Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Wat zijn vreemde gewoontes van jou? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1269835)

suusch 20-09-2005 17:58

Wat zijn vreemde gewoontes van jou?

- Ik moet altijd tig keer kijken of ik mijn wekker wel goed heb gezet
- Ik kijk altijd tig keer of ik wel de goeie pil ingenomen heb
- Ik eet mijn appels in een bepaalde volgorde

Meer niet. :o

En die van jullie?

Roos 20-09-2005 18:02

Ik heb geen vreemde gewoontes :bloos:

Vice 20-09-2005 18:05

Ik heb te veel vreemde gewoontes.

Biertank 52 20-09-2005 18:07

ik moet altijd een even aantal stappen zetten, bijvoorbeeld als ik bij 9 stappen al bij de deur ben, moet ik nog een 10e stap zetten, wat er vaak knullig uitziet :bloos:

Mr.Oizo 20-09-2005 18:36

Ligt er aan wat je vreemd noemt he... :o

Andijvie 20-09-2005 18:36

Ik moet altijd overal te vroeg zijn, minimaal een kwartier te vroeg. Als ik 'te laat' ben, dan voel ik me enorm gehaast, terwijl dat meestal nergens voor nodig is.

per piacere 20-09-2005 19:06

Ik moet ook altijd te vroeg zijn, ik zet mijn wekker ook altijd vroeger dan dat het eigenlijk moet, gewoon om nog op de bank te zitten ofzo

Muchacha 20-09-2005 19:08

Ik kan niet meteen opstaan. Ik zet mijn wekker altijd een half uur vroeger dan ik eruit moet en blijf nog nasoezen tot ik er écht uit moet. Als ik snel snel uit mijn bed hoef ben ik een dag niet te genieten.
Ik dacht dat ik raarder was dan enkel dit :o

Dukko 20-09-2005 19:17

Ik meld me ziek als het waait.

Roosje 20-09-2005 20:01

Ik heb een hekel aan mijn klas (weet niet of dat raar is), zit drie middagen per week op de manege (twee keer eigen les, eenmaal heeft mijn zusje les), ik download allemaal muziek die ik vervolgens vergeet, ik gooi alle schoolzooi voorin mijn agenda en vergeet het daarna, ik lees altijd in de auto en ben de enige van mijn familie die er niet misselijk van wordt, ik fiets liever alleen dan samen, ik heb acht verschillende Labello's en dertien kleuren haarelastiekjes.

Secret Agent 20-09-2005 20:18

Ik heb altijd mijn wekker minstends een kwartier voor staan, zodat ik nergens te laat ben. Verder kan ik bijna niet stilzitten en als ik lang achter de pc zit, dan ga ik in mezelf praten, in de taal die mijn zus en ik hebben als we melig zijn.... :bloos:

Skilly 20-09-2005 20:28

-Ik ben bang om te vroeg te komen. Ik kom het liefst op tijd wat voor mij is: 5 min van te voren komen :o
-Als ik ergens om een bepaalde tijd moet gaan moet ik altijd kijken hoelaat ik de bus moet nemen om 'op-tijd-te-komen' en niet te vroeg dus :p
-Ik praat soms in mezelf vooral als ik achter de pc zit :rolleyes:
-Ik heb voor alles vaste tijden. Zoals hw maken van 6-8 ben ik eerder klaar dan weet ik niet wat te doen...8 uur mythbusters kijken op tv en daarna tot 10 uur pc-en :p
-Ik lach meestal soms plotseling als iedereen opeens stil is of iedereen al klaar is met lachen van de grap. Omdat ik hem nu vast snap :p
-Ik moet altijd de eerste tree overslaan als ik ga traplopen.

