![]() |
samenwonen
Hoi,
Ik ben 18 en me vriend 20, onze gezamelijke inkomen bedraagt 1300 euro ongeveer. We willen graag een appartement huren, is dit bedrag genoeg om in alle behoefte te voorzien? ( dus huur,eten,gas,licht,water,ed) |
Ligt aan het appartement wat je wil gaan huren he.
Mijn vriend en ik wonen samen en betalen ongeveer €700,- per maand aan huur/gas/water/licht/belasting. Dan zouden jullie nog €600,- overhebben om van te eten etc. Lijkt me erg goed mogelijk :) |
Uiteraard is het mogelijk. Je kan het zo duur maken als je wilt.
Zorg wel eerst dat je alles goed op een rijtje heb voor je er aan begint. |
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1268461
Oa deze link... En waarom wil jij gaan samenwonen? Bedenk je goed voordat je zoiets doet, zeker als je al problemen met die jongen hebt. Zeer onverantwoordelijk. |
Denk dat je een heel eind komt.
Ik studeer en woon sinds een half jaartje ongeveer op mezelf. Heb ongeveer een budget van +/- 1000 euro per maand om alles van te betalen. Huur, gas/water/licht, boodschappen, verzekeringen, kleding, school, uitgaan, servicekosten.. you name it. En dat gaat me goed af dus ik denk dat je er met 1300 euro zeker uit komt met zijn tweeen;) |
Citaat:
Maar met 1300 euro zou je het zeker moet redden ja. Logisch. |
Citaat:
|
Ik heb het 'geluk' dat mijn ouders gescheiden zijn en dat ik nog een aantal maanden allimentatie ontvang. Dat duurt tot januari, dan ben ik 21 en dan stopt dat ook allemaal ;).
En ik krijg huursubsidie. Scheelt ook al bijna 100 euro in de maand. Verder ongeveer 20 uur werken in de week naast mijn studie en dan nog mijn studiefinanciering. Dan kom je wel op zo'n bedragen uit :) |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en naar mijn weten heet het lesgeld maar iedereen heeft natuurlijk een andere benaming ;) |
Citaat:
52 x 100 = ... 5200 ;) Nou verdien ik in de zomer nog een extra centje omdat ik fulltime sta ingeroosterd dan maar ik kom niet aan die 10000 euro die je als maximum mag bijverdienen bij de ib groep. Daar zorg ik wel voor ;) Verder is het zo dat de ibgroep allimentatie en subsidies niet mag beoordelen als 'loon' en dat valt dus ook niet onder die 10000 euro. Dat staat los van alles. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |