![]() |
[A1] Grand Prix Brands Hatch
http://www.motorsportvision.co.uk/br...cuit-large.gif
BRANDS HATCH SPRINT RACE Circuit length 2.622 miles Number of laps 18 laps Total race length 47.196 miles Probable lap time 1 m 10s (based upon 1986 F1 record of 1.09, a 91 F3000 record of 1.13 and an 02 F3 record of 1.18) Probable race time 21 minutes BRANDS HATCH FEATURE RACE Circuit length 2.622 miles Number of laps 38 laps Total race length 94.392 miles Probable lap time 1 m 10s (based upon 1986 F1 record of 1.09, a 91 F3000 record of 1.13 and an 02 F3 record of 1.18) Probable race time 43 minutes (including pit stop but assuming no safety car periods) Vanavond om 5 uur de kwalificatie (korte race), erg benieuwd hoe Nederland het gaat doen, en of het net zo vermakelijk is als F1. |
quali resultaten:
1 France Alexandre Premat 1.15.420 29 2 New Zealand Matt Halliday 1.15.802 25 3 Brazil Nelson Piquet Jr 1.15.833 26 4 USA Scott Speed 1.15.968 19 5 Switzerland Neel Jani 1.16.292 25 6 South Africa Stephen Simpson 1.16.364 16 7 Portugal Alvaro Parente 1.16.537 22 8 Netherlands Jos Verstappen 1.16.704 19 9 Japan Ryo Fukuda 1.16.809 27 10 Italy Enrico Toccacelo 1.16.860 19 11 Great Britain Robbie Kerr 1.16.861 21 12 Australia Will Power 1.16.970 27 13 Mexico Salvador Duran 1.17.039 24 14 Malaysia Fairuz Fauzy 1.17.045 22 15 Czech Republic Jan Charouz I.17.185 24 16 Ireland Michael Devaney 1.17.206 30 17 Canada Sean McIntosh 1.17.513 29 18 Austria Mathias Lauda 1.17.626 12 19 Indonesia Ananda Mikola 1.17.678 27 20 Germany Timo Scheider 1.17.692 13 21 Pakistan Adam Khan 1.17.804 20 22 India Karun Chandhok 1.18.983 12 23 Lebanon Khalil Beschir 1.19.368 26 24 China Tengyi Jiang 1.20.441 27 25 Russia Nikolay Fomenko 1.29.789 9 Zit echt focking weinig verschil tussen die tijden :eek: , das wel cool. |
Wordt dat nog ergens op tv uitgezonden?
|
Citaat:
Dit is de uitslag van de kwalificatie gister: Code:
1e kwali 2e kwali 3e kwali 4e kwali 2 snelste |
Zwaar teleurstellend zou ik niet willen zeggen. Overduidelijk dat team NED de wagen nog niet voor elkaar heeft. Die als landenteams vermomde f3000 teams hebben dit natuurlijk wel al voor elkaar.
|
Citaat:
|
Wel gaaf dat ze die oude RTL 5 theme er weer bij hebben gedaan voor die intro (y) :cool:
|
Ohh Jos Verstappen mongool :mad:, valt me wel op dat ze niet erg snel gaan. :(
|
Jos natuurlijk al weer uitgevallen (n) hij probeert gewoon teveel hij wilt gewoon laten zien dat ie sneller kan zijn dan de rest want hij heeft F1 gereden en dat wilt ie dan graag laten zien, en dan gaat het fout he.
Dom dom dom. Ik hoop niet dat de start van de hoofdrace net zo gaat zijn als de sprintrace, een stopstart vind ik veel beter dan zo'n racestart. |
Reclame onder een live race die maar 18 rondes duurt :eek: , wat een bullshit. Njaah iig niet helemaal Jos z'n schuld dat hij spinde, hij werd door iemand geraakt, en zoals hij zelf al zei kan hij nu de hoofd-race ook wel vergeten. (n) Maar dat ze daar geen beelden van laten zien :| .
|
Commentaar van Kalf gaat ook wel vervelen: 'Piquet is voor 50% Nederlands, hij heeft een Nederlands en een Braziliaans paspoort' en dat x50, net als dat hij constant over die power buttons blijft zeuren.
