![]() |
zak/kleed geld
hey,
Ik heb een vraagje: ik ben nu 15, en wou weten wat julie ongeveer aan zakgeld en kleedgeld krijgen/kregen rond die leeftijd. Want dan kan ik ook een beetje met me pa discuseren over wat ik maar eens moet gaan krijgen :D :p . ik hoor het graag van julie |
Ik kreeg altijd 5 euro per week, en ik vergat het vaak te vragne, dus kreeg ik niets :P
Maja ik werkte al etc. Ik krijg geen kleedgeld, ik ga gewoon een keer met mijn ma naar de stad en dan krijg ik kleren van haar, net zo makkelijk :D |
10 gulden per week, geen kleedgeld. Kleren kreeg ik wanneer ik er om vroeg. En dan natuurlijk niet 5 keer per week om kleren vragen.
|
70 euro kleedgeld/zakgeld in 1
jassen, schoenen *mits beetje goedkoop* word betaald. |
70 euro zak-en kleedgeld
|
Ik kreeg het toen ik 16 werd, dat was toen 80 euro en daar moest wel alles van betaald worden (schoenen en jassen dus ook). Het kwam altijd redelijk uit, maar ik kocht dan ook meestal geen merkkleding
|
Ik krijg 25 euro zakgeld en 42 kleedgeld, wat neerkomt op 500 euro kleedgeld per jaar. Maar alles gaat bij mij altijd op de grote hoop. Ik hoef mijn schoenen en jassen niet zelf te betalen trouwens.
Wat ik heb gedaan is alles op geschreven wat ik per jaar nodig heb. Dus bijvoorbeeld 2 vesten en 1 trui. 6 shirtjes, 3 winterbroeken en 1 zomerbroek. Een rokje, bh's, strings, sokken. Etc. En dan ongeveer kijken wat je daar normaal voor uitgeeft. |
schoenen en jassen kreeg ik altijd. 'officieel' moest ik de rest zelf betalen, maar ik kreeg toch vaak kleding.
ik kreeg geloof ik (was toen 16, dus is ff geleden) tientje per week zakgeld (of zoiets) en iets van 50 gulden kleedgeld. (per maand, niet per week.) had van mij best wat meer mogen zijn, maar ik werkte toen wel (en verdiende voor mn leeftijd best veel) en kreeg af en toe wel kleding. en de echt dure kleding, zoals jassen/schoenen/pakken, werden wel voor me betaald. |
Citaat:
|
Hou op. 55 euro; schoenen en jas wordt betaald. :| (leve mijn werk en de IB-groep!)
TOen ik 15 was kreeg ik 40 a 45 euro. (kut, ik kan echt niet onderhandelen. :|) |
Citaat:
|
Citaat:
Hm, maar.. ik ben arbeidsongeschikt dus ik kan ernaast niet werken en dat weet m'n moeder ook. 70 euro per maand is mijn totale inkomen. |
Ik kreeg toen ik 17/18 was, 70 euro zak- en kleedgeld per maand, en daar moest ik dan alles van doen. Ook ik ben chronisch ziek en kon er geen bijbaantje bij doen, maar mijn zusje kreeg geloof ik hetzelfde. Op mijn 18e kreeg ik een uitkering en toen is mijn zak/kleedgeld gestopt :)
|
Ik krijg lekker niks, ouders betalen alles voor me :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik krijg 25 euro zakgeld en 50 euro kleedgeld per maand. Daar moet ik alles mee betalen.
Maar daarnaast werk ik nog, dus ik gooi al m'n geld op een hoop en kijk gewoon wat ik nodig heb ( of dat nu kleren zijn of cadeautjes etc) |
ik moet maar zoiets doen van zoveel euro per maand voor zak en kleed geld tegelijk, daarnaast ben ik nu op zoek naar baantje, om een beetje lkkre bankrekening te krijgen en wat op te sparen
|
Op mijn vijftiende kreeg ik rond de 225 gulden, iets later werd de euro ingevoerd en werd het 110 euro.
|
Citaat:
|
Ik kreeg toen hetzelfde als nu.
13 euro zakgeld per week en ongeveer 200 euro kleedgeld per 3 maanden. |
Citaat:
--> Ik krijg alleen mn studiefinanciering (75 euro). |
ik kreeg toen ik 15 was 125 gulden zak- en kleedgeld inéén.