...wordt vervvolgd :)

Ja heb nog meer narigheden maar daar kan ik even niet op komen :)

remy476 21-09-2005 14:11

HaHa ik ben altijd te laat...daardoor is het altijd haasten voor mij :)

Roadrunner 21-09-2005 15:09

Ik ook dat ik tig keer moet of ik mijn wekker wel goed heb gezet :p heel irritant

Trimm Trabb 21-09-2005 15:28

Citaat:

Muchacha schreef op 20-09-2005 @ 20:08 :
Ik kan niet meteen opstaan. Ik zet mijn wekker altijd een half uur vroeger dan ik eruit moet en blijf nog nasoezen tot ik er écht uit moet. Als ik snel snel uit mijn bed hoef ben ik een dag niet te genieten.
Ik dacht dat ik raarder was dan enkel dit :o

Ja, dat heb ik ook.
+ dat ik altijd klaag over m'n werk maar dat ik 't toch best naar m'n zin heb.
Alles moet altijd op de goede plek liggen anders word ik gek. Deuren mogen niet op een kier staan want dat vind ik irri.
En ik duim nog steeds en heb daar een soort van lapje bij. En die MOET ik hebben anders ga ik gillen.

Flowtje 21-09-2005 17:13

Ik zet het alarm altijd 1 uur van te voren, zodat ik nog een uur heb om verder te "slapen". Meestal heb ik dan ook nog een ander alarm dat 10 min. voor ik er echt uit moet afgaat.

Als iemand aan mijn neus zit, moet ik er daarna ook altijd even aan zitten.

Sommige dingen eet ik op een bepaalde volgorde/manier.

Op meer kan ik nu niet komen. :D

de communiceerbeer 21-09-2005 17:22

Ik poets mijn tanden altijd op de bushalte.

Sarah 21-09-2005 17:49

Ik bedenk altijd heeele gesprekken in mijn hoofd, met echt bestaande mensen of met verzonnen mensen, en ik kan hier zo erg in opgaan dat ik druk loop te gebaren en te lachen op straat, alsof er iemand naast me loopt! maar ik praat er niet hardop bij.
Ik zing en dans vaak mee met mijn discman, alleen heb ik dat dan meestal zelf niet door :p
Bij bonbons enzo eet ik eerst de chocola eromheen weg tot ik een kloddertje praline overhou :D en bij broodjes eet ik eerst de buitenkanten op en daarna het middenstuk. Bij boterhammen begin ik trouwens altijd met de korstjes. Bij appels eet ik eerst de 'evenaar' van de appel weg, bij wijze van spreke, en dan pas de rest van de appel.
Ik sta uit mezelf op tijd op zonder wekker, schijnt zéér vreemd te zijn :P
Ik kan niet stilzitten; ik ben altijd wel aan het wiebelen of prutsen of wat dan ook. Stil stáán kan ik al helemaal niet; als ik ergens moet wachten en er is geen bankje, ga ik rondjes lopen. Tijdens het telefoneren loop ik overigens ook altijd rondjes, meestal via een vast traject.
Ik moet altijd 2 dingen tegelijk doen. 3 kan ook. Met meer verlies ik het overzicht, maar als ik maar 1 ding doe verlies ik mijn interesse.
Ik duw mijn bril omhoog op mijn neus, ook als die niet afgezakt is. Daarna trek ik mijn wenkbrauwen op zodat mijn bril weer een stukje naar beneden daalt. Dit doe ik ook als ik m'n lenzen in heb.
Ik doe de meeste dingen op vaste tijdstippen.
Ik beklim trappen met 2 of 3 treden tegelijk, altijd, behalve bij trappen die buiten zijn.
Ik heb ongeveer 200 haarelastiekjes en die raak ik altijd kwijt. Als ik ergens ben geweest, kan het zijn dat je maanden later een elastiekje vindt op een plaats die je niet voor mogelijk had gehouden. Dit komt doordat ik als ik mijn haar los maak, het elastiekje vergeet en gewoon laat vallen :o

en meer weet ik nu even niet.

Ici-Paris_# 21-09-2005 18:12

Ik heb geen vreemde gewoontes ben een doodnormaal, beschaafd persoon :D

Flowtje 21-09-2005 18:41

Citaat:

Sarah schreef op 21-09-2005 @ 18:49 :
Ik bedenk altijd heeele gesprekken in mijn hoofd, met echt bestaande mensen of met verzonnen mensen, en ik kan hier zo erg in opgaan dat ik druk loop te gebaren en te lachen op straat, alsof er iemand naast me loopt! maar ik praat er niet hardop bij.
:D Dat doe ik ook altijd

ViperDax 21-09-2005 18:42

altijd verliezen met tafeltennis :(

Somebody Special 21-09-2005 18:52

Ik kon behoorlijk flippen als iemand mijn pakje kauwgom aan de kant zonder het inhammetje open maakte, zelfs draaien was niet goed want hij was fout open gemaakt!

:o

Bob de Beer 21-09-2005 19:26

Ik gebruik altijd andermans tandenborstel

Love_Fulfilled 21-09-2005 21:25

Ik moet altijd 10 x kijken als ik naar beneden ga of ik m'n deur wel goed dicht gedaan heb :s .

MadameMinke 21-09-2005 21:29

Citaat:

Pfoe, herkenbaar :eek:

En verder heb ik nog een heleboel dwangmatige handelingen en dingetjes waardoor ik dan denk dat ik die móet doen omdat er anders iets heel ergs gaat gebeuren enzo.. Het bekende 'Met één been op de stoep'-verhaal.
Maar die ga ik hier dus echt niet allemaal opnoemen :)

Mara 21-09-2005 22:22

Gelukkig ben ik overduidelijk niet de enige die hele gesprekken in haar hoofd voert :o

Ymir 21-09-2005 22:24

Ik heb geen vreemde gewoontes, ik ben een doodnormale saaie jongeman.

ZOAB 21-09-2005 22:31

Citaat:

Ymir schreef op 21-09-2005 @ 23:24 :
Ik heb geen vreemde gewoontes, ik ben een doodnormale saaie jongeman.
je bent een alto in hart en nieren :nono:

Anneka 21-09-2005 22:52

10 keer controleren of de deur wel op slot zit als ik weg ga.

Ymir 21-09-2005 22:55

Citaat:

ZOAB schreef op 21-09-2005 @ 23:31 :
je bent een alto in hart en nieren :nono:
Maar aangezien iedereen alto is tegenwoordig is dat dus zeer normaal, dus ik blijf bij mijn eerdere standpunt dat ik een zeer gewone normale saaie jongeman ben (y)

MTpower 21-09-2005 23:44

Ik wil bij een zebrapad altijd persé alleen op de witte gedeeltes lopen :o

Pr0xy 22-09-2005 00:12

Bij broodjes eet ik meestal eerst het binnenste stuk op en dan pas de korst. Vooral bij Duitse broodjes is dat leuk omdat daar de korsten nog lekkerder zijn.

Careless 22-09-2005 01:03

Ik trek neusharen uit van anderen.

Master HJ 22-09-2005 02:40

Ik drink mijn bierfles altijd eerst leeg voordat ik een nieuwe pak :)

mcflem 22-09-2005 08:06

Ik denk elke 5 minuten dat ik iets vergeten ben.
Ik denk vaak dat onmogelijke dingen toch mogelijk zijn en ook gaan gebeuren.

Levitating Nun 22-09-2005 09:04

Citaat:

Ymir schreef op 21-09-2005 @ 23:24 :
Ik heb geen vreemde gewoontes,

Loezzel 22-09-2005 10:33

Na het eten gaat houd ik mijn hoofd schuin. Mijn moeder plaagt mij hier altijd mee, maar daarmee voorkom ik dat ik boertjes laat :bloos:

Ymir 22-09-2005 14:38

Citaat:

Levitating Nun schreef op 22-09-2005 @ 10:04 :
Je weet dat dit vragen om moeilijkheden is... :p

Levitating Nun 22-09-2005 16:20

Citaat:

Ymir schreef op 22-09-2005 @ 15:38 :
Je weet dat dit vragen om moeilijkheden is... :p
Nou, niet zo vreemd dan.

TommY_ 22-09-2005 16:30

over alles en nog wat stressen :s

Dolores 22-09-2005 16:32

Citaat:

Bij bonbons enzo eet ik eerst de chocola eromheen weg tot ik een kloddertje praline overhou :D en bij broodjes eet ik eerst de buitenkanten op en daarna het middenstuk. Bij boterhammen begin ik trouwens altijd met de korstjes.

Dat ja. En verder moeten altijd alle kastjes dicht, ik kan absoluut niet tegen openstaande kasten. :o En ik praat tegen alles. Verder heb ik vast nog wel een hele hoop rare gewoontes, maar daar kan ik nu even niet opkomen.

Hppa_oud 22-09-2005 16:42

Citaat:

Ik duw mijn bril omhoog op mijn neus, ook als die niet afgezakt is. Daarna trek ik mijn wenkbrauwen op zodat mijn bril weer een stukje naar beneden daalt. Dit doe ik ook als ik m'n lenzen in heb.

(y) :D

Nattigheid 22-09-2005 16:54

Sarah, dat met die bril, precies, hier ook:D

verder, zou ik de mijne eigenlijk bijna dwangneuroses noemen;)
-altijd alle vakken van een zebrapad raken. dus op de randen lopen tussen zwart en wit.
-als ik een gesprek gehad heb met wie dan ook, dan herhaal ik dat op de terugweg in mn hoofd en ga ik zitten bedenken wat ik beter had kunnen zeggen, of wat voor poep-opmerking ik had moeten maken.
-als ik iemand niet zie terwijl diegene dag zegt, neem ik mezelf voor om de volgende keer dat ik ze zie gewoon heel gezellig dag te zeggen, om t als t ware goed te maken
- ik kan 's ochtends in een half uur klaar zijn, maar zet mijn wekker altijd een uur van tevoren zodat ik even wakker kan worden, en op tijd weg kan. ik haat te laat komen:o
- ik TEL alles. van strepen op de weg, tot lantaarnpalen ernaast, tot ondertiteling van films. en het moet altijd op een even getal uitkomen, anders doe ik het over en dan verzin ik er iets bij. ik tel zelfs de onderdelen van de tafel (voorbeeld: 4 poten, tafelblad. ongelijk aantal, dus het kleed onder de tafel doet ook mee)

die laatste is echt vermoeiend, maar het gaat automatisch:s

Skilly 22-09-2005 17:55

Citaat:

Nattigheid schreef op 22-09-2005 @ 17:54 :
Sarah, dat met die bril, precies, hier ook:D

verder, zou ik de mijne eigenlijk bijna dwangneuroses noemen;)
--als ik een gesprek gehad heb met wie dan ook, dan herhaal ik dat op de terugweg in mn hoofd en ga ik zitten bedenken wat ik beter had kunnen zeggen, of wat voor poep-opmerking ik had moeten maken.
-als ik iemand niet zie terwijl diegene dag zegt, neem ik mezelf voor om de volgende keer dat ik ze zie gewoon heel gezellig dag te zeggen, om t als t ware goed te maken

Me too

En ik als ik met iemand praat aan de telefoon waarvan de telefoon zo'n ouderwetse ding is met snoer: dan ga kras ik op een blaadje of teken ik op een blaadje. Als het zo'n handsfree telefoon is sta ik steeds 8-jes te lopen. Don't ask me why :confused:

Als ik iemand ga bellen moet ik altijd nadenken hoe de conversatie moet beginnen...zal ik zeggen hoi of hallo?

mcflem 22-09-2005 18:28

Citaat:

Ik zing en dans vaak mee met mijn discman, alleen heb ik dat dan meestal zelf niet door :p
Bij bonbons enzo eet ik eerst de chocola eromheen weg tot ik een kloddertje praline overhou :D en bij broodjes eet ik eerst de buitenkanten op en daarna het middenstuk. Bij boterhammen begin ik trouwens altijd met de korstjes.
Ik duw mijn bril omhoog op mijn neus, ook als die niet afgezakt is. Daarna trek ik mijn wenkbrauwen op zodat mijn bril weer een stukje naar beneden daalt.
Ik beklim trappen met 2 of 3 treden tegelijk, altijd, behalve bij trappen die buiten zijn.

Ja, en dit.

Estar 22-09-2005 19:04

Citaat:

Andijvie schreef op 20-09-2005 @ 19:36 :
Ik moet altijd overal te vroeg zijn, minimaal een kwartier te vroeg. Als ik 'te laat' ben, dan voel ik me enorm gehaast, terwijl dat meestal nergens voor nodig is.

