mr.Hypert€xt 21-09-2005 16:42

in principe maakt het niet zoveel uit. maar ik zou het toch liever gewoon met editpoly doen.

Wel een erg grote tank trouwens. Ik denk niet dat brandstof meenemen uberhaupt veel nut heeft.

Ik zie die track niet. Heb je wel bumpmaps gebruik bij die dirtmaps?

Clawhammer 21-09-2005 18:44

Bijna elke hoek is afgerond (filleted), daarom was het voor mij beter om het met Nurbs te maken. (Ik ergerde me de laatste tijd toch al aan het maken van perfect scherpe hoeken.) Ook kunnen er nog onderdelen 3D geprint worden mocht dat nodig zijn. (De mesh adaptie is goed instelbaar.)

Een ander voordeel is dat je tijdens het modelleren, een paar stappen terug kunt, zonder overnieuw te beginnen. de hele historie van sketch tot eind model wordt bijgehouden.

http://www.clawhammer.nl/mehu/homekeeper6.jpg < afrondingen zijn op dit shot (70% af.) wat beter te zien dan op de textured versie.

Hier nog een paar voorbeelden van afronding zoals het er voor de mesh conversie uitziet:

http://www.ewe-squad.com/wire3.gif

http://www.ewe-squad.com/wire4.gif

http://www.ewe-squad.com/wire6.gif

Na het converten naar mesh hou ik dit over, een wire is ook maar een wire. :P

http://www.ewe-squad.com/wire5.gif

http://www.ewe-squad.com/wire2.gif

Ik heb voor de final een aantal onzichtbare objecten verwijderd, om de render wat te versnellen. (de achterkant b.v.)

Captain N 21-09-2005 18:58

Nice nice, maar je stikt wel van de overbodige polies.
En die tri's, is dat van het converten van nurbs naar mesh?

Clawhammer 21-09-2005 19:56

Thx :)

Die polies zijn normaal inderdaad overbodig, maar vanwege close up shots die ik voor Npowersoftware moet maken was het wel weer nodig. Normaal zou ik ook geen fillet gebruiken op iets wat in de render nog geen 60 pixels groot is. :)

Het Star-trek schip maak ik meer voor mezelf, (en stiekem voor "iemand" anders.... ;) ) dus daar kan ik wat meer experimenteren met lagere filletwaardes enz. (Heb er nu al zin in, ik begin echter pas zaterdag met research enz.)

Dat alles tri is geworden heeft inderdaad te maken met de conversie. Op zich jammer maar ik geloof dat een quad conversie nog wel geschreven gaat worden. Maar dat had geen al te hoge prioriteit.

Blackgeni 22-09-2005 16:13

Ziet er impressive uit. Overbodige polies maken hier zowieso niet zoveel uit aangezien hij toch alleen voor renders wordt gebruikt. Je had trouens wel wat meer aan de omgeving kunnen werken, ik zie de tiling bijv. en die cracks op het kanon zijn wel een beetje veel. Het lijkt net of je een steen texture met veel cracks er onder hebt gelegd :).

capibara 22-09-2005 16:34

Vetvet.
En Imperial Guard (y)

Carl Johnson 27-09-2005 00:22

Ik vind de textures niet overal even mooi maar verder echt vet.

Dr. Aep 03-10-2005 15:46

vet gemaakt maar wat doe die sniper rifle op hetdak van een tank? :D

kunamosity 03-10-2005 17:05

Citaat:

M-Bas2 schreef op 20-09-2005 @ 17:53 :
mooi wel alleen wie stopt er nou benzine tanks aan de zeikant van een tank :')
ja en wie schrijft er nou zijkant met ei.


(ontopic: mooie graphics :))

Raven 08-10-2005 11:42

Citaat:

Clawhammer schreef op 20-09-2005 @ 14:09 :
Gisteren eindelijk klaar gekregen :)

http://www.ewe-squad.com/power/album.../final1280.jpg

En een grotere versie:
www.ewe-squad.com/final2400.jpg

Nu 2 dagen rust, en dan verder met een Star Trek spaceship.

hum zou jij voor een game willen tekenen ?

ik heb als hobby games schrijven .. maar hum ik ben een coder ( C++) geen tekenaar :)

kijk es naar Mijn startrek game

deze is nog met "plain" allegro gemaakt maar ik gebruik nu Open Layer dus ik kan de volledige graphics hardware gebruiken

Mentu 08-10-2005 13:08

Niet echt de IG feel, maar zeker goed gedaan.

Nu nog een baneblade of stormblade achtig ding. (y)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.