![]() |
Voor de studenten onder ons die op kamers zitten
Hoeveel geld geven jullie per maand uit aan eten?
Bij mij is het zo'n 110 eurootjes |
Geen idee...ik denk tussen de 200 en 300 per maand :o
|
We wonen met z'n tweeën en twee katten en we doen elke week de 'weekboodschappen' voor 50-60 euro boodschappen (eten, maar ook andere dingen als vuilniszakken, shampoo, enz.), daarnaast koop ik nog voor ongeveer 10 euro per week 'losse' dingen...komt bij elkaar dus uit op 240 tot 280 euro per maand ongeveer.
|
okay, dingen als verzorgingsproducten reken ik er dan niet bij (kleedgeld ouders!). Puur alleen het eten en drinken.
En de rest kopen we gezamenlijk (schoonmaakdingen enz.); das 5 euro per maand ongeveer. |
Citaat:
|
Ik gaf zo'n 20 euro per week uit aan dingen in de supermarkt. Daar zat soms dan ook wel een bus deo bij of een tube tandpasta of idd wasmiddel ofzo maar niet heel vaak. Daar komt dan bij dat ik in een goedkope supermarkt boodschappen deed en echt niet overdreven luxe at. Ik gaf dus zo'n 80 - 100 euro uit aan boodschappen per maand.
|
Ik geef zo'n 160 euro per maand uit aan boodschappen. Daar zitten toiletartikelen die in de supermarkt verkocht worden bij, dus dingen als wc-papier, deodorant en wasmiddel.
edit: ik woon 7 dagen per week op mezelf, ga ongeveer 1 a 2 keer per maand langs mijn ouders, maar nooit langer dan een dag. |
60-80 euro, op vrijdag/zaterdag/zondag eet ik bij m'n ouders dus ik hoef maar voor ongeveer 4,5 dag eten te kopen.
|
Inclusief verzorgingsartikelen zo'n 115 euro, maar dit is de eerste echte maand dat ik op kamers zit, dus het kan nog veranderen.
|
we zijn met z'n tweeën en we zij ongeveer 110 euro per maand kwijt aan boodschappen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Euroshopper doet het ook goed.:p , maar we gaan toch echt voor aldi. We eten heel gezond, maar over het algemeen wel gewoon aardappelen, groente en vlees, en dat hoeft niet duur te zijn. Net als pannenkoeken, spaghetti, rijstgerechten. Wasmiddel en wc papier, van de jumbo zijn heel goedkoop, lang leve huismerken. Dus zodoende is dat prima te doen. Je moet er alleen even achterkomen en regelmaat in krijgen. |
80 +
Alleen aan eten dus. Ik eet ongeveer 3 van de 4 weekenden bij mijn ouders. |
Ik denk zo'n 100 euro.
Maar ik ga het minderen, vind eten altijd zo zonde van mn geld :o |
Ik woon pas net op kamers dus heb er nog niet echt een goed beeld van, maar schat ongeveer 20 à 30 euro per week, afhankelijk van waar ik boodschappen doe. Dat is dus zegmaar rond de 100 euro per maand. Ik eet trouwens 7 dagen per week thuis, want ik ga maar 1 of 2 keer per maand naar mn ouders.
|
ik denk zo'n 100 euro
|
zo'n 20 euro in een week dat ik in het weekend bij mijn ouders ben, 40 als ik dat niet ben en mijn vriend in het weekend bij mij is. Dat is wel exclusief uit-eten-gaan (niet dat ik dat zó vaak doe maar oke :P) en inclusief shampoo en lucifers en andere supermartkdingen. En dat is bijna allemaal bij ah en super de boer en met een hoop eko dingen er tussen :P
|
Ik weet t niet precies, maar ik geloof toch al snel 40 euro aan eten per week (7 dagen). Maar tja, ik koop bij appie happie en ga ook 3-4 keer per week iets halen :o /mensa.
Ach, kan me niet zo boeien eigenlijk. Ik koop gewoon wat ik nodig heb en doe verder niet moeilijk daarover. |
Citaat:
|
Per week 15 tot 20 euro. Dus het zit tussen de 60 en 70 euro in.
Niet veel, maar ik probeer dan ook zo veel mogelijk thuis te eten / koken. Bijvoorbeeld: ik kook altijd op zondagmiddag (vaak een "nix doen-dag" :p;) ) een grote ketel met eten en daarvan doe ik dan iets in bakjes en die bakjes neem ik mee naar mijn studentenstad om voor de maandag- en dinsdagavond op te eten. Op maandag neem ik ook brood van thuis mee en op vrijdagavond eet ik ook altijd thuis. Dus dat scheelt al weer wat. :) |
Dan eet je dus 3 dagen achter elkaar hetzelfde? :| :p
|
Ik geef zo'n 15 a 20 euro per week uit aan boodschappen, als mijn vriend er is iets meer (maar dan delen we het) Ik denk dat ik in de maand met wasmiddel etc erbij rond de 100 euro uitkom.
|
Citaat:
BTW: Boeiend. :) |
Citaat:
Ik ben te lui om met bakjes eten te slepen en ik ga een paar keer per week naar de albert hein. ik koop veel lekkere dingen dus ik geef elke keer wel tussen de 7 en 10 euro uit. tot nu toe ben ik nog ieder weekend naar huis geweest maar ik schat dat ik tussen de 20 / 30 euro per week aan eten uitgeef. |
Citaat:
Maja, je moet niet alleen avondeten kopen, maar ook drinken, brood, beleg, snoep, wat dingen die je lekker er tussendoor kunt eten, soep... en verder zijn er ook nog andere dingen dan eten die je als boodschappen ziet en in de supermarkt koopt zoals shampoo of gel of zo. :) |
Citaat:
|
niet meer dan 100 euro gok ik
|
hooguit 60 euro per maand
15 euro per week en daarvan heb ik dan ma, di, wo en do avondeten, elke dag brood, beleg, melk, verse groenten en fruit vlees of vis meestal ben ik met 10 euro klaar |
Tot nu toe ging ik vrijwel ieder weekend naar huis maar door m'n stage gaat dat veranderen omdat ik nu veel dingen in het weekend plan. Ik zal dus ook meer boodschappen gaan doen omdat ik natuurlijk in het weekend ook moet eten.
Ik denk dat het nu zo'n 20e per week was, de ene week wat meer dan de andere week. Ik ga nu ook regelmatig uit eten (door m'n stagevergoeding kan ik me dat permitteren:)) dus denk dat het nu zo'n 35/40e per week zal worden. Nu ik er zo over nadenk, is dat eigenlijk echt veel want ik koop geen bijzondere dingen: brood, melk, fruit maar geen luxe producten ofzo. |
Ik schat 20 euro per week en ik eet 1 dag bij mijn ouders.
|
Citaat:
Bespaart geld, maar ook tijd. :D Tja, als je op zondagen weinig te doen hebt ga je dan al maar koken voor op de maandag en de dinsdag, dan hoef je op die dagen zelf niet meer te koken. Maja, je hebt het eten voor overdag nog + nog andere boodschappen... |
Iets van €80,- denk ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb geen idee,maar vast heel veel. ik ga vaak uit eten, koop dure dingen en doe niet zuinig als het gaat om boodschappen.
|
Citaat:
|
Damn, hoe doen jullie dat zeg. Ik geef 35 euro p/w uit aan boodschappen (incl verzorgende artikelen, wasmiddel etc). En dan nog ga ik naar de Dirk v/d Broek en naar de Lidl die ernaast zit. Maar ik kwam vanmiddag op het idee eens te gaan budgeteren.
|
Ik denk zo'n 40,-/50,- per week. Maar ik krijg vaak mensen over de vloer en ik eet vrijwel nooit bij mijn ouders. Dus ja :)
Het is wel incl. alle toiletartikelen enzo :) |
Te veel :s Zo rond de 150-200e.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik doe wel zuinig aan, maar ja het geld groeit ook niet op mijn rug ;) |
we wonen met zijn 3en samen en besteedden zo'n 90 euro per maand.. maar in de weekenden is iedereen gewoon thuis bij zijn ouders..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35. |