Mushu 22-09-2005 21:26

Ik voer inderdaad ook hele gesprekken me tmensen in mijn hoofd. Meestal wel bestaanden. Ik bedenk ook hele scenario's en ga daar gesprekken over voeren. De meest rare dingen. Ik maak ook ruzie met mensen in mijn hoofd.
Ik eet in een bepaalde volgorde. Dus eerst de aardappels, dan groente, dan vlees. Nooit door elkaar. Ik kan niet zo goed door stampot enzo:s. Dat heb ik trouwens ook met smarties en dingen uit stukjes. Smarties gaan per kleur. De lelijkste kleur eerst.
Ik kan over dingen die jaren geleden gebeurt zijn nog steeds verdrietig, boos, bang ofzo zijn.
Ik weet bij elk woord een liedje.
Ik kan nooit alleen 1 ding doen, moeten altijd meerdere dingen zijn.
Ik speel gebeurtenissen, vaak verdrietige, altijd als een soort film af in mijn hoofd, wat me verdrietig maakt.
Als ik fiets, mag ik niet de bomen en lantaarns raken. Ik moet dan mijn stuur een soort van omhoog trekken en niet raken.
Ik kan niet op naden van stoeptegels lopen. Uberhaupt niet op naden van iets op straat.
Ik ben nooit ergens te laat, zelfs als ik mijn best doe, ben ik nog op tijd. :s.
Ik eet ook vaak koekjes langs de rand en dan telkens een stukje meer. Een randje verder zegmaar.
Ik kan accuut opstaan als de wekker gaat.
Ik kan nevernooit stil zitten, er beweegt altijd wel iets.
Als ik bel wil ik het liefste staan, zittend bellen vind ik niet prettig en ik loop het liefste heen weer.
Als ik tv kijk ga ik altijd alles koppelen aan mijn eigen leven.
Als ik iets erg leuk vind kan ik dat niet zeggen.
Ik kan neurotisch de hele dag vierkantje en kringetjes tekenen. Geen idee waarom ik dat doe.
Ik moet ook altijd iets in mijn handen hebben, om mee te friemelen.
Ik ben een controlefreak, alles moet 10 keer gecheckt zijn. Of ik sleutels, portemonnee enzo heb. Flesje water.
Ik eet pepernoten in even aantallen. Maar eigenlijk eet ik alles in even aantallen.

Eigenlijk ben ik best vreemd;).

Sarah 23-09-2005 06:49

Citaat:

Mushu schreef op 22-09-2005 @ 22:26 :
Ik eet in een bepaalde volgorde. Dus eerst de aardappels, dan groente, dan vlees. Nooit door elkaar. Ik kan niet zo goed door stampot enzo:s. Dat heb ik trouwens ook met smarties en dingen uit stukjes. Smarties gaan per kleur. De lelijkste kleur eerst.
Dat doe ik ook :) maar ik begin niet met de lelijkste kleur, ik begin met de lichtste kleur.

Citaat:

Als ik fiets, mag ik niet de bomen en lantaarns raken. Ik moet dan mijn stuur een soort van omhoog trekken en niet raken.
zoiets heb ik in de auto als de ruitenwissers aan staan. Als de ruitenwissers naar rechts gaan mogen ze geen bomen, lantarens en paaltjes 'raken'. Als ik zie aankomen dat ze toch iets gaan 'raken' leun ik naar links om het te neutraliseren.

Citaat:

Ik kan accuut opstaan als de wekker gaat.
Ja, ik ook, is dat vreemd dan? :o
alleen laat ik meestal de wekker niet gaan, ik word vanzelf wel wakker

Citaat:

Ik moet ook altijd iets in mijn handen hebben, om mee te friemelen.
zelfde :)

Bravo 23-09-2005 09:14

Ik bijt altijd op de zijkant van m'n wang waardoor ik een 'scheve' mond heb (schijnt er nogal stom uit te zien)

Ik was erg vaak m'n handen (maar heb geen smetvrees hoor:))

Ik gebruik m'n oorbel soms als tandenstoker (no comment.)

Verder ben ik wel normaal denk ik.

Nala 25-09-2005 23:33

Voordat we gaan slapen moet mijn vriend de kastdeuren altijd precies goed dichtdoen... De rest van de kamer mag een teringzooi zijn, zolang die kastdeuren maar goed zijn :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.