![]() |
Het grote piltopic # 13!
|
Ik wil even een algemene opmerking plaatsen:
Als je 1 pil bent vergeten, en twijfelt of je nu veilig bent... KIJK eens in je BIJSLUITER! :p |
Citaat:
|
nouja.. bijsluiter vind ik soms beetje lastig. Ik vond de site www.pilvergeten.nl echt super handig!
|
Hey ik heb een vraagje..ik heb gister sex gehad, maar ik slik wel de pil. Nu heb ik wel vaker gehoord van zwangerschappen terwijl men toch de pil slikte..er is ook geen condoom gebruikt..moet ik nu een morning after pil halen? En hoelang moet i kde pil nog doorslikken? Ik heb em namelijk nog doorgeslikt en volges mij zijn die 3 weke ook bijna voorbij. Ik weet het niet meer...wat moet ik doen..
|
Je hoeft echt geen morning after pil te halen, waarom zou je dan nog de pil slikken :S Dat ding is echt wel betrouwbaar hoor! Ik slik de pil al een halfjaar door omdat ik een hekel heb aan ongesteld zijn, en ben ook niet zwanger. Volgens mij ben je juist beter beschermd als je de pil doorslikt, omdat het dan niet tijdens je menstruatie slijm afbreekt e.d...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik had nog een vraagje..kan ik nu gelijk een stopweek houden of moet ik nog doorslikken? ik slik em volges mij al 5/6 weken..
|
Citaat:
|
Ik neem nou altijd mijn laatste pil voor de stopweek op maandag, ik word dan vrijdags ongesteld. Nou wil ik de stopweek graag verschuiven, zodat ik bijv. dinsdags ongesteld word. Ik heb gehoord dat 't kan, maar ik weet niet hoe! kan iemand mij dit uitleggen?
|
Citaat:
|
@Blondt: Je kan je stopweek verkorten door eerder weer met de pil te beginnen, maar je kan ook je pil wat langer doorslikken en dus op een andere dag je stopweek inlassen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Hoihoi,
ik heb even een vraagje. Ik slik nu 3 maanden Lovette (na 3 maanden microgynon 30 te slikken, maar daar werd ik een beetje depressief van) maar ik heb nogal veel last van doorbraakbloedingen. De dokter zei wel dat ik de pil precies op tijd moest slikken (omdat hij zo licht is) alleen dit heb ik gedaan en nu is het alsnog mis gegaan. Meestal begint het alweer een week na de stopweek te bloeden. Heeft iemand ervaring met Lovette en weet iemand of dit nog ophoudt? Anders denk ik erover om weer op microgynon 30 over te stappen: zijn er mensen die eerst depressief hiervan werden maar er aan gewend zijn geraakt? Heel erg bedankt! |
Even een paar vraagjes (just to be sure...)
Ik ben drie weken geleden overgestapt van microgynon 30 naar Yasmin. Klopt het dat Yasmin een stuk lichter is dan microgynon? En zou er dan een kans zijn dat ik, terwijl ik de Yasmin gewoon slik, zwanger kan raken? Weet dat het een beetje stom klinkt, maar ik heb het idee dat mijn buik boller is dan normaal dus ik begin me een beetje zorgen te maken. En dan nog iets, bij microgynon werd ik altijd de donderdag in de stopweek ongesteld. Stel dat ik nu ook rond die tijd mijn bloeding krijg, kan ik dan alsnog zwanger zijn of is dat uitgesloten? Thnx :) |
Citaat:
|
Citaat:
En als je ongesteld wordt, ben je dus niet zwanger :). |
Citaat:
|
Citaat:
Als je dan ongesteld wordt kan je er zeker van zijn dat je niet zwanger bent, tenminste net zo zeker als bij elke andere pil dus ik zou me maar geen zorgen maken. Ik word bij Yasmin trouwens iets eerder ongesteld dan bij microgynon, misschien handig om daar vanuit te gaan zodat je niet ineens voor verrassingen staat :) |
Citaat:
Goed om te weten dat jij eerder ongesteld werd bij Yasmin. Ik word het normaal gesproken op donderdag dus zal er morgen maar vast rekening mee gaan houden :) Thnx! |
als lovette dan te licht is, betekent het toch nog niet dat ik zwanger kan raken toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik slik de microgynon, verder geen last van. Maar ik heb de eerste dag van mijn ongesteld best wel heel erg hevig. Dus als ik met een lichtere pil als Yasmin zou ik daar minder last van hebben? |
Citaat:
|
Hej, Ik wil graag binnekort met de pil beginnen, maar ik heb niet echt een idee hoe dat in zn werk gaat enz.
|
Je moet het regelen via je huisarts dus gewoon ff een afspraak maken. Hij gaat je dat wat dingen vragen; of je rookt en of er trombose in de familie zit enz. De meeste meiden krijgen de pil Microgynon 30, en als je veel last hebt van de bijwerkingen kun je een andere pil krijgen. En als je op de eerste dag van je menstruatie begint ben je meteen veilig.
|
Citaat:
|
Ik snap niet goed wat ik nu moet doen....
Ik heb namelijk 2 1/2 pilstrip achter elkaar geslikt omdat ik op vakantie was. Ik heb twee volledige strippen geslikt en van de derde nog iets van anderhalve week. Nu kreeg ik zaterdag last van een doorbraakbloeding. Gisteren kwam ik erachter dat ik de pil van dinsdag vergeten was. De pil van woensdag heb ik daarom ook maar niet geslikt omdat ik besloten heb om maar een stopweek te houden, want vanwege die doorbraakbloeding was ik toch al ongesteld. Klopt het dan dat ik volgende week dinsdag weer met een nieuwe strip moet beginnen en dat ik eind deze week waarschijnlijk nog erger ongesteld word? |
Citaat:
dinsdag niet -> dag 1 woensdag niet -> dag 2 donderdag niet -> dag 3 vrijdag niet -> dag 4 zaterdag niet -> dag 5 zondag niet -> dag 6 maandag niet -> dag 7 Dus je slikt dinsdag dan weer je eerste pil. Volgens mij hoef je niet erger ongesteld te worden dan normaal, denk dat je dat het beste zelf kan beoordelen. |
Tis lang geleden dat ik hier om advies vroeg maar ik zit een beetje in een twijfelgeval dus ik wil graag weten wat jullie zouden doen. Ik slik Yasmin en ben de derde pil van mijn strip vergeten (gisteravond). Normaal neem ik mijn pil in tussen 22.00 - 23.00 uur. Vanmorgen kwam ik erachter dat ik hem vergeten was en ik heb hem om 10.35 uur ingenomen, precies er tussen in dus :s
Ik heb de pil dus ingenomen wanneer ik eraan dacht, de week voor het vergeten geen seks gehad dus dat is het probleem niet maar ik vraag me nu af, kan ik ervan uitgaan dat die 12 uur grens voor mij nog geldt? Ik denk dat ik er zelf vanuit ga dat die niet meer geldt en dat ik dus de komende zeven dagen niet veilig ben maar dat komt echt niet fijn uit want ik heb mijn vriend al twee weken niet gezien en die komt morgen en alleen condoom vertrouw ik niet. Wat raden jullie aan? |
Probeer je te herinneren wanneer je de tweede pil hebt genomen. Hoe dichter die bij elf uur zit, hoe veiliger het is.
Heb je die toevallig om kwart voor tien genomen, zou ik er van uitgaan dat het niet veilig is. Want wat ik me herinner ligt het echt aan de twaalf uur puur afhankelijk van de vorige pil. Hm, volgens mij zeg ik het nu niet duidelijk, hoop dat je t begrijpt. |
Citaat:
|
Hm nog niet ongesteld geworden, tis wel te hopen dat dat nog komt dus.. Weet niet precies waarom maar ben echt bang dat ik zwanger ben. Ik weet dat de kans klein is omdat ik geen pil ben vergeten, maar alleen ben overgestapt op Yasmin.. Mocht ik komend weekend nog niet ongesteld zijn geworden, mag ik dan gewoon beginnen met een nieuwe strip of moet ik eerst een test doen?
En was mijn pil eigenlijk van het begin af aan al veilig? Ik ben ermee begonnen op de dag dat ik eigenlijk met een nieuwe strip microgynon zou beginnen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar of je dat vertrouwt of niet, moet je natuurlijk zelf beslissen :). |
Citaat:
En je pil is verder wel veilig, zoals jij hem geslikt hebt, ja. |
Citaat:
|
Citaat:
Bedankt voor je advies, dat zet me wel aan het denken :) |
Citaat:
|
Citaat:
Het is nu trouwens al erger dan normaal, want dan heb ik alleen de eerste 2 dagen buikkrampen en nu dus al bijna de hele week :| |
Waarom is de standaardpil eigenlijk Microgynon, terwijl Yasmin lichter is? :confused:
(tenminste, ik was een standaardgevalletje: rookte niet, geen ziekten ofzo. En toen zei de dokter: oké, dan geef ik je gewoon Microgynon 30) |
Ohja Daantje over jouw geval:
Die 12-uurgrens is natuurlijk zo gelegd zodat de fabrikant geen risico loopt op schadeclaims enzo. Dit betekent, dat je binnen de 36 uur na je vorige pil 100% beschermd bent. Neem je hem nu na 37 uur dan is de kans nog steeds minimaal dat je zwanger raakt. (want je slikt niet alleen de pil, maar zelfs als je de pil niet slikt is de kans heel klein dat er een eicel bevrucht wordt, een eicel is geloof ik maar 12 uur rijp). Alleen, zelfs dat minimale risico dat jij zwanger wordt, wil de fabrikant natuurlijk niet lopen. Daarom wordt er gezegd: 36 uur, terwijl 37 uur beslist ook nog heel veilig zal zijn :) |
Citaat:
Microgynon '30 werkt voor de meeste vrouwen prima, en hebben daar geen bijwerkingen van. En gezien Microgynon 30 per 6 maanden ongeveer 8 euro kost, en Yasmin 35, wordt die standaard voorgeschreven. (die bedragen zijn de kostprijs) Het is natuurlijk zonde om een dure pil voor te schrijven, als de meerderheid van de vrouwen geen bijwerkingen heeft van Mycrogynon. |
Citaat:
|
Ik ben donderdag mijn pil vergeten, in de derde week. Vandaag slik ik de laatste van de strip. Nu weet ik dat ik gewoon aan de volgende strip moet beginnen en de stopweek overslaan. Maar mijn vraag: moet ik die hele strip dan nemen, of kan ik ook een week doorslikken en dan de stopweek doen?
|
Citaat:
|
okee, tnx!
|
hey mensen
ik heb even een vraag, weet niet of ie al gesteld is maar ben te lui om alles af te zoeken. ik ben gisteren begonnen met een nieuwe strip (althans, dat was de bedoeling) maar ben hem gister al meteen vergeten. ik heb hem vanochtend om 7 uur ingenomen. en normaal neem ik de pil altijd rond 10 uur savonds in. is de pil nou nog betrouwbaar?of geld nou ook dat ik 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken? alvast bedankt iig |
k had ook een vraagje.. ik heb gisteren dus seks gehad met mijn vriend.. maar geen condoom gebruikt, maar ben wel aan de pil.. hoe licht of zwaar de pil is.. is ie altijd even betrouwbaar? voor zwangerschappen enzo?
xxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |