![]() |
Middeltje tegen menstruatiepijn?
Is er een middeltje tegen menstruatie pijn? Of een medicijn dat je zo bij de apotheek kan halen?
(Ik ben aan de pil, daar is het deels minder door geworden, maar ik heb er nogsteeds erg veel last van :( ) Alvast bedankt, |
Ik heb bij de dokter pillen gekregen, die werken erg goed. Maar ze zijn wel op recept. Ik geloof dat ze napoxen heten.
Pillen bij de apotheek ken ik niet. Verder wil thee, een warm bad of juist sporten weles helpen. |
Citaat:
Een warm bad helpt altijd maar heel even tot niet:( en sporten.. daar heb juist absoluut geen zin in als ik ongesteld ben. |
als je buikpijn hebt kan ik me voorstellen dat je volstrekt geen zin in sporten hebt, maar het helpt toch wel :)
Verder helpen pijnstillers natuurlijk... paracetamol nauwelijks (dat heeft niet veel effect op orgaanpijn), maar aspirine en ibuprofen en naxproxen wel (probeer eerst aspirine, werkt dat niet goed genoeg dan een lage dosis ibuprofen) |
Citaat:
|
ibuprofen wel, van naproxen weet ik het niet.
|
Citaat:
|
altijd gewoon beginnen bij 200.
helpt dat niet, dan kan je altijd nog hoger. |
http://www.zelfzorg.nl/beelden/roche...-feminax-l.jpg
dit gebruikt mn vriendin en volgens haar werkt het goed :) |
Citaat:
|
Femaprin oid? Ik weet niet meer hoe het heet. :(
Bij mij werkt het iig niet. :bloos: Bij anderen wel. :) |
ibuprofen, bij mij werkt het echt heel erg goed! Ondanks dat ik de pil slik...
|
aleve classics!!!!! kan je gewoon bij de etos , kruidvat etc halen.
|
Citaat:
Klemtoom op fèn :p (of je zegt gewoon Advil, dat is een merk ibuprofen ;)) |
Citaat:
die werken echt goed, en zijn er ook speciaal voor. Je kan ze volgens mij zelfs bij sommige supermarkten krijgen, heel makkelijk aan te komen dus. |
Citaat:
is dat hetzelfe dus? |
Citaat:
|
Lavendel Etherische Olie op je onderbuik smeren/wrijven.
|
Citaat:
als je begint met iebuu.. en dan even stil bent dan vullen ze het wel voor je aan. Ik verkocht het zelf en hoe vaak er wel niet mensen aan m'n kassa kwamen met ehh, iets met 'ibu' ofzo? :D |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zweer bij ibuprofen. :) Het helpt bij mij altijd, wat voor klachten ik ook heb. (Misschien ook een beetje placebo-effect, maar het wérkt wel.)
|
Citaat:
|
weet je wat veel beter werkt? De dag voor je ongesteld wordt gaan dansen, dan heb je er je hele menstruatie geen last van :) althans, dat heb ik altijd! en dan hoef je ook geen medicijnen in te nemen
|
Citaat:
en niet asperines want die zijn slecht voor je maag :) |
Voor hoofdpijn etc gebruik ik paracetamol, maar voor spierpijn (en dus ook voor menstruatiepijn!) gebruik ik ibuprofen.
Toen het nog erger was, ook in de beginjaren dat ik de pil slikte, gebruikte ik naproxen via de dokter. |
ik gebruik Dolormin für frauen
is voor mij het enige wat echt helpt. Ik haal het iedere keer wanneer ik in Duitsland ben, |
Fermital.
Ik heb geen flauw idee waar je het haalt. Ik heb het eens gekregen van de (let op, anders raak je t kwijt) ex-vriendin van de vader van een vriendinnetje van mij. Na een half uur, merk je er niks meer van en voel ik me ook weer fit. Ik zal eens vragen waar ze het koopt. |
Citaat:
|
Citaat:
En nu ga ik even naar de apotheek voor aleve feminax of ibuprofen :) |
Citaat:
En het is trouwens femapirin. Ik ben benieuwd of het werkt.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
sex :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb ook al behoorlijk wat dingen geprobeert. En enkel een warm bad of een stevige pijnstiller werkt in mijn geval nog wel. Ben ook aan de pil maar heb het idee dat het daardoor alleen nog maar erger is geworden. Mijn dokter weigert alleen wat anders voor te schrijven.. :rolleyes:
Imbuprofen is ideaaaal! :) |
Een beetje een lullig antwoord, maar na een orgasme ebt bij mij de pijn weg. Komt wel terug hoor, maar je bent er tenminste even van verlost.
|
Ik gebruikte altijd Femerital, speciaal voor menstruatiepijn enzo. Dat hielp altijd wel goed. Kan je gewoon bij de apotheek of drogist halen. (y)
Maar nu ben ik aan de pil en is het helemaal weg, heb je het er al eens met de dokter over gehad dat een andere pil misschien beter voor je is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50. |