Toen het euro's werden hebben m'n ouders het omgezet naar 65 euro en later verhoogd naar 75 euro. En sinds ik 18 ben krijg ik geen kleed- en/of zakgeld meer. Oh ja, moest er alles van betalen. |
Citaat:
|
Ik kreeg 75 euro zak- en kleedgeld per maand en daar moest ik alles van doen. Nu ik 18 ben krijg ik niks meer. (mag wel m'n stufi zelf houden, maar moet dan ook m'n boeken zelf betalen)
|
misschien wel handig als iedereen post wat ie op z'n 15e kreeg, ipv op z'n 16/17/18/19e. Is gewoon niet te vergelijken.
|
Citaat:
900 euro per jaar, terwijl het collegeld bijna 1500 is en je boeken ook aan zo'n 800 komen. |
Ik kreeg 30 euro zakgeld en 70 euro kleedgeld :)
Ben er dus wel op achteruit gegaan nu ik alleen studiefinanciering krijg. Maar goed, ik hoef ook geen zak/kleedgeld meer. Daar vind ik mezelf te oud voor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik krijg (en kree op mijn 15e) 100 euro per maand.
Daar moet ik wel alles van betalen behalve school en eten natuurlijk ;), dus kleding, jassen, schoenen, vakanties uitgaan etc etc. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, mijn ouders zijn ook niet echt rijk ofzo. Ze kunnen het geld zelf ook goed gebruiken. |
Citaat:
|
Toen ik 15 was kreeg ik volgens mij €20,- per maand en geen kleedgeld. Pas de laatste maanden dat ik 15 was ben ik gaan werken, toen verdiende ik zo'n €60,- per maand.
|
Owja, toevoeging bij mijn vorige post. Ik werkte wel ongeveeer 10 uur in de week toen en ik verdiendew vrij veel, zo'n 200 euro per maand
|
Citaat:
|
Vroeger kreeg ik altijd 10 gulden per week dacht ik. Geen kleedgeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
45e kleedgeld, all inclusive.
Geen zakgeld omdat m'n ouders m'n abbonement betalen. Ik wilde pas om verhoging vragen maar toen kreeg ik net een 100e broek van m'n moeder kadoo dus dat deed ik toen maar niet :) |
Ik kreeg op m'n 15e 80 euro zak en kleedgeld p/m. En als ik met mn ma de stad in ging, dan kreeg ik ook nog wel eens wat (lees: bijna altijd). Schoenen en jassen kreeg ik om het jaar. Omdat ik een tijdje niet kon werken vanwege een opname, kreeg ik 100 euro p/m. En toen ik weer werkte, werd het weer 80.
|
Citaat:
|
Ontopic, zak- of kleedgeld heb ik eigenlijk niet echt gehad. Ik vergat namelijk er om te vragen. Vanaf mijn 15de werkte ik altijd om het weekend waardoor ik inkomsten had. Mijn kleding werd gewoon door mijn ouders betaald :)
|
Ik kreeg de kinderbijslag van mn ouders als die binnen was. (weet alleen niet meer hoeveel dat is)
Daarna kreeg ik 50 gulden per maand van mn ouders. Nu nog steeds die 50 gulden (komt ongeveer neer op wat mn vader van de ib-groep moet betalen aan mij) Verder krijg ik gewoon mn stufi en daar betaal ik alles van. |
Citaat:
Maar goed, het lijkt een beetje een 'kijk mij eens met weinig rondkomen'-topic te worden :o |
voor de mensen die zakgeld of kleedgeld gewoon handje contantje krijgen maar het nog wel eens willen vergeten te vragen, ga gewoon over op automatische overschrijving ;)
|
Ik krijg 70 euro kleedgeld per maand en 15 euro zakgeld per week, dus 130 euro per maand. Ik moet hier alles van betalen, behalve vakanties en school. Ik weet dat dit vrij veel is, maar ik mag niet werken van mijn ouders buiten de vakanties.
|
Ik kreeg altijd 100 gulden/45 euro kleedgeld per maand. Ik kreeg soms schoenen of een jas, maar niet elk jaar.
Zakgeld was op het laatst 18 euro per maand, jaren daarvoor een paar euro minder ofzo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31. |