![]() |
Vraagje over betaling
Ik heb afgelopen donderdag een rekening betaald die eigenlijk twee weken geleden betaald zou moeten worden. Ik had eerder geen geld, dus daarom wat te laat gedaan. Nu heb ik zaterdag een brief ontvangen waarin staat dat er rente bij komt.
Nu is die rente niet zo heel hoog, maar ik vroeg me toch af of dit zinnetje voor mij geldt (omdat ik het dus betaald heb vóórdat de rekening kwam): Betalingen zijn verwerkt tot en met 21-09-05. Mocht deze aanmaning uw betaling kruisen, dan kunt u deze als niet verzonden beschouwen. |
Je kunt twee dingen doen:
- bellen en het vragen (waarschijnlijk vinden ze het dan fijn als je de rente ook overmaakt) - een passieve houding innemen en wachten totdat ze een brief sturen waarin staat dat je de rente nog niet hebt betaald (die brief komt waarschijnlijk niet, maar heel soms wel) Aan jou de keuze. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is heel simpel. Die aanmaning dient ervoor jou aan te sporen te betalen. Als je dus inmiddels al hebt betaald, dan hoef je je dus niets aan te trekken van die aanmaning. Heb je getelebankierd dan kun je er van uitgaan dat het er heel snel op staat, en heb je betaald middels een overschrijvingskaart die al wel gepost maar nog niet verwerkt is dan mag je die aanmaning dus ook naast je neerleggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als het een klein bedrag is zullen ze toch niet zeuren
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52. |