Vond het niet zo geweldig, misschien dat de hoofd race leuker is... |
Citaat:
''Jos is wel uitgevallen, maar dat betekent natuurlijk niet dat het helemaal afgelopen is met hem, want straks komt er nog de Hoofdrace'' Denk ie nou echt dat Jos nog helemaal vanaf de 25e plaats binnen de top 10 kan rijden? (n) En hij blijft ook alles herhalen, als pitreporter bij de F1 een aantal jaar geleden vond ik hem veel beter |
Jos the Boss :cool: (y) ! Echt lekker gereden die kerel, van P25 naar P7!!! Leuke crash ook :p , en die inhaal actie van Piquet, toen hij de power booster inzette in de bocht, erg vet.
|
Ik vind het een énorm kinderachtig schouwspel van racen.
Boosse-knopjes? pfff. Je hoort alleen maar: "Hoeveel zou hij nog van zijn boosse knopjes kunnen gebruik maken" :s OMFG. Dit is toch geen racen? :| Echt weer zon wazig idee, alhoewel ik nogal hoge verwachtingen had van A1. |
Citaat:
|
Ondanks de enorme promotietaal van Allard Kalf ( ik irriteer me daar mateloos aan ) vond ik het wel aardig om te zien, de sprintrace was ronduit saai, maar de lange race was zeer aardig vermaak:)
En die boostknopjes, tja je krijgt er meer inhaalacties door, maar je zo zorg je er ook voor dat prutsers als Alex Yoong meekunnen. |
TC is ook een hulpmiddel...
Uberhaupt hulpmiddelen zijn idioot. Ik heb er helaas niks van gezien. B. Hatch is wel een gaaf circuit. Zeker de 1ste bocht. |
Volgens eurosport is Jos Verstappen 10e geworden :eek:
''Jos Verstappen kwam niet verder dan een 10e plek'' Vaag volk daar bij Eurosport (n) |
De main-race was geweldig... Zeker als je bedenkt dat het de aller eerste echte race ooit was voor deze orginisatoren, deze auto's en deze opzet. Het is duidelijk dat deze klasse nog in de kinderschoenen staat, maar voor hun eerste 'examen' zijn ze wat mij betreft zeker geslaagd.
En Jos reed weer als vanouds die main-race. Mijn conclusie: Hele leuke nieuwe klasse, waar ik zeker alle races van zal gaan volgen als ik de mogelijkheid heb. |
Hoe laat wordt dit gedoe eigenlijk altijd uitgezonden? Ik heb er veel over gehoord maar ik weet eigenlijk totaal nix van deze "klasse" in de autosport. Misschien leuk om eens een wedstrijdje mee te pikken, maar echt 100% volgen? Nee, naast al dat wielrennen, voetbal en Formule 1 wordt dat echt te veel. :p
|
Citaat:
Dat is juist het briljante van deze nieuwe klasse. |
Citaat:
|
Hehe nieuwe termen..
In plaats van 'gaat het regenen' krijg je dan 'zou het gaan vriezen?' Of 'zou het gaan sneeuwen' :p Ik vond de race trouwens best wel gaaf. Het idee met de turboknopjes vind ik ook wel interessant, nu moet je daar rekening mee houden. Als alle auto's inderdaad gelijk zouden zijn heb je heel weinig inhaalacties. Ik vind het wel leuk bedacht. Want ook als je een positie moet verdedigen kun je zo'n knopje hard gebruiken. Enige nadeel is misschien dat die knopjes ooit een keer allemaal op zijn, en als dat zo is gebeurt er niets meer op de baan. Maargoed, ik vind het wel een leuk idee het hele kampioenschap. |
Citaat:
|
Apart dat de sprintrace zoveel punten oplevert, en dat het verschil in punten tussen de bovenste plaatsen zo klein is.
Over het idee van de powerboost moet ik nog even nadenken. Het heeft zowel voor- als nadelen. Al met al vind ik het een heel mooi initiatief van de racesjeik en leuk voor onze Jos. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17. |