![]() |
vervolgopleiding
weten jullie al wat voor vervolgopleiding jullie willen gaan doen OF wat voor opleiding hebben jullie gedaan?!
ikzelf zit nog heel erg te twijfelen, maar waarschijnlijk wordt t de PABO... duss...tell me! |
Ik ga Geschiedenis studeren. :)
|
Ik zet hem op studiekeuze.
Voor de diepgang is het misschien dit keer wel leuk dat iedereen erbij zet waarom hij/zij die studie doet/gaat doen. |
ik denk ook de pabo! :)
Anders spw-3 kinderopvang of pedagogiek..daar ben ik nog niet helemaal over uit :p |
Citaat:
Ik weet het nog niet. Pfff. |
Ik ga taalwetenschap doen.
|
Ik ben net begonnen met Nederlands recht.
|
Citaat:
|
Ik ben net een maand bezig met Biologie en medisch laboratoriumonderzoek :)
Ik heb hiervoor gekozen omdat ik eerst biomedische wetenschappen deed maar dat de theoretisch en de moeilijk vond. Ik wou wel graag iets in dezelfde richting blijven doen maar dan wat praktischer dus daarom is mijn keuze hier op gevallen en tot nu toe bevalt het erg goed :) |
Sociaal Pedagogische Hulpverlening waarschijnlijk...
Of anders ook pabo, maar kan je niet echt snel een baan vinden geloof ik! |
Citaat:
|
Citaat:
Bij mij wordt het waarschijnlijk Social work. |
ik limburg zijn de perspectieven voor de PABO niet goed. Ze zeggen van wel maar dat is niet zo. je moet echt langs de scholen gaan en te smeken om een stageplek.
maar het ergst is dat je geen baan meer krijgt hier in het zuiden :D |
Citaat:
De hoeveelheid stageplekken zegt weinig tot niets over de hoeveelheid (toekomstige) banen voor leerkrachten basisonderwijs. Bij het aanbieden van een stageplek komen heel andere dingen kijken dan bij het aanbieden van een vacature. Ik weet niet hoe het in het zuiden is, ik weet wel dat er hier in de Randstad nog zat werk is en ook dat er in het onderwijs altijd mensen nodig zullen blijven...zeker idd ivm de vergrijzing de komende jaren (en ivm allerlei veranderingen in het onderwijs). Ontopic: Ik zit in het laatste jaar van hbo pedagogiek. Hierna wil ik graag onderwijskunde gaan doen. Of eventueel PABO (en nee, dus niet in Limburg of Brabant, maar in de Randstad). Ik wil onderwijskunde of PABO gaan doen omdat ik graag 'iets' met (of in het) onderwijs wil gaan doen...en voor de dingen die ik graag zou willen doen heb je vaak of onderwijskunde of een lesbevoegdheid nodig, dus vandaar. |
Citaat:
Bedoelde je dit niet dan heb ik niets gevraagd ;). |
Citaat:
Tuurlijk kun je nog lesgeven als je een RT-opleiding hebt gedaan, je hebt immers ook gewoon een lesbevoegdheid...het lijkt me afhangen van de functie waar je in werkt of je wel of geen les geeft, niet zo zeer van of je wel of niet een RT-opleiding hebt gedaan. Er zijn volgens mij ook aardig wat mensen die een combinatie maken van lesgeven en werken als RT'er of die de kennis die ze op hebben gedaan bij de RT-opleiding gewoon in de klas toepassen. |
Citaat:
Nu word ik toch wel nieuwsgierig :P. Maar goed, ik heb me er ook nog niet extreem in verdiept, ik kan zoiets toch pas over een aantal jaar gaan doen. Moet eerst maar eens zien dat ik op de uni kom, en er weer vanaf :P. :)In iedergeval bedankt voor de info. |
Citaat:
|
Ik denk dat ik voeding en diëtetiek ga doen, maar ik heb me nog niet verdiept in wat er allemaal is, dus het kan goed zijn dat ik toch een hele andere richting op ga.
|
Wiskunde, misschien in combinatie met natuurkunde.
Waarom? Naja, gewoon, ik vind wiskunde super :o . |
oja, waar ik ook nog over nadenk is dat ik misschien na mijn havo toch nog het vwo ga afmaken en dan die nieuwe studie bèta-gamma ga doen. Nouja, daar heb ik pas iets over gehoord en dat sprak me wel aan...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30. |