![]() |
decadent
kom blijf bij mij
schop je schoenen weg, de hooggehakte zooltjes heb je niet meer nodig. de strassteentjes raken verspreid in de wijde, wijde natuur. kom blijf bij mij, we wonen in het noorden, en eten van simpele borden met eenvoudig eetgerei. liefste, met je roodgouden haren, zonder verharding van stinkende lak, een zachte waterval waar mijn hand in kan glijden, je borsten als heuvels van zuiver albast. kom, liefste, kom meer hebben we niet nodig dan simpel verblijven. een brandend haardvuur een wand met boeken. mijn engel kom, schop je schoenen weg de hooggehakte zooltjes heb je niet meer nodig. |
Een leuk gedicht om te lezen, lekker knus gevoel brengt het over. De 2e strofe vind ik het mooist. Het loopt allemaal heel lekker. Niks aan te merken. (y)
|
Hmm, ik vind 'm te direct om een geliefde op te hemelen. Een liefdesgedicht waarbij je je liefste aanspreekt moet dromen uitademen, en niet zo'n directe taal bevatten. Ik vind 'm misschien gewoon wat te alledaags voor de Liefde.
|
lieve bloem, ik ben niet bi.
|
Citaat:
|
ik meende dat je bedoelde dat ik het gedicht voor een geliefde schreef, om hem/haar op te hemelen. dat is niet de boodschap, ik had specifieker moeten zijn in mijn reactie. Je m'excuse.
|
Je schrijft vanuit een persoon/personage naar een andere persoon, een geliefde toch, lijkt me. Wie deze personages zijn weet ik natuurlijk niet. Alleszins, m'n eerste gedacht was niet dat je bi bent. Ik vind het veel leuker om over vrouwen te schrijven dan over mannen eigenlijk. Vrouwen zijn in de poëzie gewoon een veel interessanter onderwerp (niet persoonlijk, potentiële mannelijke lezer) vind ik persoonlijk. En ik heb een vriendje ;).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31. |